اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۵۰ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان واگذار شد

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال جاری بیش از ۵۰ هکتار از اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرها براساس کاربری‌های مرتبط واگذار شد.

۵۰ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه این اداره کل در استان اصفهان متولی واگذاری اراضی دولتی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است در سال جاری بیش از ۵۰ هکتار از اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرها براساس کاربری‌های مرتبط واگذار شد.  

وی با بیان اینکه این اقدام در چارچوب آئین‌نامه‌های مصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های آتی توسعه عمران انجام پذیرفته است، افزود: از این میزان اراضی واگذار شده بیش از یک هکتار با کاربری اداری و بیش از ۱۷.۶ هکتار با کاربری خدماتی بوده است.  

پارسایی‌راد در خصوص جزئیات واگذاری زمین با کاربری مسکونی بیان داشت: واگذاری زمین با کاربری مسکونی بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و واگذاری اراضی با کاربری تجاری از سال ۵۷ تا کنون از طریق برگزاری مزایده عمومی با کاربری مصوب و قیمت کارشناسی روز انجام می‌پذیرد که در سطح استان اصفهان برای امسال بیش از ۳۳۱ مترمربع از اراضی دولتی با کاربری تجاری و بیش از ۱۳.۲ هکتار با کاربری مسکونی واگذار شده است.  

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از سه هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان با کاربری تاسیسات شهری، بیش از ۵ هزار متر مربع با کاربری تجهیزات شهری، ۱.۱ هکتار با کاربری درمانی و بهداشتی، افزون بر ۱۳.۹ هکتار با کاربری صنعتی و ۱۳۲ مترمربع با کاربری مذهبی واگذار شده است.  

وی با بیان اینکه واگذاری اراضی با کاربری‌های عمومی (آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری) به دستگاه‌های دولتی در صورت ارائه طرح و اعتبار مصوب به قیمت دولتی انجام می‌پذیرد، گفت: واگذاری این اراضی به بخش خصوصی از طریق فراخوان عمومی بین دارندگان موافقت‌نامه اصولی معتبر از دستگاه متولی و به قیمت کارشناسی روز به صورت اجاره به شرط تملیک انجام می‌شود.  

پارسایی‌راد با بیان اینکه بهای زمین برای واگذاری به بخش خصوصی از طریق کارشناسان رسمی دادگستری، ارزیابی و سپس در کمیسیون‌های مربوطه به تایید نهایی می‌رسد، خاطرنشان کزد: پس از تایید قیمت موضوع در هیات نمایندگی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح و در صورت موافقت این هیات، مراتب در روزنامه‌های کثیرالانتشار و محلی جهت اطلاع‌رسانی به متقاضیان آگهی می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول