اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

12 هکتار گلخانه در شهرکرد تا سال آینده آماده کشت می‌شود

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با بیان اینکه حدود 25 هکتار گلخانه در این شهرستان در حال تاسیس است، گفت: 12 هکتار گلخانه نیز با تسهیلات دولتی در حال ساخت است و در سال زراعی آینده زیرکشت می‌رود.

12 هکتار گلخانه در شهرکرد تا سال آینده آماده کشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ابراهیم شیرانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از گلخانه‌های شهرکرد، گفت: کشت در گلخانه موجب هم‌افزایی تولید، اشتغال و تولید خارج از فصل و بهره‌وری بهتر از آب و فضا می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در گلخانه نسبت به فضای باز ۱۰ الی ۱۲ درصد مصرف آب و استفاده از فضا کاهش می‌یابد، افزود: اشتغالزایی در گلخانه نسبت به فضای باز بیشتر است به گونه‌ای که در هر هکتار برای ۱۰ تا ۱۵ نفر اشتغال پایدار مستقیم و غیرمستقیم دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته سطح گلخانه‌ها تا ۳۰ هکتار توسعه یافت، ادامه داد: در سال جاری تا کنون ۱۸ هکتار به بهره‌برداری رسیده و ساخت ۴۲ واحد گلخانه در برنامه توسعه‌ای در دست اجراست که تا پایان سال سطوح گلخانه‌ای استان به ۱۰۰ هکتار می‌رسد.

۱۰۰ پرونده گلخانه‌ای آماده ارسال به بانک

شیرانی به پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان اشاره کرد و افزود: از سال گذشته تا کنون از تبصره ۱۸ نزدیک به ۱۶۰ پرونده در ۶۰ هکتار با مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به بانک معرفی شده که تا کنون متقاضیان در ۷۰ پرونده ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند و ۱۰۰ پرونده دیگر نیز با یک‌هزار میلیارد تومان آماده ارسال مجدد به بانک است.

وی بیان کرد: تشکل گلخانه‌داران در سال گذشته برای اولین‌بار در استان تشکیل شد، از آنجایی که اکثر گلخانه‌سازان استان غیربومی هستند و ساماندهی و تربیت این افراد باید در استان انجام شود تشکل این صنف نیز در دست اقدام است تا از خدمات بعد از بهره‌برداری نیز بهره‌مند شوند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: بسته‌بندی محصولات استان در اصفهان انجام می‌شود که برای جلوگیری از این اتفاق واحد سورتینگی در سامان در حال ساخت است.

برگزاری ۷۰ کلاس آموزشی برای گلخانه‌داران

وی در پایان گفت: تربیت نیروهای ماهر گلخانه از سال گذشته آغاز و تا کنون ۷۰ کلاس آموزشی برای گلخانه‌داران برگزار شده است.

علی شریفی نیز در ادامه گفت: در گلخانه‌ها معمولا کشت‌های خارج از فصل مانند سبزی و صیفی در زمستان در اراضی‌ای که قبلا مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند کشت می‌شود.

۲۲ هکتار گلخانه در شهرستان در حال بهره‌برداری است

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد افزود: ۲۲ هکتار گلخانه در شهرستان در حال بهره‌برداری است که اتفاق خوبی را در مصرف آب، تربیت کارگران و اشتغال پایدار رقم زده است.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۲۵ هکتار گلخانه در شهرستان شهرکرد در حال تاسیس است، افزود: ۱۲ هکتار گلخانه نیز با تسهیلات دولتی در حال ساخت است و در سال زراعی آینده وارد خط تولید می‌شوند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول