اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

بانک‌ها تولیدات دانش بنیان را حمایت کنند

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص دانش بنیان‌ها از وزیر اقتصاد و دارایی خواستار شد که بانک‌ها تولیدات دانش بنیان را حمایت کنند.

بانک‌ها تولیدات دانش بنیان را حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البرز ظرفیت‌های اقتصادی خوبی دارد، گفت: ۱۵ منطقه، شهرک صنعتی و ۳۵۰۰ واحد تولیدی که برند ملی هستند در استان مستقرند، باید به تناسب این ظرفیت‌‌ها، فرصت حمایت ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه باید البرز استانی ویژه قلمداد شود، اضافه کرد: ظرفیت‌هایی که در تهران هستند باید در البرز لحاظ شوند. یکی از دلایل خروج مالیات‌ها از البرز، فعال نبودن ظرفیت‌های حمایتی لازم در استان است.

این مقام مسؤول گفت: ما باید کمک کنیم این اتفاق بی‌افتد تا مسؤولیت‌های ویژه به بانک‌ها و دستگاه‌های مالیاتی داده شود، در این خصوص راهکارها هم مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جهش تولید دانش بنیان مبنی بر فرامین مقام معظم رهبری در شعار سال باید جدی گرفته شود، ادامه داد: برای تحقق این امر نیاز است زیرساخت‌ها لحاظ شود، آیا بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات به دانش بنیان‌ها پای کار هستند؟

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ۱۷ مرکز علمی تحقیقی در استان البرز وجود دارد، اضافه کرد: البرز قطب علم و فناوری کشور نامگذاری شده است، این نامگذاری نشان می‌دهد باید در این خصوص درست و متفاوت از دیگر استان‌ها برنامه ریزی و حمایت صورت بگیرد تا در خور رفتار کنیم. در این راستا ماموریت ویژه به بانک‌های البرز می‌تواند کمک حال خوبی باشد.

وی تاکید کرد: تمرکز گرایی البرز را در دستورکار قرار دهیم، در این میان اختیارات بیشتری به بانک‌های البرز بدهیم تا بتوانیم اتفاق خوب را در استان رقم بزنیم.

عباسی با بیان اینکه در خصوص حذف ارز ترجیحی و نحوه پرداخت نهایت همکاری را با دولت داشتیم، ادامه داد: در این اصلاح موافق بودیم و هستیم، باید این کار انجام می شد، اما زیرساخت‌ها نباید فراموش شود، یکی از بیشترین جاهایی که در این روزها صدمه دیدن در حوزه کشاورزی هستند.

وی افزود: پنج قلم کالایی که مشمول این طرح شد در حوزه کشاورزی بود، انتظار داشتیم بانک‌ها پای کار می آمدند اما این غفلت صورت گرفت! 

نماینده مردم کرج اضافه کرد: دیگر بانک‌ها به غیر از کشاورزی موظف و مکلف هستند، ۱۵ درصد تسهیلات خود را باید به حوزه کشاورزی تخصیص دهند، اما بانک‌های ما کمتر از ۵ درصد همکاری داشتند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول