اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

احداث ۳ پایگاه جدید در زنجان/63 پایگاه اورژانس در استان فعال است

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به بازسازی ۱۹ پایگاه فرسوده در سطح استان طی یک‌سال گذشته، گفت: از سال گذشته تا کنون سه پایگاه فوریت پزشکی جدید شامل پایگاه‌های چایرلو، صائین‌قلعه و اشراق در سطح استان احداث شده است.

احداث ۳ پایگاه جدید در زنجان/63 پایگاه اورژانس در استان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، داریوش تقی‌لو در نشست رئیس سازمان اورژانس کشور با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: افتتاح پد بالگرد اورژانس هوایی در سجاس، طارم و ماهنشان و ایجاد ظرفیت بازسازی آمبولانس‌های فرسوده از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه عملیات است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با شرکت مخابرات استان مبنی بر دریافت فضای مخابراتی و راه‌اندازی ۶ سایت تکرار کننده DMR در سطح استان بدون پرداخت هزینه، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سایت‌ها، اجرای دکل در پایگاه‌های جدیدالاحداث در سطح استان از سال ۱۳۹۵ تا کنون، حذف می‌شود.

وی به اجرای شبکه بی‌سیم DMR در ۸۵درصد از پایگاه‌های استان اشاره و تصریح کرد: با اجرای اتوماسیون عملیاتی و شبکه رادیویی DMR همه مراکز پیام در سطح استان، جمع‌آوری و در مرکز استان تجمیع شده است.

تقی‌لو افزود: در حال حاضر از ۶۳ پایگاه موجود در سطح استان، ۵۲ پایگاه، تحت پوشش شبکه بی‌سیم DMR است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان از خرید ۲۶ دستگاه بی‌سیم دیجیتال و یک دستگاه تکرار کننده از طریق اوراق در سال گذشته خبر داد و گفت: راه‌اندازی سامانه پاسخگویی اورژانس به ناشنوایان با همکاری سازمان بهزیستی، راه‌اندازی سامانه استعلام موقعیت جغرافیایی تماس‌گیرندگان اورژانس با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سازمان اورژانس کشور و اجرای بستر امن ارتباطی برای تمامی سیم‌کارت‌های شبکه اتوماسیون عملیاتی و تله‌مدیسن از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات است.

وی به اقدامات صورت گرفته در اورژانس استان در حوزه پدافند غیر عامل اشاره کرد و افزود: تشکیل چارت مدیریت ICS و عملیاتی در حوزه پدافند غیر عامل مطابق با دستورالعمل تشکیل کمیته پدافند غیر عامل در دانشگاه‌های علوم پزشکی، تدوین سند استراتژیک در حوزه پدافند غیر عامل، تهیه و بروزرسانی تجهیزات پزشکی سرمایی، برگزاری مانورهای آموزشی برای مدیران و کارشناسان دانشگاه و اختصاص و تجهیز سوله بحران از جمله این اقدامات است.

تقی‌لو ادامه داد: در حوزه بهبود کیفیت و اعتباربخشی، انجام خود ارزیابی ملی اعتبار بخشی پیش بیمارستانی، تدوین و ابلاغ  سند راهبردی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵، تدوین و ابلاغ کتابچه فلوچارت مرکز و اجرای اعتباربخشی در پایگاه‌های اورژانس استان از اقدامات انجام شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان طراح و ساخت سیت سرسیلندر بنز اسپرینتر ۳۱۵ برای اولین بار در کشور را از طرح‌های نوآورانه اورژانس استان زنجان عنوان کرد و افزود: ایجاد ظرفیت بازسازی آمبولانس‎‌های فرسوده و طراحی طرح آشیانه بالگرد و ساخت ماکت و ارائه پیشنهاد به سازمان اورژانس کشور از جمله پتانسیل‌های اورژانس استان است.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول