اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

جهادگرانی که گرما را در سرمای سوزان کویر به مردم هدیه دادند/ ساخت سرپناهی مقاوم به‌جای کپرهای چوبی

پنج گروه جهادی در مناطق محروم ریگان مشغول ساخت منازلی مقاوم هستند تا در سرمای سوزان پاییزی و زمستانی کویر گرما را به اهالی محروم این منطقه هدیه دهند و سرپناهی امن برای‌شان ایجاد کنند.

جهادگرانی که گرما را در سرمای سوزان کویر به مردم هدیه دادند/ ساخت سرپناهی مقاوم به‌جای کپرهای چوبی

خبرگزاری فارس_کرمان؛ موسی ملائیان: پنج گروه جهادی در تلاشند تا با ساخت منازلی مستحکم و گرم، پاییزی دلپذیر را برای کویرنشینان رنج کشیده ریگانی رقم بزنند.

این جهادگران کیلومتر ها طی طریق کردند و خود را به منطقه‌ای کم‌برخوردار رساندند که خاکش در زمستان سرد و سوزان و در تابستان داغ و طاقت‌فرساست.

تا چشم کار می‌کند کویر است،کویر سوزانی که در چهره اهالی‌اش خودنمایی می‌کند.

به روستایی سفر می‌کنیم که کیلومترها با مرکز شهرستان فاصله دارد، روستای همت‌آباد، منطقه‌ای که اوج محرومیت در آن جلوه‌نمایی می‌کند.

مردمانی که سال‌ها در کپر و منازلی از چوب و گل شب و روزشان را گذراندند. مردمانی که تنها درآمدشان از پرورش دام سبک است و از طریق آنها امرار معاش می‌کنند.

با فرمانده سپاه شهرستان جهت خسته نباشید به جهادگران مستقر در شهرستان همراه شدیم. فرمانده‌ لحظه‌شماری می‌کرد تا به بسیجیان مخلص سری بزند و خسته نباشید بگوید.

وقتی که به روستا نزدیک شدیم با بسیجیان پیشکسوت و بازنشسته و بسیجیان جبهه و جنگ مواجه شدیم. بسیجیان سختکوشی که میدانی دیگر را برای خدمت‌رسانی انتخاب کرده‌اند. میدانی از جنس کار و تلاش برای مردمانی که سال‌ها در رنج و عذاب بودند و امروز این بسیجیان با ساخت واحدهای مسکونی مقاوم که آرزوی دیرینه اهالی محروم شهرستان ریگان است، این آرزو را محقق کردند.

قدردانی اهالی روستای همت‌آباد از جهادگران و بسیجیان

محمد ابورز یکی از اهالی روستای همت‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار کرد: سال‌ها چشم‌انتظار زندگی در چنین منازلی بودیم.

وی با تقدیر از فعالیت جهادگران و بسیجیان تصریح کرد: خانه ما از گل و چوب بود و هر لحظه امکان ریزش آن وجود داشت.

مراد ابورز یکی دیگر اهالی روستا عنوان کرد: بسیار رنج کشیدیم تا اکنون به چنین سرپناه مقاومی دست یافتیم و به آرزوی دیرینه‌مان رسیدیم.

کلثوم هدایتی دیگر اهالی روستا بیان داشت: گرما در این منطقه آسایش ما را سلب می‌کند و سرکردن با زمستان‌های سرد و طاقت‌فرسا نیز دشوار است. اکنون خداوند متعال را شاکریم که با دستان پرتلاش بسیجیان امسال در منازلی گرم زندگی خواهیم کرد.

ساخت ۳۰ واحد مسکونی توسط جهادگران در مناطق محروم ریگان

فرمانده سپاه شهرستان ریگان نیز در این بازدید اظهار داشت: ساخت واحدهای مسکونی در این مناطق جایگزین کپر خواهد شد تا اهالی این منطقه در سرمای زمستان بتوانند به‌راحتی زندگی کنند.

سرهنگ مصطفی دهقانیان تصریح کرد:  ۵ گروه جهادی بومی و غیر بومی از استان اصفهان فعالیت خود را در مناطق محروم در زمینه ساخت واحد‌های مسکونی آغاز کرده‌اند و ۳۰ واحد مسکونی به‌همت بنیاد مسکن و گروه‌های جهادی در حال تکمیل است.

دهقانیان با قدردانی از گروه‌های جهادی یادآور شد: با شروع فصل سرما در تلاشیم تا گرما را با ساخت این منازل به اهالی این مناطق هدیه کنیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول