اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بازداشت ۲۲ نفر در ارتباط با انفجار استانبول

بنا بر گزارش وزارت کشور ترکیه، پلیس این کشور تاکنون دست‌کم 22 نفر را در رابطه با انفجار مرگبار استانبول بازداشت کرده است.

بازداشت ۲۲ نفر در ارتباط با انفجار استانبول

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد که پلیس این کشور 22 نفر را در ارتباط با حادثه تروریستی بمب‌گذاری در مرکز استانبول که به کشته شدن دست‌کم هشت نفر و زخمی شدن 81 نفر دیگر منجر شد، بازداشت کرده است.

شبکه الجزیره گزارش کرد، سلیمان سویلو به خبرنگاران گفت که مظنونین بازداشت‌ شده شامل «فردی نیز می‌شود که بمب را در مرکز استانبول رها کرد که به انفجار در یک خیابان شلوغ در بزرگ‌ترین شهر ترکیه منجر شد».

عصر یکشنبه بود که رسانه‌های ترکیه‌ای از وقوع انفجاری مهیب در محله «بی‌اوغلو» در شهر استانبول خبر دادند. دولت ترکیه نیز با بیان اینکه بمب‌گذاری توسط یک زن انجام شده، گفت در این حمله تروریستی حداقل ۶ نفر کشته و ۸۱ تن دیگر مجروح شدند.

سویلو در کنفرانس خبری خود، حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را عامل انفجار خیابان استقلال معرفی کرد و گفت: «ارزیابی ما این است که دستور برای حمله تروریستی از سوی عین العرب (کوبانی) در شمال سوریه صادر شده است. ما از آن‌هایی که مسئول این حمله تروریستی شنیع هستند، انتقام خواهیم گرفت».

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که حال دو نفر از زخمی‌ها وخیم است. بر اساس گزارش الجزیره، تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (یکشنبه)، انفجار استانبول را «خائنانه» توصیف کرد و گفت که «بوی تروریسم می‌دهد».

اردوغان قبل از عزیمت به «بالی» اندونزی برای شرکت در نشست گروه 20 (G20) گفت که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که یک زن در این حادثه نقش داشته است.

تاکنون جزئیات بیشتری درباره زنی که ظاهراً عامل حمله بوده است، منتشر نشده است.

بر اساس این گزارش، استانبول و دیگر شهرهای ترکیه در گذشته هدف حملات گروهای جدایی‌طلب کرد (ISIL) (ISIS) و دیگر گروهها قرار گرفته است که یکسری از این حملات در سالهای 2015 و 2016 صورت گرفته است.

حادثه تروریستی روز یکشنبه واکنش کشورهای جهان را به همراه داشت و رهبران کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، مصر، فرانسه، یونان، ایتالیا، پاکستان، اوکراین، انگلیس و آمریکا پیام‌های تسلیت برای خانواده قربانیان این حادثه ارسال کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول