اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شین فین: آمریکا نباید از پایگاه هوایی «شانون» در ایرلند استفاده کند

سخنگوی حزب «شین فین» در ایرلند شمالی گفت، آمریکا نباید از پایگاه هوایی «شانون» استفاده کند.

شین فین: آمریکا نباید از پایگاه هوایی «شانون»  در ایرلند استفاده کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از سناتورهای حزب جمهوری‌خواه «شین فین» در ایراند شمالی روز یکشنبه گفت که این حزب در صورت به دست گرفتن قدرت، قادر خواهد بود حضور نیروهای آمریکایی در فرودگاه و پایگاه هوایی «شانون» را متوقف کند.

به گزارش منابع خبری، در حالی که سال‌ها اعتراضاتی علیه استفاده ایالات متحده از این پایگاه هوایی در ایرلند وجود داشته است موافقت شین فین با این مسئله برای شهروندان ایرلندی  قابل توجه بوده و این حزب همواره در نظرسنجی‌ها به دلیل این مسئله در صدر قرار دارد.

 سناتور «پاول گاوان» که از سخنگویان حزب شین فین نیز است، روز یکشنبه در مراسمی گفت، ارتش آمریکا نباید از پایگاه شانون استفاده کند. ایرلند یک کشور بی‌طرف است.

سناتور گاوان گفت که اقداماتی وجود دارد که می‌توان برای شکوفایی  فرودگاه و پایگاه هوایی شانون، بدون تردد نظامی نظامیان آمریکایی انجام داد. وی گفت: « سیاست روشن ما برای پایان دادن به استفاده نظامی ایالات متحده از شانون است و شاید مهمتر از آن برگزاری همه پرسی در مورد بی طرفی ما باشد.»

سناتور گاوان گفت که ایرلند از کرسی خود در شورای امنیت سازمان ملل به طور موثر استفاده نکرده است و باید موضع قوی‌تری علیه جنگ اتخاذ کند.

وی با اشاره به جنگ در اوکراین افزود، ما حملات مداوم آمریکا  در سراسر خاورمیانه را داشته ایم، خدا می‌داند که چند نفر در نتیجه آن حملات کشته شده‌اند. آنچه ما در واقع در ایرلند نیاز داریم این است که نقش مثبتی را به عنوان کشوری ایفا کند که می‌تواند مذاکرات را تشویق کند، صلح را تشویق کند.

شین فین، حزب ناسیونالیست و جمهوری‌خواه ایرلند شمالی که از مخالفان برگزیت و موافقان استقلال از انگلیس است، اخیرا در پارلمان ایرلند شمالی موفقیت‌هایی کسب کرده است.

پارلمان ایرلند شمالی به اشتراک قدرت بین احزاب ملی‌گرا (آن‌هایی که خواستار اتحاد ایرلند هستند) و اتحادگرایان (آن‌هایی که می‌خواهند ایرلند شمالی بخشی از انگلیس بماند) متکی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول