اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

فارس من| تقاضای پرهیز از تولید سریال‌های بی‌کیفیت تلویزیونی

جمعی از کاربران سامانه تعاملی «فارس من»، در پویش «تقاضای پرهیز از تولید سریال‌های بی‌کیفیت تلویزیونی»، واکنش خود به کیفیت نازل برخی آثار نمایشی تلویزیون و کارگردانی غیر‌حرفه‌ای آثار را اعلام کرده‌اند.

فارس من| تقاضای پرهیز از تولید سریال‌های بی‌کیفیت تلویزیونی

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، جمعی از کاربران سامانه تعاملی «فارس من»، با اشاره به وجود «کارگردانان زبده و بینندگان آگاه، هوشمند و پر اشتیاق سریال‌های داخلی و تلویزیونی»، در پویش «تقاضای پرهیز از تولید سریال‌های بی‌کیفیت تلویزیونی»، واکنش خود به کیفیت نازل برخی آثار نمایشی تلویزیون و کارگردانی غیر‌حرفه‌ای آثار را اعلام کرده‌اند. (اینجا بخوانید)

سریال‌های تلویزیونی نمایش داده شده در ماه‌های گذشته، رویه‌ای مبتنی بر افول سریال سازی و کاهش کیفیت فنی و محتوایی آثار نمایشی پخش شده از آنتن صدا و سیما را نشان می‌دهد. محتواهایی اسیر کلیشه‌های رایج و غیر خلاقانه که بر روی خطوط داستانی امتحان پس داده، به گواه مخاطبان دیگر جذابیت و کیفیت گذشته را ندارند و داستان اغلب آن‌ها ساده اندیشانه است.

توجه به نکات مطرح شده از سوی مخاطبان ثابت رسانه ملی، اهمیت توجه به دغدغه‌های بینندگان را دوچندان می‌کند و نشان می‌دهد که امروزه ضرورت تولید آثار نمایشی با کیفیت در رسانه ملی تا چه میزان از سوی مخاطبان تلویزیون احساس می‌شود و عدم خلاقیت و نبود ایده‌های نو تا چه میزان آن‌ها را آزار می‌دهد. دور نیست زمانی که درخشان‌ترین تولیدات نمایشی را از قاب تلویزیون شاهد بودیم و هنوز هم بازپخش آن‌ها پربیننده‌تر از تولیدات جدید سیما است.

امروزه تولید و پخش آثار طنز و کمدی و در محوریت قرار گرفتن سریال‌های امیدآفرین و امیدبخش خانوادگی می‌تواند در راستای بهبود حال عمومی جامعه موثر واقع شود. هر چند برخی آثار فاخر در همین سال‌های رکود سریال سازی در تلویزیون، توانسته‌اند همراهی مناسبی از مخاطبان با آمار قابل توجهی از بیننده را به ثبت برسانند.

کاربران «فارس من» همچنین با حمایت از پویش «تقاضای پرهیز از تولید سریال‌های بی‌کیفیت تلویزیونی»، با اشاره به اهمیت برنامه‌های تلویزیونی که عموم مردم آن‌ها را تماشا می‌کنند، از معاونت سیما و مسئولین مربوطه توجه بیشتر و نظارت و پیگیری موضوعات مطرح شده در این پویش را درخواست کرده‌ است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول