اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

107 روستای خدابنده مشکل آب دارد/جدی بودن مشکل آب در 40 روستای خدابنده

فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه 107 روستای این شهرستان مشکل تامین آب آشامیدنی دارد و در 40 روستا نیز شدت این مسئله بالاست، گفت: دستگاه‌های اجرایی از جمله جمعیت هلال احمر به این مشکلات توجه کرده و درصدد حل این مشکل هستند.

107 روستای خدابنده مشکل آب دارد/جدی بودن مشکل آب در 40 روستای خدابنده

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد تاراسی، فرماندار شهرستان خدابنده در آیین افتتاح طرح« ملی نذر آب 5» در روستاهای«قره‌ولی و خلیفه قشلاق» شهرستان خدابنده اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی و آبادانی در شهرستان با حضور مسؤولان کشوری و استانی جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

فرماندار شهرستان خدابنده افزود: با توجه به اینکه در 107 روستای این شهرستان مشکل تامین آب آشامیدنی وجود دارد و در 40 روستا نیز شدت این مسئله بالاست، دستگاه‌های اجرایی از جمله جمعیت هلال احمر به این مشکلات توجه کرده و درصدد حل این مشکل هستند.

وی تصریح کرد: همه روستاهای این شهرستان تولید کننده هستند و در تامین امنیت غذایی نقش مهمی را ایفا می‌کنند که امید داریم برای آنان خدمات موثری را ارائه دهیم.

تاراسی به کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان زنجان اشاره کرد و گفت: این مجموعه اقدامات قابل توجهی را در زمینه خدمات فوق تخصص ارتوپد، متخصص داخلی، متخصص اطفال، دندانپزشکی، زنان و زایمان، پزشک عمومی، کارشناسان بینایی سنجی، بهداشت محیط و تغذیه را در روستای خلیفه قشلاق و اهالی روستاهای تابعه ارائه می‌دهند.

فرماندار شهرستان خدابنده ادامه داد: علاوه بر این خدمات، جمعیت هلال احمر استان زنجان دو دستگاه تصفیه آب آشامیدنی نیز در روستاهای قره‌ولی و خلیفه قشلاق با هزینه 5 میلیارد ریال با تصفیه 10 هزار لیتر در شبانه‌روز نصب کرد.

وی افزود: در روستای خلیفه قشلاق نیز به طول 5 هزار و 300 متر لوله‌کشی آب تا درب منازل ساکنان انجام شده است.

تاراسی با بیان اینکه در سفر رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پروژه‌های نصب دستگاه‌های تصفیه آب افتتاح شد، افزود: کاروان سلامت هم برای ارائه خدمات رایگان به هموطنان در این سفر حضور داشتند.

فرماندار شهرستان خدابنده  خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در سطح کشور و استان برای آبادانی روستاهای کم برخودار در تلاش بوده و با تمام توان برای هموطنان در این مناطق خدمات بی‌منت ارائه می‌دهد.

گفتنی است، طرح نذر آب 5 با مشارکت خیرین و نیکوکاران، جمعیت هلال احمر، فرمانداری شهرستان خدابنده، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، کمیته امداد، بخشداری و دهیاری روستاهای قره‌ولی و خلیفه قشلاق و خانه هلال گرماب محقق شده است.

روستای قره‌ولی با 105 خانوار و 350 نفر جمعیت، خلیفه قشلاق نیز با 107 خانوار و 300 نفر جمعیت به ترتیب در 160 و 180 کیلومتری از مرکز استان زنجان واقع شده‌اند.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول