اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

از کار افتادن بزرگترین راکتور هسته‌ای سوئد

بزرگترین راکتور هسته‌ای سوئد به دلیل نقص یکی از توربین‌هایش به شکلی غیرمنتظره از کار افتاد.

از کار افتادن بزرگترین راکتور هسته‌ای سوئد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های محلی خبر دادند بزرگترین راکتور هسته‌ای سوئد به علت نقص یکی از توربین‌هایش از کار افتاده و ارتباطش را با شبکه توزیع برق سوئد از دست داده است.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، راکتور «اسکارشامن ۳» واقع در فاصله حدود ۲۲۵ کیلومتری شهر استکلهم،‌ پایتخت سوئد و در ساحل دریای بالتیک واقع است و در ساعت ۱۰:۴۵ صبح روز چهارشنبه به وقت محلی از کار افتاد.

یک سخنگوی نیروگاه هسته ای اسکارشامن گفت، هنوز علت دقیق این نقص فنی مشخص نیست اما مشکل در توربین لزوما به معنی مشکل پیدا کردن راکتور نیست.

این حادثه همزمان با افزایش تنش‌ها در اروپا در ضمن تلاش سوئد برای پیوستن به ائتلاف ناتو و تشدید جنگ روسیه با اروپا بر سر انرژی رخ می‌دهد.

چندی پیش خط لوله‌های انتقال گاز «نورد استریم 1» و «نورد استریم 2» که گاز را از روسیه به اروپا منتقل می‌کند هدف انفجار قرار گرفتند که غربی‌ها مسکو را متهم به دست داشتن در آن کردند اما «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اتهامات مربوط به دخالت روسیه در این ماجرا رد کرد و آن‌ را «احمقانه» خواند.

به نوشته نشریه «اکسپرسن» سوئد، این سومین بار در سال جاری میلادی است که عرضه برق نیروگاه اسکارشامن متوقف می‌َشود. ماه فوریه فعالیت این نیروگاه هسته‌ای به دلیل آسیب دیدن برخی از میله‌های سوخت در این نیروگاه برای مدت یک هفته متوقف شد.

همچنین در ماه جولای نیز ارتباط این نیروگاه با شبکه توزیع برق سوئد برای مدت یک روز به دلیلی که اعلام نشد قطع شد.

در آن زمان یک سخنگوی نیروگاه از اجرای بررسی‌هایی درباره این حادثه خبر داد و سه روز بعد از این قطعی اعلام شد نیروگاه با ظرفیت کامل فعال شده است.

سوئد که حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد شش راکتورهسته‌ای فعال در سه نیروگاه هسته‌ای دارد. نیروگاه اسکارشامن در ابتدا سه راکتور داشت اما بعدا مقامات سوئد دو راکتور آن را به صورت دائمی تعطیل کردند.

سوئد به همراه فنلاند مدتی بعد از اجرای عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین در ضمن پیوستن به تلاشهای ضد روسی دیگر متحدان غربی کی‌ِیف، برای عضویت در ائتلاف ناتو درخواست دادند اما با توجه به اینکه آنها برای این عضویت نیاز به موافقت تمامی اعضای ناتو دارند، پس از مواجهه با مخالفت ترکیه هنوز به این هدف نرسیده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول