اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بدهی بالای سازمان های دولتی به آبفای هرمزگان

مدیرعامل آب و فاضلاب گفت: سازمان های دولتی با پرداخت بدهی های خود می توانند کمک بزرگی به بهبود وضعیت آب استان کنند

بدهی بالای سازمان های دولتی به آبفای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ظهر امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: حل برخی از مشکلات حوزه آب در استان نیازمند همراهی و همکاری سایر مجموعه ها است و سازمان‌های دولتی به عنوان بدهکاران بزرگ به شرکت آب و فاضلاب هرمزگان است.

وی افزود:  سازمان های دولتی به عنوان بدهکاران بزرگ آبفا می توانند با پرداخت بدهی و به موقع قبوض آب کمک بزرگی به آبفا در خدمات رسانی به مردم داشته باشند.

حمزه پور تصریح کرد: آبفا برای نگهداری تاسیسات، بازسازی شبکه‌ها و خطوط انتقال، پرداخت حقوق پرسنل و... پولی از دولت دریافت نمی‌کند و هزینه‌های آن از محل درآمد فروش آب تامین می شود که پرداخت به موقع قبوض کمک شایانی به خدمات مطلوب آبفا می کند.

وی با قدردانی از حمایت های استاندار هرمزگان در خصوص الزام ادارات استان به پرداخت هزینه‌های آب مصرفی گفت: استاندار هرمزگان در این خصوص تاکیدات و دستورات لازم را داده اند.

مدیرعامل آبفا همچنین به حمایت های استاندار هرمزگان در توسعه شبکه ها و خطوط انتقال آب افزود: این حمایت ها باعث شد تا مناطقی از هرمزگان که با تنش آبی مواجه بود در تابستان به آب پایدار دست پیدا کنند.

حمزه پور ادامه داد: تابستان امسال نیز علیرغم نگرانی هایی که برای آن متصور بودیم با انجام اقدامات توسعه ای و پشتیبانی های دولت سیزدهم با کمترین مشکل پشت سرگذاشتیم و به عنوان نمونه شهرستان سیریک که فاقد هر گونه منابع آبی است به پایدار نسبی رسید که با وارد مدار شدن آب شیرین کن زیارت شاهد آینده ای روشن در این شهرستان خواهیم بود.

وی استفاده از ظرفیت آب شیرین کن ها مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر 41 سایت نمک زدایی در هرمزگان فعال است که در آینده نیز با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت دریا این تعداد افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیرعامل آبفا، امسال با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای ظرفیت بهره مندی روستاییان از آب پایدار افزایش یافته است که پیش بینی‌های لازم برای سال‌های آینده نیز صورت گرفته که در نهایت منجر به افزایش بهره مندی جمعیت ساکن در این مناطق خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول