اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

مطالبه مخاطبان «فارس من» برای ایجاد سازوکار مناسب اعتراض/ سردبیر پویش: اغتشاشگران از اعتراض مردم سواستفاده کردند

سردبیر یکی از پویش‌های فارس من می‌گوید: می‌شود با ساخت یک پلتفرم اینترنتی یک سازوکار مناسب برای بیان اعتراض و رساندن آن به گوش مسئول مربوطه اش، ایجاد کرد.

مطالبه مخاطبان «فارس من» برای ایجاد سازوکار مناسب اعتراض/ سردبیر پویش: اغتشاشگران از اعتراض مردم سواستفاده کردند

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: مطالبه، نقد و اعتراض عناصر جدایی ناپذیر هر جامعه پویایی هستند، و اگر به درستی و در بستر مناسبی مطرح شوند قطعا باعث رشد جامعه می‌شوند. از دی ماه سال 96 تا آبان امسال، آنچه باعث رنجش بخشی از مردم و ناراحتی جامعه شد، رفتارهای خشونت آمیز عده‌ای بود که تحت لوای مطالبه و اعتراض، فضای کشور را وارد یک رادیکالیسم سیاسی کرده و فرصت بیان نظرات و گفتگو را تبدیل به منازعات خیابانی و اغتشاشات خشونت بار کرد.

در این بین اگر عده‌ای هم مطالبه‌ای به حق داشته و خواستند آن را درست بیان کند، توسط این جریان خشونت طلب که نفعشان در آشوب و اغتشاش است، به محاق رفت و اصطلاحاً مطالبه مردم مورد سواستفاده این جریان‌های ضد انقلاب قرار گرفت و گم شد.

در همین راستا، جمعی از مردم طی چند روز گذشته و با توجه به اغتشاشات اخیر در کشور و سواستفاده ضد انقلاب و رسانه های معاند، پویش هایی را با عناوینی چون ( ایجاد یک ساز و کار مناسب برای شنیدن مطالبات برحق مردم، بستر پیام‌رسان‌های ایرانی برای بیان اعتراضات بهینه شود و پلتفرمی برای بیان اعتراضات مردم ایجاد شود ) در سامانه فارس من به ثبت رساندند که مجموعاً تا کنون امضا این پویش‌ها به حدود 5 هزار رسیده است.

در بیانیه یکی از این پویش‌ها اینگونه عنوان شده است: «نبود یک ساز و کار مناسب برای شنیده شدن حرف‌ها، مشکلات و مطالبات برحق مردم  یکی از بزرگترین خلاءهای امروز کشورمان است که باعث شده دشمنان ایران بر اعتراضات مردم سوار شده و  تجمعات را به اغتشاش و هرج و مرج بکشند. بنده به عنوان یک ایرانی عاشق وطن که بزرگ ترین دارایی خود یعنی جانم را فدای کشورم خواهم کرد، در این زمان حساس و مهم از تاریخ کشورم نیاز می‌بینم که یک ساز و کار جامع و بی واسطه برای ارتباط نزدیک مردم با مسئولین به وجود آید»

مهندس برق تهرانی: باید یک فرد یا یک نهاد یا پلتفرمی را به عنوان رابط مردم و مسئولین قرار داد

سردبیر یکی از این پویش‌ها یک مهندس برق تهرانی است و پویشی که ثبت کرده است تا به امروز نزدیک به 2 هزار امضا دریافت کرده است.

سردبیر این پویش معتقد است؛ باید یک فرد یا یک نهاد یا پلتفرمی را به عنوان رابط مردم و مسئولین قرار داد تا رابط بین مردم و مسئولین شود و مطالبات را به گوش مدیر مربوطه برساند.

سردبیر این پویش در ادامه می‌گوید: حتی می‌شود با ساختن یک پلتفرم اینترنتی یک سازوکار مناسب برای بیان اعتراض و رساندن آن به گوش مسئول مربوطه اش، ایجاد کرد. البته ما تجربه های موفقی در حال حاضر از تجمعات مسالمت آمیز و درست که در کنار مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود داریم که می‌توان همین مدل را هم توسعه داد.

با این اوصاف و بعد از اغتشاشات اخیر در کشور، عده ای از مردم منتظر اقدام عملی مسئولان برای ایجاد یک سازوکار مناسب برای بیان اعتراض و مطالبه خود را به صورت قانونی هستند تا با این کار دیگر هیچ رسانه و فردی از ضد انقلاب نتواند مطالبات مردم را به آشوب بکشاند و از آن سواستفاده کند.

شما هم اگر مایل باشید می‌توانید از اینجا  امضای خود را در این موضوع به ثبت برسانید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول