اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آیت الله دژکام: دشمنان با اقدامات خود می‌خواهند مقابل صدای مردم ایران و جهان اسلام بایستند

خطیب جمعه شیراز بیان کرد: دشمنان با اقدامات خود می‌خواهند مقابل صدای مردم ایران و جهان اسلام بایستند، اما بدانند که خبرگان، جوانان و فرهیختگان جهان اسلام فریب نخواهند خورد و محکم مقابل کفر خواهند ایستاد.

آیت الله دژکام: دشمنان با اقدامات خود می‌خواهند مقابل صدای مردم ایران و جهان اسلام بایستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به لزوم توجه به دسترسی آسان مردم و گردشگران به حرم مطهر شاهچراغ و بافت تاریخی تاکید و گفت: مسئولان قطار شهری و مدیران شهری شیراز باید دسترسی به حرم مطهر و بافت تاریخی که مورد توجه گردشگران است ممکن‌تر و راحت‌تر کنند و دسترسی به حرم از طریق مترو به جد در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: انقلاب ما انقلاب معنوی است و بر پایه معارف استوار است و هیچ انقلابی بدون معارف شکل نمی گیرد.

خطیب جمعه شیراز با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که برپایه معارف، عقاید و ایدئولوژی محکمی که میدانیم حق است برپا شده است، ادامه داد: این معارف و عقاید دینی و اسلامی متاسفانه به اندازه‌ای کافی در بین نسل جوان بحث نشده است که نیاز است مبلغان، معلمان و اساتید دانشگاه روی موضوع معارف انقلاب اسلامی کار کنند.

وی با مقایسه تمدن اسلامی انقلاب ایران با تمدن اروپایی، افزود: روزی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید تمام مردم ایران در مقابل بی بند و باری مقابله کردند، چون دیدند که در تمدن اروپایی و آمریکایی تمام عقایدشان در کف خیابان‌ها و حتی رسانه‌ها میتوان دید و از حد گذشته است.

آیت الله دژکام با بیان اینکه دشمنان تمام بساط تبلیغاتی خود را برای بمباران فکری و تبلیغی علیه ایران و جهان اسلام آماده کرده اند، افزود: دشمنان با اقدامات خود می‌خواهند مقابل صدای مردم ایران و جهان اسلام بایستند، اما بدانند که خبرگان، جوانان و فرهیختگان جهان اسلام فریب نخواهند خورد و محکم مقابل کفر خواهند ایستاد.

نماینده، ولی فقیه در فارس به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و گفت: بایستی بررسی شود که چقدر با کتاب انس میگیریم، چون به فرموده مقام معظم رهبری برای داشتن ایران قوی باید جوانان اهل مطالعه تربیت کرد و راه آن کتاب خوانی و مطالعه است.

آیت الله دژکام همچنین به نقش تاثیرگذار کتاب درجامعه اشاره کرد و گفت: باید کتاب خوانی در جامعه گسترش یابد و مسئولان با همکاری مردم تلاش بیشتری کنند تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول