اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امام جمعه سنندج: صداوسیما یک نهاد مقدس و متعلق به همه مردم است

امام جمعه سنندج از صداوسیما به عنوان یک نهاد مقدس نام برد و گفت: این نهاد باید با الگوبرداری از چهار رکن اساسی دین اسلام مبنی بر عدالت، مساوات، مشورت و توسعه تولید محتوا داشته باشد.

امام جمعه سنندج: صداوسیما یک نهاد مقدس و متعلق به همه مردم است

ماموستا رستمی، بعد از امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای خبرنگار اظهار کرد: علمای دینی، طلایه‌داران راه انبیا و دیده‌بانان بابصیرت و خدوم مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه ما باید برای اسلام، کشور و مردم دیده‌بان واقعی باشیم افزود: اگر پیامبران را الگوی واقعی خود قرار دهیم، در این مسیر موفق خواهیم بود.

امام جمعه سنندج بیان کرد: باید از زحمات و دیده‌بانی مدیرکل سابق صدا و سیما در راستای ایجاد همدلی در جامعه تقدیر کرد.

وی ادامه داد: صدا و سیما یک نهاد مقدس است که با تبلیغ به وسیله تصویر با دشمنان مبارزه می‌کند و این امری ستودنی در راستای ترویج مبلغ بودن در جامعه است.

امام جمعه سنندج، با تأکید بر اینکه علم باید در همه مسایل جاری باشد عنوان کرد: علم فقط تعلیم و تربیت نیست، بلکه باید راهنما و نجات دهنده بشریت باشد.

وی افزود: باید با بهره‌گیری از علم، مردم را از گرانی و شرایط اقتصادی نامناسب برهانیم و امرا و دانشمندان باید با الگو قرار دادن سیره پیامبر امت را از فسادهای احتمالی نجات دهند.

امام جمعه سنندج، صدا و سیما را متعلق به مردم دانست و گفت: صدا و سیما باید با الگوبرداری از چهار رکن اساسی دین اسلام مبنی بر عدالت، مساوات، مشورت و توسعه تولید محتوا داشته باشد.

وی عنوان کرد: صدا و سیما باید به دور از هر گونه تبعیض و تعصب، از همه علمای دینی و فقهی و شریعت و فتوای محمدی در مسایل استفاده کند.

ماموستا رستمی تاکید کرد: باید علمای اهل سنت و تشیع برای بیان مسائل دینی، آسیب‌های اجتماعی به صدا و سیما دعوت شوند تا پاسخگوی سوالات جوانان باشند.

توازن تصویری مهم‌ترین اولویت صدا و سیمای کردستان بوده است

جعفر عبدالملکی، مدیرکل سابق صدا و سیمای کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت توازن تصویری در انسجام ملی اظهار کرد: تبعیض تصویری مهم‌ترین ایراد است.

مدیرکل سابق صدا و سیمای استان کردستان، یکی از اهداف اصلی صدا و سیمای استان را پخش تصویر بیشتری از قوم کرد در رسانه ملی ذکر کرد و افزود: کم‌توجهی به اقوام می‌تواند اثرات منفی زیادی بر اقوام مختلف و انسجام ملی داشته باشد.

وی بیان کرد: در کردستان هجمه رسانه‌ای بسیار زیادی وجود دارد اما مردم نجیب استان، همیشه پای انقلاب و کار بوده‌اند لذا باید برای حفظ این مردم تلاش کرد.

وی، تعداد مخاطبین رادیو کردستان را ۵۴ درصدی اعلام کرد و گفت: این تعداد مخاطب در دنیا در نوع خود بی‌نظیر است.

عبدالملکی ادامه داد: کردستان در تصویر نیز جزو رتبه‌های برتر کشور است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول