اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امنیت، سیاست و اقتصاد محور رایزنی قرقیزستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان و نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد همکاری‌های امنیتی، نظامی، سیاسی، اقتصادی، زیست محیطی و انسانی بحث و تبادل نظر کردند.

امنیت، سیاست و اقتصاد محور رایزنی قرقیزستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه قرقیزستان میزبان نشستی با حضور هیأتی متشکل از نمایندگان دائم بریتانیا، آلمان، آمریکا و فرانسه در سازمان امنیت و همکاری اروپا بود.

در این دیدار «نیل بوش»، «گزا بروتیگ»، «مایکل کارپنتر» و «کریستین فاج» نمایندگان دائم کشورهای بریتانیا، آلمان، آمریکا و فرانسه میهمان «آی بیک مولدوقاضیف» معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان در محل وزارت خارجه بودند.

در این دیدار طرفین در خصوص تعاملات سازمان امنیت و همکاری اروپا در مسائل امنیتی نظامی- سیاسی، اقتصادی- زیست محیطی و انسانی بحث و تبادل نظر کردند.

به ویژه، مولدوقاضیف به زمینه‌های اولویت همکاری با سازمان امنیت و همکاری اروپا در مبارزه با فساد و جرائم سازمان یافته، دیجیتالی شدن و مدیریت عمومی مؤثر، اصلاح سیستم قضایی و اجرای قانون، محیط زیست و همچنین تقویت نهادهای دموکراتیک در قرقیزستان اشاره کرد.

نمایندگان بریتانیا، آلمان، ایالات متحده و فرانسه نیز به نوبه خود از سطح بالای تعامل در سازمان امنیت و همکاری اروپا و دستاوردهای قرقیزستان در زمینه دموکراتیک سازی، بهبود فرآیندهای انتخاباتی، حاکمیت قانون، آزادی بیان و حقوق بشر، تضمین حمایت بیشتر در سه بعد سازمان امنیت و همکاری اروپا استقبال کردند.

طرفین همچنین در مورد دستور کار منطقه‌ای به ویژه فرآیندهای یکپارچه سازی در آسیای مرکزی و همچنین چالش‌ها و تهدیدهای امنیتی که امروز کشورهای منطقه با آن مواجه هستند و امکان استفاده از ابزارها و سازوکارهای موجود سازمان امنیت و همکاری اروپا برای رسیدگی به آنها بحث و تبادل نظر کردند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول