اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال ایجاد درآمد پایدار است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان یک نهاد مولد بوده و درصدد تقویت رویکرد اقتصادی خود به منظور ایجاد درآمد پایدار است.

سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال ایجاد درآمد پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز در دومین روز از نشست آموزشی مدیران کل ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست در مشهد با اشاره به اعتبارات سازمان محیط زیست در سال جاری، اظهار کرد: ۱۸ صدم درصد اعتبارات کل کشور مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است که درصدد هستیم با نظر ویژه دولت آن را در سال ۱۴۰۲ به نیم درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در ذات خود یک نهاد تولیدی است، افزود: باید مدیران استانها برای تولیدات بازاری و غیر بازاری خود ارزش‌گذاری اقتصادی داشته باشند و از آن در نشستهای شورای اداری استانها دفاع کنند. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فعالیت های دولت، تصریح کرد: دولت با تمام خلوص خود پای کار آمده و با فکر برنامه ریزی می کند و در همین شرایط نیز بسیاری از کشورها دست نیاز به سوی ایران دراز کرده اند و نشست و برخاستهایی در مسائل اقتصادی با کشورمان دارند چرا که ایرانی با آن ریشه عمیق تاریخی و پیشینه مذهبی خود در شرایطی قرار داد که دیگر دشمن هم پی برده است فکر و اندیشه انسان ساز ایران مهار نشدنی است.

سلاجقه با اشاره به پیشرفتهای دولت سیزدهم در یک سال اخیر گفت: منطقه مکران با تمام ظرفیت خود در تلاش برای پیشرفت است، ۲۰ شهرک پایین دستی وارد عرصه صنعت پتروشیمی شده اند و این در حالی است که طی سال های گذشته در بسیاری از بخشهای زیرساختی از جمله پتروپالایشگاه ها هیچ کاری انجام نشده بود.

وی بیان کرد: محیط زیست یکی از ارکان سلامت کشور به شمار می رود لذا برای حال ناخوش محیط زیست کشور باید راهکارهای جدی اتخاذ کرد و حفظ محیط زیست به یک مساله درجه یک برای جامعه تبدیل شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: مشکلات فراوانی در محیط زیست کشور وجود داشته است که باید ساماندهی شود و گره های ذهنی جامعه در این زمینه ها هم باز و در این راستا کارگروه های ارزیابی بیشتری باید در این سازمان تشکیل شود. در این راستا این سازمان با وزاری جهاد کشاورزی، نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی کشور در حال برگزاری جلسات مشترک است تا وفق قانون و مقررات به صورت جهادی و میدانی وارد شوند و تعهدات دستگاه ها در قبال محیط زیست را به نحو مطلوب انجام دهند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول