اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تحقق برنامه‌های واحد بازرسی فنی شرکت گاز همدان

مدیرعامل شرکت گاز همدان از تحقق کامل برنامه‌های واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان خبر داد.

تحقق برنامه‌های واحد بازرسی فنی شرکت گاز همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، محمدصادق محبی‌نظر اظهار کرد: در راستای بهره‌برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک‌ها، اجتناب از بروز حوادث و تطابق فعالیت‌ها با استاندارد و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز، فرایند نشت یابی تحت عنوان (LDAR) Leak Detection & REPAIR به صورت مستمر در تمام خطوط و ایستگاه‌های گازدار شرکت گاز استان انجام می‌شود.

وی گفت: عملیات نشت‌یابی با طرح برنامه‌ای مدون و به منظور حفظ ایمنی و اجتناب از بروز حوادث، حفاظت از سرمایه‌های موجود و تحقق گازرسانی پایدار، به صورت پیمایشی و توسط دستگاه‌های نشت‌یاب FID یا لیزری انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز همدان با تاکید بر گستردگی شبکه توزیع، تغذیه و ایستگاه‌های تقلیل فشار و CPS  استان از تحقق کامل برنامه‌های واحد بازرسی فنی در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: نشت‌یابی ۶۸۵۰ کیلومتر شبکه‌های توزیع و تغذیه، ۲۴۶ هزار و ۱۸۰ مورد انشعابات و یک‌هزار و ۳۷۵ مورد ایستگاه‌های تقلیل فشار انجام شده است.

وی گفت: در این مدت ۲۷۲ مورد نشت زیرزمینی کشف شده که ۲۳۷ مورد از آن را رفع کردیم و مابقی طی انجام برنامه‌ریزی مدون و دقیق در حال رفع است.

محبی‌نظر با تبیین جایگاه و حساسیت امر بازرسی فنی در شرکت‌های گاز افزود: بازدیدهای دوره‌ای، ضخامت‌سنجی، کنترل حریم خطر و تجهیزات برقی ایستگاه‌ها، سیستم‌های ارتینگ، کنترل کارائی بسترهای آندی ایستگاه‌های تقلیل فشار شامل CGS ، TBS ، MRS ، RS و MS و ایستگاه‌های حفاظت کاتدی CPS به تعداد ۱۷۶۸ مورد انجام شده است.

وی گفت: بررسی پوشش خطوط مدفون با استفاده از دستگاه‌های ایرادیاب پوشش (DCVG & PCM) به مقدار ۱۷۳ کیلومتر مطابق برنامه زمانبندی (Time Schedule ) از دیگر اقدامات واحد بازرسی فنی طی شش ماهه اول سال جاری بوده است.

پایان پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول