اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فرودگاه مهرآباد با تصمیم نظام و دولت هیچ وقت تعطیل نمی شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فرودگاه بین المللی مهرآباد با 2 باند پروازی استاندارد فعال است و طبق تصمیم نظام و دولت این فرودگاه تعطیل شدنی نیست و برای همیشه می ماند.

فرودگاه مهرآباد با تصمیم نظام و دولت هیچ وقت تعطیل نمی شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران امروز در مراسم بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان بزرگترین زیرساخت فرودگاهی در پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور، اظهار داشت: پیش از این خلبانان از وضعیت کیفیت باند 29 چپ مهرآباد گله های زیادی داشتند.

وی ادامه داد: در این راستا با فعال کردن باند 29 راست، عملیات بهسازی باند 29 چپ مهرآباد در همین دولت آغاز شد و پروژه یک ساله با اعتبار 750 میلیارد تومان اجرا شد.

سیدی با اشاره به رعایت همه استانداردهای روز دنیا در بهسازی باند 29 چپ مهرآباد، اضافه کرد: فرودگاه مهرآباد طبق تصمیم دولت و نظام تعطیل شدنی نیست و برای همیشه می ماند.

معاون وزیر راه و شهرساری اظهار کرد: ترمینال یک و دو فرودگاه مهرآباد 70 سال قدمت دارد این 2 ترمینال امروز باید جزو آثار باستانی تلقی کنیم.همچنین ترمینال های 4 و 6 هم سوله های صنعتی است که در شان مردم و کشور نیست در این راستا ساخت ترمینال جدید مهرآباد با ظرفیت 20 میلیون مسافر در سال از امروز به دستور وزیر راه و شهرسازی در دستور کار قرارگرفت.

سیدی بیان کرد: مرکز کنترل فضای کشور 900 نیروی متخصص دارد و روزانه به 1500 پرواز خدمات می دهد، 120 سامانه کمک ناوبری در مرکز فعال است این مرکز 20 سال عمر دارد و نیاز به بازسازی داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مرکز کنترل پشتیبان بین ترمینال های 1 و 2 مهراباد به مساحت 14 هزار متر مربع و 800 میلیارد تومان اعتبار 2 ساله ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در کل فرودگاه های کشور جمعا 118 پروژه عمرانی در دست اجرا داریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول