اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

روایتی از حضور سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه فردوسی

بهادری جهرمی سخنگوی دولت با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد در جمع دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کرد.

روایتی از حضور سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه فردوسی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی بهادری جهرمی سخنگوی هیئت دولت در ادامه حضور خود در دانشگاه‌ها، به دعوت بسیج دانشجویی، امروز به دانشگاه فردوسی مشهد آمد و در نشستی با عنوان «به وقت پاسخ» به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

شمار دانشجویان حاضر در جلسه به قدری زیاد بود که برگزار کنندگان جلسه به دلیل تکمیل فضای سالن مجبور به پخش زنده و همزمان سخنرانی در سالن ویدئو کنفرانس این دانشگاه نیز شدند.

در ابتدای جلسه یکی از دانشجویان در سخنانی با تاکید بر اینکه متاسفانه بستر مناسبی برای صحبت وجود ندارد، اعلام کرد: دانشجویان نه اغتشاش گر هستند نه ضد نظام. با آن دسته از دانشجویانی که چهره اصلی دانشجو را لگد مال کردند کاری نداریم.

این دانشجو با بیان اینکه حساب دانشجو نمایانی که داخل دانشگاه آمدند و فضای اعتراض را به ناکجا آباد بردند را از بقیه دانشجویان جدا کنید، اظهار کرد: به جای برخورد با دانشجو و نخبگان انقلابی با مسئولین فرهنگی که پول بیت المال را در جاهای دیگر مصرف کردند برخورد کنید تا دیگر شاهد مهاجرت نخبگان و اعتراض دانشجویان نباشیم.

در ادامه مراسم دانشجویانی پشت تریبون می‌آمدند و سوالات خود را از دبیر هیئت دولت می‌پرسیدند و دغدغه های خود را مطرح می کردند. هر چند که از ابتدای جلسه برخی از دانشجویان با سر دادن شعارهایی به دنبال جنجالی کردن فضای جلسه بودند و همهمه آنان گاهی موجب می‌شد که صدای بهادری به گوش حاضران نرسد اما سخنگوی جوان دولت با سعه صدر به ادامه سخنانش پرداخت و با صداقت به سوالات پاسخ داد تا جایی که دانشجویان معترض نیز در برابر صداقت سخنگوی هیئت دولت ، وی را مورد تشویق قرار دادند.

نکته جالب توجه در این جلسه عدم همراهی سایر دانشجویان با تعداد اندک معترضان بود که سعی در برهم زدن جلسه گفت و گو داشتند.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه مسئولان دیر به دانشگاه آمدند، گفت: اینکه گفته می شود ما دیر به فکر حضور در دانشگاه ها افتاده ایم و امروز از این بابت احساس نیاز کرده ایم که آمده ایم، باید یادآوری کنم که همان روز اول دولت در ۱۶ آذر ماه رئیس جمهور به دانشگاه صنعتی شریف رفت. ۱۶ دانشجو در آن دانشگاه به سخنرانی پرداختند. این حضور در دانشگاه ۶ مرتبه دیگر هم پیش از آغاز اعتراضات در دانشگاه های تهران، الزهرا(س)، علم و صنعت و... ادامه پیدا کرد. بنابراین دولت به صورت مستمر میان دانشگاه و مردم رفته و دیوارهای گذشته بین مردم و دولت از بین رفته است.

بابت کمبود دارو عذرخواهی می کنم

سخنگوی هیئت دولت در پاسخ به گلایه دانشجویی در خصوص کمبود دارو گفت: من بابت کمبود دارو طی این روزها عذرخواهی می‌کنم. البته در این زمینه کوتاهی شده بود و مسئول مربوطه و معاون وزیر نیز برکنار و جابه‌جا شدند. همزمان رئیس‌جمهور نیز دستور داد با برخی مسئولان حوزه بهداشت و درمان که مسئول سیاست‌گذاری‌ها جهت تامین دارو بوده‌اند و شرکت‌های تولیدکننده برخورد صورت گرفت. ۳۰ درصد این شرکت‌ها زیرمجموعه وزارت کار بودند و قرار شد اگر تخلفی صورت گرفته، موضوعات بررسی شود.

در ادامه یکی از دانشجویان فضای دانشگاه را امنیتی خواند و از سخنگوی دولت خواست به خاطر مشکلات اقتصادی، اشتغال و...عذرخواهی کند.  که همزمان همه حاضران کف زدند، بهادری جهرمی در پاسخ گفت: چه فضای امنیتی قشنگی!  وقتی این آقا صحبت میکرد، من حس کردم، هیچ دختر و پسری حق رفتن به دانشگاه و ادامه تحصیل و اشتغال و پیشرفت را ندارد! واقعیت این است که سهم بسزایی از ادارات و دانشگاه ها را بانوان تحصیل کرده پر کرده اند، و در حال خدمت به جامعه هستند، آیا کسی هست این موفقیت زنان را نبیبند. دانشگاه فردوسی مشهد بیش از 20هزار دانشجو در مقاطع مختلف دارد که نصف بیشتر آنان بانوان هستند.

جهرمی در واکنش به هو کردن عده ای دانشجو هنگام تقدیر کردن یک دانشجو از دولت بابت کاهش مرگ و میر کرونا، اظهار کرد: دکتر جان به زودی می فهمی که فقط انتقاد دیده می شود و تعریف ها نه!

وی در خصوص فیلترینگ اینستاگرام و برخی شبکه‌های اجتماعی نیز خاطرنشان کرد: در ایام انتخابات من در مقطعی گفتم آقای رئیسی و دولتش نگاهی به فیلترینگ اینستاگرام ندارد. ولی در این مدت شکایات زیادی از کلاهبرداری‌ها در اینستاگرام شده بود. نهادهای امنیتی ذی‌صلاح در مقطع موقتی کنونی به دلیل اقدامات تروریستی، اینستاگرام را فیلتر کرده‌اند. اینستاگرام اقدام تروریستی انجام داد و مراجع امنیتی متناسب با آن جرم برای حفاظت از حقوق مردم مجبور بودند این اقدام موقتی را انجام دهند.

سخنگوی دولت در واکنش به سخنان یک دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد مبنی بر کشته شدن ۱۵۰۰ نفر در آبان ۹۸ گفت: این آمار رسمی و مورد تایید ما نیست. بنده آن زمان مسئولیتی نداشتم از دولت وقت بپرسید چرا به جای شنیدن سخن دانشجویان به شیوه دیگری عمل کرد.

پاسخ دانشجویان انقلابی به برهم زنندگان نظم

تعدادی از دانشجویان در این مراسم اقدام به برهم زدن نظم جلسه کردند و شعار مرگ بر دیکتاتور را سر دادند  که با واکنش سایر دانشجویان مواجه شد. دانشجویان با شعار «آزادی اندیشه با فحاشی نمی شه» مقابل جمع معدود بر هم زنندگان این جلسه ایستادند.

بهادری جهرمی در واکنش به سر دادن اینگونه شعارها، اظهارکرد: دیکتاتور کسی است که در سه روز ۳۰۰۰ ژاپنی را در هیروشیما کشته باشد؛ دیکتاتور کسی است که ۹۰۰ هزار نفر را در منطقه به قتل رسانده باشد؛ دیکتاتور کسی است که با ایجاد داعش ۶ میلیون خانواده را در سوریه آواره کرد؛ دیکتاتور کسی است که بیش از ۱۷ میلیون یمنی را در معرض خطر قرار داده است.

سخنگوی هیئت دولت در پاسخ به این دانشجویان گفت: همه ما با هم هستیم؛ همه با هم ایرانی هستیم و همه با هم ایران را شکل می‌دهیم. چه آن کسی که نشسته و چه آن کسی که ایستاده باشد.

در پایان این جلسه دانشجویان با شعار جهرمی متشکریم از سخنگوی هیئت دولت به دلیل حضور و پاسخگویی به سوالات تشکر کردند.

انتهای پیام/ 70085

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول