اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت واحدهای مسکن ملی قزوین

مسئول اجرایی طرح نهضت مسکن ملی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به نظر مسئولان استان قزوین، احداث واحدهای 60 مترمربعی تا 110 مترمربعی در دستور کار قرار دارد که از مصالح استاندارد، درجه یک در ساخت واحدها استفاده شده و مقررات ملی ساختمان کاملا رعایت شده است.

رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت واحدهای مسکن ملی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن یزدی‌فر ظهر امروز در جریان بازدید خبرنگاران قزوین از پروژه 1282 واحدی مسکن ملی در حال ساخت توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و واحدها آماده تحویل و در مرحله اسکلت‌بندی قرار دارند و زیربنای آن 85 مترمربع است.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکن ملی از دهه فجر امسال آماده تحویل می‌شوند، افزود: تا زمانی که زیرساخت‌های مسکن ملی توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان اعم از آب، برق و گاز و غیره فراهم و اجرایی نشود نمی‌توانیم پروژه‌های مسکن ملی را به بهره‌برداری برسانیم.

مسئول اجرایی طرح نهضت مسکن ملی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: با توجه به شرایط تورمی موجود در کشور و بسته شدن قراردادها به صورت شناور و بسته نشدن قیمت‌های واحدهای مسکن ملی، قیمت قطعی هنوز مشخص نشده اما تسهیلات در نظر گرفته شده 300 میلیون تومان است که توسط بانک مسکن به عنوان بانک عامل پرداخت می‌شود و آورده متقاضیان هم فعلا معادل همین تسهیلات است.

یزدی‌فر اضافه کرد: بر اساس دستور استاندار قزوین برای قرعه‌کشی واحدهای مسکن ملی مقرر شده نرم‌افزاری در قالب سطح‌بندی تهیه و شرایط و آیتم‌هایی لحاظ شود که پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای احداث 21 هزار واحد مسکونی در اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در دستور کار قرار گرفته که 16 هزار و 100 واحد در مرحله ساخت قرار دارند و احداث آنها کلید زده شده است.

این مسئول اذعان کرد: با توجه به نظر مسئولان استان قزوین، احداث واحدهای 60 مترمربعی تا 110 متری از تک خوابه تا سه خوابه در دستور کار قرار دارد که از مصالح استاندارد، درجه یک و باکیفیت در ساخت واحدها استفاده شده و مقررات ملی ساختمان کاملا رعایت شده؛ این در حالی است که استمرار ساخت پروژه‌های ویلایی بستگی به تصمیمات مسئولان دارد.

مسئول اجرایی طرح نهضت مسکن ملی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: کارگزار 1282 واحد مسکن ملی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کارگزار حدود 1300 واحد هم بنیاد مسکن و مابقی بر عهده اداره کل راه و شهر سازی است.

یزدی‌فر افزود: در تمام واحدهای مسکن ملی پارکینگ تعبیه شده و مسئولان به مشکلاتی که در مسکن مهر وجود داشته توجه کرده‌اند تا در مسکن ملی حل شود و آن مشکلات وجود نداشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول