اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رفع مشکلات ساختاری با استفاده از ظرفیت‌های مردمی ممکن می‌شود

معاون استاندار فارس با اشاره به مشکلات ساختاری بر سر راه اجرای اسناد بالا دستی فرهنگی گفت: لازم است تلاش و همت مضاعف و استفاده از ظرفیت های مردمی در این حوزه انجام پذیرد.

رفع مشکلات ساختاری با استفاده از ظرفیت‌های مردمی ممکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ زاده در نشستی که به منظور هم افزایی و ایجاد گفتمان واحد فرهنگی فی مابین مدیران ارشد فرهنگی استان با تمرکز بر موضوع جهاد تبیین و با حضور حجه الاسلام و المسلمین قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور شکل گرفت به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

 معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در این نشست با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه و تمرکز بر روی اشتراکات افزود: باید هدف گذاری اصلی در جهاد تبیین یکپارچگی اجتماعی و پرهیز از دو قطبی سازی باشد.

فرخ زاده با اشاره به مشکلات ساختاری بر سر راه اجرای اسناد بالا دستی فرهنگی در کشور افزود: دین محوری، دین باوری و دین پروری با ساعت کاری اداری نمی شود و لازم است تلاش و همت مضاعف و استفاده از ظرفیت های مردمی در این حوزه انجام پذیرد.

به اعتقاد معاون استاندار فارس اگر چه مدل سبک زندگی اسلامی تبیین شد ولیکن در اجرا مغفول ماند و لازم است با تولید محتوای گسترده و نهضت مطالعه مفید برای فرهنگ سازی در این حوزه اقدام نمود.

فرخ زاده با اشاره به اینکه در جهاد تبیین باید در سه حوزه دانش، مهارت و تجربه گام برداریم افزود سابقا مدل های موفقی در این سه حوزه انجام گردید ولیکن این مدل ها در سطح محدود اجرا شدند و اکنون لازم است به مجامع عام تسری یابند.

 وی ادامه داد: به طور مثال مدل حلقه های دانش افزا، مدل تشکیل مجموعه متخصص و تشکل یافته در اداره فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و نیز مدل کرسی های آزاد اندیشی در سه حوزه دانش، مهارت آموزی و انتقال تجربه موارد موفقی بودند که باید در جامعه گسترش یابند تا جهاد تبیین به معنای واقعی خود محقق شود.
 
او در پایان با تاکید بر اقتصاد فرهنگی و ایجاد جذابیت های معیشتی افزود: اگر امور فرهنگی با منافع مردم گره زده شود همه به صورت خودجوش در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

پایان پیام / 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول