اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کریمی‌نیک:«زنده‌ی عشق» به ترور ناموفق حاج قاسم مربوط است

ناصر کریمی‌نیک کارگردان نمایش رادیویی «زنده‌ی عشق» با تاکید براینکه قهرمان‌سازی‌های ما درباره دفاع مقدس مسیر باورپذیری نداشته است گفت: داستان این نمایش مربوط به اقدام منافقین برای ترور شهید حاج قاسم سلیمانی است که در این جریان سردار مجروم می‌شوند.

کریمی‌نیک:«زنده‌ی عشق» به ترور ناموفق حاج قاسم مربوط است

به گزارش خبرگزاری فارس، هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، بخشِ «رادیو تئاتر» خود را در شیراز برگزار می‌کند. نمایش‌های مختلفی از نقاط مختلف ایران به این جشنواره راه‌یافته‌اند که طی سه روز از 17 تا 20 آبان 1401 در شیراز اجراهایشان را به صحنه می‌برند.

یکی از نمایش‌های حاضر در این جشنواره «زنده‌ی عشق» نام دارد. نمایشی به کارگردانی ناصر کریمی‌نیک که به مرحله نهاییِ بخشِ «رادیو تئاتر» در جشنواره تئاتر مقاومت راه یافته است.

ناصر کریمی‌نیک کارگردان نمایش رادیویی «زنده‌ی عشق» که دانش‌آموخته ارشد کارگردانی تئاتر است، گفت: حدود 35 سالی است که در عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی فعالیت دارم و در جشنواره‌‌های مختلف تئاتر فعالیت داشته‌ام و مدتی در رادیو اراک به‌عنوان مجری، نویسنده و کارگردان حضور داشته‌ام و همچنین در جشنواره‌ها و اجراهای مختلف حضور داشته‌ام.

وی با اشاره به نگارش بیش از 40 نمایش و اجراهای مختلف در رویدادهای نمایشی عنوان کرد: تاکنون اجراهای عمومی زیادی تجربه‌ کرده‌ام و در جشنواره‌های تئاتر فجر، دفاع مقدس، جشنواره مریوان و سوسنگرد و دیگر رویدادهای نمایشی شرکت داشته‌ام و رتبه‌های مختلفی دریافت کرده‌ام.  

این کارگردان درباره حضور خود در هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت افزود: امسال با نمایش رادیویی «زنده عشق» در جشنواره مقاومت حضور پیدا کرده‌ام و نویسنده و کارگردان آن خودم هستم؛ این نمایش با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی است که برگرفته از زندگی مستند ایشان است. این داستان مربوط به اقدام منافقین است که قصد دارند ایشان را ترور کنند که در این جریان سردار مجروم می‌شوند لذا این داستان را دستمایه قرار دادیم تا یک نمایش را با این مضمون برای مخاطب آماده کنیم و تاکید کنیم تقدیر الهی چنین بوده تا این ذخایر باید بمانند تا حماسه‌های مختلفی را در دفاع مقدس و دیگر اتفاقات دفاع از حرمین شریفین رقم بزنند تا این نام برای همیشه ماندگار شود.  

کریمی‌نیک به تشریح مراحل آماده‌سازی گروه برای اجرای این نمایش اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی گروه برای این نمایش سختی‌های خاص خودش را داشت؛ ما در گروه هفت بازیگر داشتیم که باور و دوست داشتن این فضا خیلی برایمان مهم بود و تیم ما در این زمینه خیلی تلاش کردند و زحمت متحمل شدند تا ما این کار را به تولید و جشنواره برسانیم. 

وی خاطرنشان کرد: قلم زدن درباره دفاع مقدس و آن حماسه‌هایی که بر این کشور گذشته است که هنوز هم تازه دارد کار سختی است؛ درباره این اتفاقات سخن گفتن باید استناد تاریخی مستند داشته باشد چراکه جوان و نوجوان امروز بلندپروازی‌هایی که در سینما و تئاتر دفاع مقدس رقم خورده را نمی‌پذیرد چراکه گاهاً قهرمان‌سازی‌های گذشته ما درباره دفاع مقدس مسیر باورپذیری نداشته و این شخصیت‌ها را از مسیر طبیعی زندگی روزمره دور می‌کردیم و باید بپذیریم که شهدا نیز همانند همه انسان‌ها زندگی می‌کردند اما مسیری که انتخاب کردند را عاشقانه طی کردند که امیدوارم ما نیز در این راه با اجرای نمایش به زبان هنر قدم مثبتی را برداریم. 

نمایش «زنده عشق» یکی از نمایش‌های راه‌یافته به بخش نهاییِ هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت است. 

عوامل این نمایش به این شرح هستند:

نویسنده و کارگردان: ناصر کریمی‌نیک. تهیه کننده: بهمن پارساآرا. بازیگران: حامد شیدایی، زهره میرزایی، ناصر کریمی‎نیک، محمد طالبی، مهدی خسروی. افکتور: فاطمه قلی‌زاده‌آتانی. موسیقی: هدیه نجم‌زاده. صدابردار: رضا سبحانی‌فر. طراح پوستر و بروشور: محسن طهماسبی. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول