اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

صدور سند برای ۴ هزار متر از اراضی کشاورزی دستگاه‌های دولتی البرز

رییس کل دادگستری استان البرز گفت: ۴ هزار متر از اراضی کشاورزی که در اختیار دستگاه‌های استان البرز است صاحب سند می‌شوند.

صدور سند برای ۴ هزار متر از اراضی کشاورزی دستگاه‌های دولتی البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رییس رییس کل دادگستری استان البرز، در شورای قضایی و حفظ حقوق بیت المال استان البرز که با حضور رییس ثبت اسناد کشور، در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، با اشاره به آمار و ارقام آزادسازی منابع ارضی دولتی و تغییرکاربری یافته استان، گفت: این امر با همراهی و کمک تمامی دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته است.

رییس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه ۶۰ درصد اراضی استان ملی است، افزود: ۹۹.۷ اراضی ملی اسناد تک‌برگی دارند و باقیمانده اراضی هستند که تداخلاتی با استان‌های مجاور دارند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بیش‌از ۷۶ هزار اسناد تک برگی در ۷ ماه ابتدای سال صادر شده است، ادامه داد: این آمار رشد ۷۰ درصدی با مدت زمان سال گذشته دارد.

وی شاخص معکوس استان البرز را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: از حیث کاهش زمان صدور سند ۲۰ درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

این مقام مسؤول در ادامه به چالش‌های پیش رو استان اشاره کرد و افزود: حاشیه نشینی، بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیر مجاز و... از جمله این چالش‌هاست، در مجموع باید گفت؛ اراضی شهری نیازمند مشوقاتی هستیم تا از ظرفیت موجود استفاده ببریم. 

رییس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه درصد مشکلاتی که ممکن پر ماده ۱۴۸ و ۱۴۷ به وجود بیاید چشم گیر نیست و قابل حل است، اضافه کرد: همچنین در خصوص اراضی کشاورزی حدود ۱۴.۸ کشور در البرز است، در این میان ظرفیتی برای جلوگیری از خُرد شدن اراضی ایجاد شده و دستگاه‌ قضایی نیز در این راستا تمام تلاش خود را بکار گرفته است. در این میان ۴ هزار متر از اراضی کشاورزی که در اختیار دستگاه‌های استان است صاحب سند می‌شوند.

وی در خصوص رودخانه کرج و قانون اراضی مربوطه، گفت: در این راستا اقدامات اولیه و نکات بستر و حریم از سوی آب منطقه ای صورت گرفت و طی مکاتباتی که با رییس قوه صورت گرفت، آزادسازی انجام شد.

فاضلی هریکندی در بخش دیگری با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در حوزه جرایم وجود شرکت‌های سوری و فرار مالیاتی است، اضافه کرد: پرونده های متعددی از این حیث وجود دارد، در استان نیز پرونده مهمی داریم که در حال رسیدگی است. اقدام خوبی است که در شناسایی شرکت‌های سوری همکاری وجود دارد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول