اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اجرای ۱۳۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در بهمئی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهمئی با بیان این‌که در هفته کتاب در سطح شهرستان برنامه‌های فرهنگی مطلوبی در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دستور کار قرار دادیم و از اجرای۱۳۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در بهمئی خبر داد.

اجرای ۱۳۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در بهمئی

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، نشست خبری مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهمئی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

علیرضا جشنی گفت: در هفته کتاب نیز در سطح شهرستان برنامه‌های فرهنگی مطلوبی در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دستور کار قرار دادیم که البته در این خصوص می‌طلبد همه مردم ادارات و نهادها و به ویژه دستگاه‌های فرهنگی همکاری لازم را با کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان انجام دهند.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بهمئی گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پیش از ۱۳۰ برنامه مختلف در سطح شهرستان پیش بینی شده است.

جشنی بیان کرد: مهم‌ترین برنامه ها از جمله غباروبی مزار مطهر شهدای حادثه ترور شاهچراغ ، سخنرانی قبل از خطبه های نماز ، دیدار با خانواده شهیدان ، قصه گویی ، حضور در مدارس ، میز خدمت ، دیدار با امام جمعه ، دیدار با فرماندار ، برگزاری مسابقات کتابخوانی و.... است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهمئی افزود: شش تا کتابخانه در سطح شهرستان داریم یکی در حال ساخت که نیازمند نگاه ویژه مسئولان شهرستانی و استانی است.

‌وی با اشاره به اینکه بیشتر مراجعه کنندگان به کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان دانش‌آموزان هستند تصریح کرد: در این زمینه طرح مدرسه و کتابخوانی را از آغاز سال تحصیلی جدید شروع کردیم که هدف از اجرای این طرح تشویق دانش آموزان به مطالعه مفید و فرهنگ کتابخوانی است.

جشنی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و محققان منبع خوب و مهمی محسوب می‌شوند، افزود: این قشر از جامعه که برای کارهای تحقیقاتی خود به کتابخانه‌های عمومی مراجعه می‌کند، اهمیت و جایگاه کتابخانه‌های عمومی را برای ما به خوبی روشن می‌کند و باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بهمئی اضافه کرد: باید همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی ایجاد و توسعه هر چه بهتر کتابخانه‌های عمومی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

جشنی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان به ویژه دربین جوانان و نوجوانان نهادینه شود و فرهنگ مطالعه کتاب‌خوانی بالا رود و تبدیل به یک تفریح سالم برای قشر جوان شود.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول