اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتکای ترکیه به سامانه «پاتریوت» علیرغم ادعای ساخت سامانه پدافندی

اسپانیا از تمدید ماموریت استقرار سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» در جنوب ترکیه خبر داد.

اتکای ترکیه به سامانه «پاتریوت» علیرغم ادعای ساخت سامانه پدافندی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که اسپانیا ماموریت استقرار سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» که  سال ۲۰۱۳ در استان «آدانا» در جنوب ترکیه مستقر شده بود را تمدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» این اقدام اسپانیا کمک به پوشش دفاع هوایی ترکیه است. اسپانیا تا ژوئن ۲۰۲۳  استقرار این سامانه  را تمدید کرده است. اسپانیا با تحویل گرفتن این وظیفه از هلند در ژانویه ۲۰۱۵، از آن زمان به این ماموریت ادامه داده است.ماموریت سامانه دفاع موشکی پاتریوت مستقر در آدانا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع  ترکیه از «مارگاریتا روبلز» همتای اسپانیایی  در این زمینه تشکر کرد.

سامانه دفاع موشکی پاتریوت هلند در ژانویه ۲۰۱۳ در آدانا مستقر شد تا از تلاش های ناتو برای محافظت از ترکیه برابر تهدیدات حملات هوایی حمایت کند. ترکیه از اعضای ناتو به سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰ » ساخت روسیه نیز مجهز است.

ترکیه اولین سری اس-۴۰۰ را جولای ۲۰۱۹ با وجود هشدارهای واشنگتن و تهدید تحریم‌های آمریکا دریافت کرد. در پاسخ، واشنگتن، ترکیه را از برنامه ساخت قطعات جنگنده «اف-۳۵» که آنکارا سازنده و خریدار آن بود، حذف کرد. ترکیه از زمان خرید این سامانه موشکی، از آن استفاده نکرده است. به گفته متحدان غربی ترکیه، اس-۴۰۰ یک سامانه موشکی زمین به هوای متحرک است که می‌تواند برای ناتو و همچنین برای جنگنده گرانقیمت آمریکا خطرآفرین باشد.

این در حالی است که یک خبرگزاری روسی با استناد به گزارش اخیر رسانه‌ ترکیه‌ای درباره پروژه‌های پدافند هوایی این کشور، از تلاش آنکارا برای بومی سازی پدافند هوایی خبر داد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد که ترکیه برای جایگزینی اس-۴۰۰ و پاتریوت روی سامانه پدافند هوایی بومی کار می‌کند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول