اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انجمن حمایت از بیماران کلیوی 2100 پرونده فعال دارد/سنگ‌شکن بیمارستان موسوی تعطیل است!

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تعداد پرونده‌های تشکیل شده در انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان را ۲هزار و۱۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: ۴۳۰ نفر از این تعداد در مراکز بهداشتی فعال در استان دیالیز می‌شوند.

انجمن حمایت از بیماران کلیوی 2100 پرونده فعال دارد/سنگ‌شکن بیمارستان موسوی تعطیل است!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی در نشست خبری با خبرنگاران در محل انجمن کلیوی با تشریح برنامه‌های انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در حوزه پیشگیری اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در حال حاضر بیماران کلیوی در سه مرکز در زنجان و ۶ مرکز شهرستانی از خدمات استفاده می‌کنند.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به راه‌اندازی واحد پیوند کلیه در زنجان از سال ۹۴ اشاره و تصریح کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده بعد از شیوع ویروس کرونا در حال حاضر همه پیوندها در دو مرکز تهران و شیراز انجام می‌شود و استان زنجان هم طی 6 ماه گذشته از سال جاری 10 مورد پیوند را معرفی و با موفقیت انجام شده است.

وی به افزایش شیوع بیماری‌های مرتبط با کلیه با توجه به سبک زندگی رواج یافته اشاره کرد و گفت: برای کنترل امور مربوط به بیماری‌ها از جمله بیماری‌های کلیوی باید نسبت به اصلاح سبک زندگی اقدام شود.

طهماسبی با تاکید بر اینکه هزینه خدمات ارائه شده از طریق انجمن کلیوی از طریق خیران تامین می‌شود و اغلب این کمک‌ها در بخش درمان است، افزود: انجمن با همراهی دستگاه‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش اقدام به عقد تفاهم نامه با این دستگاه آموزشی برای فعالیت مربیان بهداشت در مدارس ۱۴ گانه استان کرده است چرا که تاثیر آموزش در ارتقای سطح زندگی امروزه ثابت شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان افزایش ۵۰ درصدی ورودی‌های بیماران دیالیزی نسبت به ۶ ماهه سال گذشته اشاره کرد و افزود: پیشگیری از ورود به این مرحله از بیماری نیازمند آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است.

وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان را ۲هزار و۱۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: ۴۳۰ نفر از این تعداد در مراکز بهداشتی فعال در استان دیالیز می‌شوند.

طهماسبی به مراقبت‌های بهداشتی انجام شده از یک هزار و و ۶۵۰ بیمار در راستای پیشگیری از ورود به چرخه دیالیز خبر داد و گفت: این بیماران علاوه بر اینکه به مرحله دیالیز وارد نشده‌اند در مشارکت‌های اجتماعی فعال بوده و در کنار خانواده خود زندگی می‌کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان اولویت نخست انجمن را کاهش ورودی بیماران دانست و گفت: ورود به جرگه بیماران کلیوی به ویژه دیالیز و یا پیوند هزینه‌های بسیار بالایی را به بخش درمان تحمیل می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات دارویی بیماران کلیوی گفت: هرچند این بخش نیز به مانند سایر بیماری‌ها مشکلاتی دارند اما این مشکلات دائمی نیست و اغلب با شبکه دارویی که در بین بیماران و یا داروخانه‌ها تشکیل شده است حل و یا حداقل کاهش می‌یابد.

طهماسبی مهمترین موضوع حال حاضر بیماران کلیوی از جمله بیماری‌ها بیماران پیوندی را نبود داروهای خارجی مورد درخواست دانست و تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌های موجود این بیماران باید از داروهای تولید داخل استفاده کنند مگر اینکه مورد خاصی داشته باشند که انجمن با همکاری روانپزشکان تلاش می‌کند استرس موجود در بیماران را کاهش دهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به فعالیت شعبات انجمن در شهرستان اشاره و تصریح کرد: بیماران دو شهرستان سلطانیه و دندی به دلیل نداشتن بیمارستان مجبور به مراجعت به شهرستان‌های دیگر از جمله زنجان و خرمدره هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان مبالغ پرداختی به بیماران نیازمند احصا شده در انجمن را طی 6 ماه گذشته ۳۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هزینه‌های پرداختی به بیماران نیازمند با توجه به بازیابی انجام شده در بخش مددکاری انجام می شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تعداد خیران همکار با انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: حدود ۵۰ هزار خیر به روش‌های مختلف از جمله شماره حساب اعلامی، قلک، اهدای تاج گل و یا روش‌های دیگر با این انجمن همراهی می‌کنند.

طهماسبی هزینه انجام هر پیوند کلیه را ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود:  تلاش‌ها برای ترویج فرهنگ اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در حال انجام است چرا که در این صورت هزینه‌ها به طرز قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات ایجاد شده برای بیماران کلیوی که نیاز به سنگ شکنی دارند گفت بر اساس اطلاعاتی که من دارم این دستگاه در حال حاضر خراب نیست ولی بنا به دلایلی تعطیل است.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول