اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بسته حوادث| توقیف زانتیا با 230 کیلو تریاک/ دستگیری عامل کلاهبرداری سایبری با ترفند رسیدساز جعلی

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از یک سواری زانتیا در محور مواصلاتی بندرعباس-داراب، 230 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

بسته حوادث| توقیف زانتیا با 230 کیلو تریاک/ دستگیری عامل کلاهبرداری سایبری  با ترفند رسیدساز جعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار رهام‌بخش حبیبی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری کارکنان پلیس شهرستان داراب در راستای تشدید برخورد جدی با سوداگران مرگ، حین کنترل خودروهای عبوری در محور بندعباس-شیراز به یک سواری زانتیا مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی خاطر افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه، راننده خودرو را رها کرد و با استفاده از پوشش گیاهی و کوهستانی منطقه متواری شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو 230 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.
  
کشف 177 کیلو مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس فارس و مرکزی

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف سواری ریو و کشف 177 کیلو و 800 گرم تریاک و حشیش در عملیات مشترک پلیس استان‌ فارس و مرکزی خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک سواری ریو در محور یزد-شیراز در حال انتقال یک محموله حشیش است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان خرمبید پس از هماهنگی با مرجع قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی مقطعی موفق شدند سواری ریو را شناسایی و دستور ایست صادر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند، تصریح کرد: در بازرسی از این سواری 150 کیلو حشیش و 27 کیلو و 800 گرم تریاک کشف شد.

سردار ملک‌زاده با اشاره به اینکه در این ماموریت در مجموع 177 کیلو و 800 گرم مواد مخدر کشف شده است، تصریح کرد: راننده قاچاقچی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست هرگونه مورد مشکوک را سریعا به سامانه فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع و پلیس را در مبارزه با سوداگران مرگ یاری رسانند.
 
واژگونی پژو با یک کشته و 4 مجروح  

رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: در پی واژگونی سواری پژو در محور مواصلاتی فسا-سروستان یک نفر در دم فوت و 4 نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند. 

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی فسا-سروستان بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی عنوان کرد: در بررسی صورت گرفته مشخص شد سواری پژو حامل 5 سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده و بر اثر آن یکی از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و دیگر سرنشینان آن مجروح و روانه بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان با بیان اینکه کارشناسان علت این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده اعلام کردند، به شهروندان توصیه کرد از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی نیز جداً خودداری کنند.
دستگیری عامل کلاهبرداری سایبری  با ترفند رسید ساز جعلی 

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری جاعل رسید بانکی و کلاهبرداری در قالب خریدار طلا در سایت دیوار خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: فردی با ارائه شکایت به پلیس فتا با موضوع جعل و کلاهبرداری در قالب خریدار طلا عنوان کرد مدتی قبل طلای همسر خود را جهت فروش از طریق سایت دیوار آگهی که فردی ناشناس به عنوان خریدار با من تماس و پس از حضور در منزل با ارائه رسید بانکی در گوشی خود بیان کرد مبلغ ۸۱ میلیون تومان به حساب من واریز کرده و پس از تحویل گرفتن طلاها از منزل خارج شد.

سرهنگ زینلی تصریح کرد: شاکی پس از چند ساعت متوجه می‌شود که هیچ وجهی به حسابش واریز نشده و فرد مذکور پاسخگو نمی‌باشد و خریدار طلا از طریق اپلیکیشن  رسید‌ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است که با توجه به‌ اهمیت موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس مرودشت بیان کرد: کارشناسان پس از بررسی‌های علمی و هوشمندانه و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در این شهرستان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری 810 میلیون ریال از شاکی اقرار کرد، گفت: در سواق فرد دستگیر شده جرایمی از قبیل آدم‌ربایی، جعل، تحصیل مال نامشروع و سرقت به چشم می‌خورد.

وی اظهار داشت: شهروندان می بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال تا از واریز یا برداشت وجه اطمینان حاصل کنند و همچنین پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول