اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تصویب ۹۰ میلیارد تومان برای ۱۸ طرح تعاونی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصویب ۹۰ میلیارد تومان برای ۱۸ طرح تعاونی در استان گفت: ۱۳ تعاونی دهیاران و یک تعاونی شهرستانی در استان تاسیس شده است و طرح آزمایشی تعاون‌شهر در 2 شهر راه‌اندازی می‌شود.

تصویب ۹۰ میلیارد تومان برای ۱۸ طرح تعاونی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن مولوی صبح امروز در دیدار مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: ۶۴ درصد تعاونی‌های استان فعال هستند، ۲۳ درصد تعاونی‌های فعال در حوزه‌ خدمات است که اکثراً در بخش بهداشت و درمان و حمل و نقل فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: در سفر مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارتخانه سعی شد تعاونی‌های دارای مشکل شناسایی و در رفع مشکلات اقدام شود و به تعاونی‌های پیشران اقتصادی در استان کمک شود.

مولوی با اشاره به بازدید از تعاونی‌های استان افزود: ۱۳ شرکت تعاونی‌ دهیاران در استان تشکیل شده که هر ۷ دهیار می‌توانند یک تعاونی تأسیس کنند که در پیشرفت منطقه بسیار موثر است، در خانمیرزا اولین تعاونی شهرستانی راه‌اندازی شده‌ و تعاونی بعدی در بروجن در حال راه‌اندازی است که این مهم کمک بیشتر فرمانداران را می‌طلبد.

وی با اشاره به تصویب ۹۰ میلیارد تومان برای ۱۸ طرح تعاونی عنوان کرد: در لردگان و فارسان به صورت آزمایشی در حال راه‌انداری تعاون‌شهر هستیم و با بنیاد علوی برای تعاون روستایی میانکوه شهرستان اردل تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه ۱.۵ میلیارد تومان از اعتبار اشتغال روستایی و عشایری برای پسته‌ کوهی اختصاص پیدا کرد، تشریح کرد: بازدیدی از مرکز نوآوری بخش تعاون استان که اخیراً افتتاح شده نیز انجام‌ شد که از رویکردهای جدید دولت سیزدهم برای هدایت مردم به صورت دانش‌بنیان به سمت تشکیل تعاونی و مشاوره بر اساس زیست‌بوم‌ها است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول