اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

آسوشیتدپرس‌: سوریه به سمت افزایش تولید برق و گاز خانگی می‌رود

آسوشیتدپرس نوشت که دمشق با راه‌اندازی بخش‌های بیشتری از تاسیسات گاز در مرکز سوریه و افزایش تولید گاز کمبود برق و گاز خانگی در این کشور را کاهش می‌دهد.

آسوشیتدپرس‌: سوریه به سمت افزایش تولید برق و گاز خانگی می‌رود

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در گزارشی با عنوان امید سوریه به کاهش بحران برق با افزایش تولید گاز در حمص تاکید کرد که دولت سوریه انتظار دارد پس از بازسازی تاسیسات گاز در مرکز سوریه، تولید گاز در این کشور حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب در روز افزایش یابد.

این خبرگزاری  به نقل از مسئولان این تاسیسات اعلام کرد که کمپرسورهای توربین تازه نصب شده موجب افزایش تولید گاز خواهد شد که به کاهش بحران برق در سوریه کمک می‌کند که بیش از یک دهه است در این کشور ادامه دارد.

امین الداغری، مدیر عامل شرکت گاز سوریه به آسوشیتدپرس گفته است که کمپرسورهای توربین گاز نصب و راه‌اندازی شده و دو کمپرسور دیگر تا پایان سال آماده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش پیش‌بینی شده تولید گاز حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب (۱۷.۶ میلیون فوت مکعب) در روز خواهد بود، افزود: ما نتایج ملموس بازسازی تاسیسات گاز را از همین حالا احساس می‌کنیم و در دوره آتی شاهد افزایش تولید نیروگاه‌ها و افزایش میزان تولید گاز خانگی هستیم.

الدغری توضیح داد که این پروژه بخشی از قرارداد با شرکت روسی "Stroytransgaz"، یک شرکت مهندسی در صنعت نفت و گاز است.

الدغری در رابطه با مشکلاتی که این بخش تولید گاز در سوریه با آن روبرو بوده است، گفت که مشکل اصلی طی سال‌ها دریافت قطعات یدکی برای ماشین‌ها به دلیل تحریم‌های غرب علیه دولت سوریه پس از آغاز درگیری بوده است.

وی تاکید کرد: مهندسان سوری اخیرا توانسته‌اند قطعات یدکی را بومی‌سازی کنند.

فادی ابراهیم، رئیس تاسیسات گاز جنوب سوریه، نیز می‌گوید که شرکت گاز سوریه در استان حمص طی سال‌های گذشته مورد حملات متعددی از جمله ربودن کارکنان، انفجار انتحاری خودروی بمب گذاری شده، رگبار موشک و حملات پهپادی قرار گرفته است که به کشته شدن ۱۱ نفر در این تاسیسات منجر شد.

بزرگترین میادین نفتی سوریه در دست شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا است که دولت سوریه را از منابع و درآمد آن محروم می‌کنند.

در حالی که میادین گازی در استان حمص اکنون تا حد زیادی امن هستند و نیروهای سوری کنترل بخش بزرگی از استان را دوباره به دست گرفتند.

سال گذشته دولت سوریه قراردادی به ارزش ۱۱۵ میلیون دلار با یک شرکت ایرانی برای بازسازی نیروگاه در استان حمص و همچنین قراردادی با شرکت‌های اماراتی برای ساخت نیروگاه خورشیدی در حومه دمشق امضا کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دو هفته پیش در بازدید از این کارخانه گاز در حمص، با کارگران و تکنسین‌های دست اندرکار آن گفت‌وگو و از تلاش‌های آنان در به ثمر رساندن این کار ملی و نقش آنان در حفظ و نگهداری از این تاسیسات حیاتی در طول سال‌های جنگ قدردانی کرد. این پروژه در سال ۲۰۰۹ افتتاح شده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول