اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

زمان برگزاری جام بین‌المللی شطرنج ابن سینا مشخص نیست

رئیس هیأت شطرنج همدان با بیان اینکه زمان برگزاری مسابقات شطرنج اوپن ابن سینا مشخص نیست گفت: چند نفر به صورت دائم به دنبال حاشیه‌سازی علیه هیأت هستند که حواشی آنها خللی در روند حرکتی ما ایجاد نمی کند.

زمان برگزاری جام بین‌المللی شطرنج ابن سینا مشخص نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیرعرفان هاشمی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت هیأت شطرنج استان اظهار کرد: متأسفانه برگزاری مسابقات شطرنج در ایام همه‌گیری کرونا عملاً تعطیل بود و بالطبع فعالیت‌های انجام نمی‌شد اما نگذاشتم چراغ خانه شطرنج خاموش شود.

وی ادامه داد: در این ایام به دنبال تعمیرات و بهسازی خانه شطرنج استان بودیم زیرا فضای قبلی جوابگو نبود و ساختمانی که متعلق به سال ۸۰ بود نیازمند بازسازی اساسی بود.

رئیس هیأت شطرنج همدان بیان کرد: از چندسال گذشته و در زمان دو مدیرکل قبلی دستگاه ورزش درخواست مساعدت مالی برای تعمیرات خانه شطرنج داشتیم که در دوران مدیرکل فعلی توانستیم این اعتبار اندک را جذب کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با تغییراتی که انجام دادیم ظرفیت میزهای شطرنج ما افزایش یافته و فضای در خور شأن ورزشکاران خود فراهم آورده‌ایم.

هاشمی با اشاره به عدم برگزاری جام بین‌المللی شطرنج اوپن ابن سینا بیان کرد: قرار بود این مسابقات شهریورماه برگزار شود که متأسفانه به دلیل بحران آب به آذرماه موکول شد که در نهایت این تاریخ نیز توسط فدراسیون لغو شد.

وی ادامه داد: همزمانی مسابقات ما در آذرماه با مسابقات قهرمانی کشور سبب شد تا با درخواست فدراسیون مبنی بر لغو این رویداد روبرو شویم که ما هم قبول کردیم و همچنان دنبال یک تاریخ جدید هستیم که با مسابقه بین.المللی و کشوری دیگری تداخل نداشته باشد.

رئیس هیأت شطرنج استان همدان تصریح کرد: جام باباطاهر که یک رویداد ملی است در زمان خود اجرا خواهد شد و در کنار آن جام اکباتان هم برگزار شد و منعی برای اجرای آنها نداشته‌ایم.

وی مشکلات و دغدغه‌های مالی را یکی پاشنه آشیل‌های این رشته عنوان کرد و افزود: در این دو سال اندی که به دلیل کرونا هیچ مسابقه و فعالیت شطرنجی نداشتیم باطبع درآمدی هم نداشتیم و خرده مانده حساب هیأت هم خرج تعمیرات خانه شد.

هاشمی گفت: کمک‌های مالی ماده ۵ دستگاه ورزش به هیأت ما در این دو سال اخیر صفر بوده و شرایط سختی را سپری کردیم و تنها کمک مربوط به عمرانی بوده است.

وی ادامه داد: بازسازی خانه شطرنج برای ما بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان بود که هنوز بدهی بابت آن داریم و اصلا شرایط مناسب مالی خوبی را تجربه نمی‌کنیم.

رئیس هیأت شطرنج همدان از حاشیه‌های ایجاد شده برای هیأت ابراز گلایه کرد و گفت: هیأت شطرنج برای هیچ یک از ارکان آن استفاده مالی ندارد و حتی در خیلی از موارد نیز از جیب شخصی هزینه کرده‌ایم و نباید عده‌ای به ناحق حاشیه‌سازی کنند.

وی اضافه کرد: تعداد انگشت شماری هستند که دوران ریاست سه رئیس قبلی هیأت با مطرح کردن مواردی بی‌اساس سعی در سنگ‌اندازی برای توسعه شطرنج استان را دارند.

هاشمی از برگزاری دوباره لیگ شطرنج استان خبر داد و ابراز کرد: سه باشگاه خصوصی شطرنج در همدان موجود است و اکثر شهرستان‌های ما نیز فعال هستند و با این پتانسیل دوباره لیگ داخلی استان را آغاز خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بعد از لغو جام اوپن ابن سینا شرایط روحی ورزشکاران ما مناسب نبود اما در مسابقات کرمانشاه علیرغم این موضوع، شطرنج بازان همدانی خوش درخشیدند و این نشان از پتانسیل بالای ورزشکاران ما دارد.

این مقام مسئول افزود: از نظر برگزاری مسابقات متعدد شطرنج ملی و بین المللی در وضعیت خوبی قرار داریم و نسبت به گذشته شرایط بهتری نیز داریم.

وی از راه‌اندازی کمیته همگانی در هیأت شطرنج خبر داد و اظهار کرد: شطرنج ورزش بسیار پرطرفداری است و می‌بینید در اغلب بوستان‌ها و محافل عمومی، تعداد زیادی از شهروندان مشغول این بازی هستند.

هاشمی یادآور شد: باید از این فرصت استفاده کنیم شطرنج را به سمت همگانی شدن سوق دهیم و برنامه‌های خوبی هم برای اجرا داریم که یکی از آنها وارد کردن این رشته ورزشی به مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: رشد و توسعه این ورزش فکری نیازمند توجه مسئولان ارشد استان است و می‌طلبد استاندار و نمایندگان مجلس حامی باشند تا بتوانیم با کمک هم شرایط توسعه را فراهم سازیم.

پایان پیام/۸۹۰۴۲/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول