اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پیش‌بینی برداشت ۴۴ هزار تن ذرت علوفه‌ای در سمنان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۴ هزار تن ذرت علوفه‌ای از زمین‌های زیر کشت این شهرستان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت ۴۴ هزار تن ذرت علوفه‌ای در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی مؤمن، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان سمنان به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص داده شده که برداشت آن آغاز شده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۴ هزار تن ذرت علوفه‌ای از زمین‌های زیر کشت این محصول در شهرستان سمنان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با بیان اینکه امسال کشاورزان سمنانی از کشت ذرت علوفه‌ای استقبال کردند، گفت: به‌کارگیری ماشین‌های برداشت، متقاضیان خرید و همچنین عملکرد خوب محصول سبب شد تا کشاورزان سمنانی امسال به کشت این محصول رغبت خوبی نشان دادند.

مؤمن با بیان اینکه میانگین برداشت ذرت علوفه‌ای بین ۴۰ تا ۷۰ تن در هکتار است، تصریح کرد: ذرت یکی از مهم‌ترین نهاده‌های دامی در استان سمنان است که کشاورزان سمنانی به کشت آن رغبت نشان دادند.

وی با بیان اینکه از مزایای ذرت علوفه‌ای می‌توان به نگهداری در سیلو و غنی‌سازی آن برای مصارف دامداری اشاره کرد، گفت: برداشت محصول ذرت علوفه‌ای تا اواخر آبان ماه در سمنان ادامه دارد.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول