اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

توسعه شترداری نوین در سیستان وبلوچستان یک ضرورت است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شرایط اقلیمی، علاقه مندی و توان تخصصی دامداران در پرورش شتر، مقاومت بالای شتر به کم آبی و تغذیه از مراتع ضعیف بهترین فرصت را برای توسعه شترداری در سیستان و بلوچستان فراهم کرده است.

توسعه شترداری نوین در سیستان وبلوچستان یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سید محمدرضا سید حسینی امروز در جریان بازدید از بزرگترین واحد پرورش شتر شیری پرتولید کشور در زاهدان گفت: شرایط اقلیمی، علاقه مندی و توان تخصصی دامداران در پرورش شتر، مقاومت بالای شتر به کم آبی و تغذیه از مراتع ضعیف بهترین فرصت را برای توسعه شترداری در سیستان و بلوچستان  فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان دو نژاد شتر بلوچی و شتر جماز را عمده نژاد شتر در استان معرفی و افزود: در حال حاضر ۷۰ واحد صنعتی پرورش شتر شیری و داشتی در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: برنامه توسعه شترداری نوین در استان تدوین شده و تلاش داریم با بهره گیری از فرصت مرز و واردات شتر های پر تولید و اجرای برنامه اصلاح نژادی، توسعه شترداری نوین در استان شتاب بیشتری پیدا کرده و فرصت های شغلی جدید و درآمدزا  فراهم شود.

سیدحسینی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با ۷۵ هزار نفر شتر نیمی از شتر کشور را داراست اظهار داشت خوشبختانه توسعه پرورش شتر شیری در استان شتاب مناسبی به خود گرفته و عرضه شیر شتر با بسته بندی و برند مناسب بعنوان یک محصول جدید با کیفیت دارویی و غذایی ( غذادارو) درآمد قابل توجهی برای دامداران منطقه داشته باشد.

وی تصریح کرد: بزرگترین مرکز توسعه و پرورش شتر کشور با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سازمان جهادکشاورزی در منطقه لواریاب شهرستان زاهدان با وسعت ۱۰۰ هکتار در حال احداث است.

گفتنی است بزرگترین واحد خصوصی پرورش شتر شیری کشور با حدود ۲۷۰ نفر شتر شیری پرتولید وارداتی و تولید روزانه ۵۰۰ کیلوگرم شیر در شهرستان زاهدان فعالیت میکند.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول