اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سولفاتاسیون در خودرو چیست؟

در طول زمان، باتری ها توانایی ذخیره انرژی را از دست می دهند و اگر یک درمان بازسازی برای باتری سولفات اعمال نشود، باتری ظرفیت از دست می دهد و زندگی آن کاهش می یابد، جایگزینی آن ضروری است.

سولفاتاسیون در خودرو چیست؟

به گزارش گروه تبلیغات و آگهی خبرگزاری فارس از قزوین، در طول زمان، باتری ها توانایی ذخیره انرژی را از دست می دهند. علاوه بر این، باتری های اسید سرب دچار سولفات می شوند. اگر یک درمان بازسازی برای باتری سولفات اعمال نشود، باتری ظرفیت از دست می دهد و زندگی آن کاهش می یابد، جایگزینی آن ضروری است. از بین بردن یک باتری صنعتی، پیامدهای منفی زیست محیطی دارد، هر چند آن را بازسازی می کند، و پول را از کسب یک باتری جدید و همکاری فعالانه و آگاهانه با محیط زیست صرفه جویی می کند.

مشکل سولفات در باتری های سرب-اسید ظاهر می شود، زیرا آن ها به عنوان الکترولیت یک راه حل اسید سولفوریک و آب تقطیر شده اند. کریستال های سولفات سرب (PbSO4) بر روی بشقاب های الکترود ایجاد شده اند، یک لایه را تشکیل می دهند و به واکنش الکتروشیمیایی آسیب می زنند و باعث شکست زودرس بیشتر باتری ها می شود. این نام به نام SULFATION شناخته می شود.

کارخانه سپاهان باتری که یکی از کارخانه های معتبر تولید باتری خودرویی در خاورمیانه است، باتری های خودرویی را با تکنولوژی تولید جدید تولید می کند که می توانید با نگهداری صحیح از آنها از ایجاد سولفاته تا حدی جلوگیری کنید، اما توجه داشته باشید که سولفاتاسیون عملکردی طبیعی است و نمی توان به طور حتمی رخ دادن آن را قطع کرد.

در طول عملیات عادی باتری، سرب صفحات منفی و دی اکسید اصلی صفحات مثبت با اسید سولفوریک الکترولیت تولید سولفات سرب (PbSO4) ترکیب می شود. این فرایند زمانی که باتری شارژ می شود معکوس می شود، اما کریستال های سخت شده سولفات سرب یک فرایند برگشت پذیر نیستند که یک بار عادی را انجام دهد.

یک خودرو متکی به دو منبع انرژی مجزا در عین حال مهم است. اول، بنزین قدرت مورد نیاز را برای اداره موتور و حرکت چرخ های خود فراهم می کند. دوم، باتری خودرو شما انرژی الکتریکی لازم را برای روشن کردن همه چیز از چراغ های سر، تا رادیو، تا شارژر تلفن همراه شما فراهم می کند. بدون داشتن یک باتری کار، ماشین شما حتی نمی توانست شروع شود.

به عنوان مثال اگر باتری پراید شما دچار خرابی شده باشد، نمی توانید خودرو خود را روشن کنید. سازندگان باتری های خودروسازی را برای شارژ کردن در هنگام رانندگی ماشین خود طراحی کرده اند. با این حال، با گذشت زمان، یک باتری هنوز تمایل به ایجاد مشکلاتی دارد که می تواند بر توانایی آن در ارائه بار مورد نیاز تأثیر بگذارد. یک مشکل کوچک شناخته شده در عین حال همهٔ مشترک با نام سولفات است.

این مقاله نگاهی نزدیک تر به سه چیز کلیدی برای اطلاع از سولفات باتری دارد.

اگر تا به حال یک باتری داشته باشید که قبل از پایان عمر مورد انتظار آن جان خود را از دست داده است، ممکن است سولفات نقش داشته باشد. سولفات به عنوان یکی از دلایل اصلی شکست زودهنگام برای باتری های خودرو سرب اسید شناخته می شود. حتی قبل از اینکه باعث مرگ باطری شما به طور کلی، سولفات بر روی ماشین شما در چند روش بالقوه ناتوان کننده تأثیر می گذارد.

در خودرو سمند مانند سایر خودرو ها، سولفات شامل تشکیل کریستال های سولفات سرب در سطح صفحات باتری سمند است. در سطح های کوچک، این کریستال ها هیچ تهدید جدی ندارند. اما با رشد تدریجی سپرده ها، به طور مؤثر بر میزان مواد فعال درون باتری شما کاهش می یابد. در نتیجه، عملکرد باتری شما به سرعت از بین می رود.

یک باتری که از سولفات رنج می برد، کاهش قابل توجهی در قدرت را نشان می دهد. ممکن است متوجه شوید که باتری شما در هنگام تلاش برای شروع ماشین خود مبارزه می کند. همچنین سولفات احتمال جوشکاری را افزایش می دهد که شامل جوش اسید و بیرون ریختن از باتری است. همچنین میزان میزان مؤثر در زمان زمان زمان استفاده از باتری شما را بین شارژ کاهش می دهد. هر یک از این اثرات می تواند به یک باتری خودرو که زودتر از حد انتظار می رود کمک کند.

صاحبان خودرو باید درک کنند که سولفات به طور طبیعی اتفاق می افتد و تمام باتری ها را تا حدی تحت تأثیر قرار می دهد. مقدار کمی از کریستال های سولفات تقریباً هر بار که باتری شما استفاده می شود، شکل می گیرد. با این حال، باتری هایی که در شرایط خاصی قرار دارند، احتمال بسیار بیشتری برای ایجاد سولفات ناتوان کننده دارند.

باتری سوزوکی یکی از برند های اصلی کارخانه سپاهان باتری است که اگر از آن برای خودرو خود استفاده می کنید، باید به درستی مراقبت های لازم را انجام دهید تا از سولفاتاسیون آن جلوگیری کنید زیرا سولفاتاسیون باعث کاهش طول عمر باتری می شود.

یکی از رایج ترین دلایل سولفات شامل باتری هایی است که به طور مداوم تحت فشار هستند. اگر باتری شما هرگز در طول طول راه شارژ نمی شود، به حالت اشباع کامل نمی رسد. در سطح شیمیایی، چنین شارژ کردن، شکل دادن کریستال های سولفات را بسیار آسان تر می کند. یک باتری کاملاً شارژ شده در مقابل، دارای یک بار به اندازه کافی برای به حداقل رساندن سولفات است.

اگر شما به طور منظم از ماشین خود برای سفر بزرگراه استفاده می کنید، مجبور نیستید به اندازه یک راننده شهر نگران سولفات باشید. آن ها که با سرعت های بالاتر می توانند به جایگزین خود فرصت زیادی می دهند تا باتری خود را به بار کامل بیاورید. از سوی دیگر، رانندگان شهر خطر ابتلا به سولفات را به شدت بیشتر می کنند، زیرا رانندگی کوتاه تر و در طول مسیر اغلب نمی تواند باتری شما را شارژ کند.

باتری اوربیتال پریمیوم یکی دیگر از برند های کارخانه سپاهان باتری است که به دلیل طول عمر بالایی که دارد، باعث جلب نظر مثبت مصرف کنندگان شده است. شما برای حفاظت از باتری اوربیتال پریمیوم می توانید به قطب های باتری، مقداری گریس بمالید تا سرعت تشکیل سولفات را کاهش دهید.

تغییر شیمیایی که منجر به سولفات می شود نیز می تواند به صورت معکوس کار کند. هنگامی که باتری شما جریان دارد، سولفات شکل می گیرد. فرایند شارژ باتری شما باعث می شود که سولفات ها تحت فرایند شناخته شده به عنوان گاز گیری شوند. گاز گیری باعث می شود که کریستال های سولفات سرب به اسید سولفوریک تبدیل شوند.

با پیشرفت بیشتر، اغلب به دلیل یک باتری تحت فشار مزمن، بازگشت فرایند برای تغییر شکل برای فرد تبدیل به کار سخت تر و سخت تر می شود. با این حال، اغلب می توانید با استفاده از دسلفتور باتری عملکرد مناسب را ترمیم کنید. یک دسلفتور باتری حتی سخت ترین ذخایر سولفات را با قرار دادن باتری شما در معرض انفجار ولتاژ بالا از بین می برد.

باتری اوربیتال توسط کارخانه سپاهان باتری در چند برند متفاوت مانند اوربیتال پریمیوم، اوربیتال EFB، اوربیتال سیلور و اوربیتال وان قرمز تولید می شود، که برای تهیه و خرید آن ها می توانید از طریق امداد باتری کهن اقدام کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول