اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

زمین مسکن ملی برای شهرهای شهرستان نطنز تأمین شد

فرماندار شهرستان نطنز از تأمین زمین برای احداث مسکن ملی در این شهرستان خبر داد.


زمین مسکن ملی برای  شهرهای شهرستان نطنز تأمین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، محمد عباس ظریفی فرماندار شهرستان نطنز عصر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد:پس از دو سال تلاش بی‌وقفه مشکل زمین مسکن ملی در شهرستان حل شد،البته این پروژه در خالدآباد و طرق رود با مشکل تأمین زمین مواجه نبود، ولی در بادرود و خصوصاً در نطنز بسیار پیچیده شد.

وی افزود:در شهر بادرود ۲۸ پلاک برای ۵۶ واحد تأمین شد و تحویل بنیاد مسکن شده است و  همین روزها هم ۲۰ پلاک مجدد برای ۴۰ نفر تحویل بنیاد مسکن خواهد شد و یک طرح ۴۰ پلاکی هم دستور کار است که در کمیسیون ماده ۵ تأییدشده و منتظر ابلاغ هستیم.

ظریفی بیان کرد:در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید هم زمین متعلق به جهاد کشاورزی در بادرود به مساحت ۱/۵ هکتار در دست اقدام برای در اختیار قرار دادن برای این پروژه مهم است و به عبارتی در بادرود هم تأمین زمین به میزان کافی انجام‌شده و به‌زودی تحویل خواهد شد.

فرماندار شهرستان نطنز در خصوص تأمین مسکن ملی نطنز گفت:در این شهر تقریباً ۸۰۰ نفر متقاضی قطعی ثبت‌نام کامل و حائز شرایط وجود داشت که ۴۰۰ نفر ثبت‌نام کامل شده و از سال 99 هر متقاضی مبلغ  ۴۰میلیون پرداخت کرده بود و  با توجه به نبود زمین، مسؤولین وقت مجبور به قرعه‌کشی شدند و صرفاً برای ۱۶۰ نفر زمین تأمین شد.

وی اضافه کرد:در این مقطع که ابتدای انتصاب بنده بود، به موضوع ورود کردیم و ۳ اتفاق بسیار مهم رقم خورد،اول اینکه به دلیل عدم پیش‌بینی دفع فاضلاب،ایجاد حتمی مشکلات ترافیکی در محدوده،وجود معابر باریک در نقشه‌ها،مشکل دفع آب‌های سطحی و عدم وجود زمین برای بقیه متقاضیان بایستی زمین مسکن ملی تغییر می‌کرد.

ظریفی گفت:در گام دوم  هیچ زمین مناسبی در محدوده شهر وجود نداشت و  از طرفی هم قیمت زمین و اجاره و رهن در حال افزایش بود و باید زمین خارج از محدوده به شهر نطنز الحاق می‌شد، پیشنهاد برای الحاق یک قطعه زمین در مکان مناسبی را ارائه دادیم و طی چهار ماه این الحاق صورت گرفت و  تقریباً ۴ هکتار زمین به محدوده شهری الحاق شد.

فرماندار شهرستان نطنز ادامه داد: هنوز نیاز زمین  به‌طور کامل برطرف نشده بود و برای متقاضیان جدید نهضت ملی مسکن با مشکل مواجه بودیم،تقریباً ۴۰۰ واحد کسر داشتیم، و در گام سوم یک قطعه زمین که سال‌های دور با شرایطی در اختیار شهرداری بود را رصد کردیم، مذاکرات شروع شد، جلسات پی‌درپی، از پیگیری استاندار محترم، معاون عمران استاندار و سفر شبانه ایشان به نطنز گرفته تا اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرستان، شهرداری و جلسات مکرر با شورای شهر نطنز برگزار و با مساعدت همه مسؤولین امر به‌ویژه شورای شهر زمین برای 800 نفر تأمین شد.

وی گفت:این زمین دارای ویژگی‌هایی از قبیل امکان دفع فاضلاب،عدم ایجاد مشکل ترافیکی،ایجاد گستردگی و بزرگ شدن شهر،ایجاد مرکز جمعیتی جدید و رسیدن خدمات به منازل کنونی،وجود فضای سبز نزدیک به محدوده،رعایت عدالت بین متقاضیان بوده و نهایتاً مشکل تأمین زمین در کل شهرستان حل شد.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول