اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فارس من| روش های نوین آبیاری شهرداری برای اصراف در مصرف آب!/ این روزها شاهد آبیاری خیابان‌ها هستیم تا سبزه‌ها

مدیریت نامناسب آبیاری فضای سبز در ایلام آن هم با روش های نوین علاوه بر هدر دادن حجم قابل توجهی از آب شرب و غیر شرب در شرایط کم آبی فعلی، باعث بروز تصادفات، ایجاد چهره نازیبای شهری و نیز کثیف شدن خودروهای عبوری می‌شود.

فارس من| روش های نوین آبیاری شهرداری برای اصراف در مصرف آب!/ این روزها شاهد آبیاری خیابان‌ها هستیم تا سبزه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چندی پیش مخاطبان فارس سوژه ای را با عنوان «لزوم بازنگری در آبیاری فضای سبز شهر ایلام» در سامانه فارس من به ثبت رساندند از این رو خبرنگاران فارس برآن شدند تا موضوع را پیگیری کنند.

وضعیت آبیاری فضای سبز در شهر ایلام به گونه‌ای شده که آب، داخل خیابان ها و معابر را گرفته و مشکلاتی برای عبور وسایل نقلیه و عابران پیاده به وجود آورده است. 

مردم خواستار رسیدگی به این مسئله از طرف شهرداری هستند. 

آبیاری فضای سبز در دنیا و حتی کشور به سمتی حرکت کرده تا با کمترین دپی آب بیشترین حجم فضا را تحت تاثیر قرار دهند چرا که شرایط اقلیمی و کمبود منابع آبی به یک معضل جدی برای جوامع تبدیل شده است.

اما انگار در استان ایلام اتفاق دیگری در حال رخ دادن است و آب فضای سبز داخل خیابانها رها شده که این بی تفاوتی برای هیچ کسی قابل توجیه نیست.

آیا مسئولین دستگاه‌های متولی به این مسئله فکر کرده‌اند چرا برخی از منازل با قطعی آب حتی در فصل زمستان روبرو هستند؟

هدر رفت آب به یک معضل تبدیل شده است

مرادی یکی از شهروندان ایلامی به خبرنگار فارس گفت: در هر فصلی آب فضای سبز داخل خیابان رها می شود و خود این باعث معضلی برای عابرین و حتی رانندگان شده و هیچکس علت این کار را نمی داند.

وی افزود: آبیاری فضای سبز باید درست و اصولی انجام شود و لوله های آب را طوری تنظیم کنند تا مانع هدر رفتن آب شود. 

متولیان امر پاسخگو باشند

خانی یکی دیگر از شهروندان ایلامی به خبرنگار فارس گفت: هر روز شاهد وضعیت نامناسب آبیاری فضای سبز و ورود حجم زیادی از آب به داخل خیابانها و بلوارها هستیم این در حالی است که متولیان امر به این موضوع پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: همه مردم به فکر صرفه جویی و مدیریت در مصرف آب هستند پس چرا شهرداری نسبت به بازسازی لوله های فرسوده فضای سبز و نظارت بر کارگران که از هدر رفتن آب جلوگیری شود اقدامی انجام نمی دهد؟ امیدواریم مسئولین به این مسئله رسیدگی کنند.

سال آینده مشکلات برطرف می‌شود

نظام کارزانی رئیس سازمان سیما، منظر و ‌فضای سبز شهرداری ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: همه به مسئله کمبود آب واقف هستند و تابستان امسال به علت خشکسالی اکثر انشعابات آب قطع و آبیاری با تانکر آب صورت گرفت.

وی افزود: هانتر یک قطعه مکانیکی تلسکوپی است که با فشار آب به طرف بالا حرکت و آبیاری فضای سبز را انجام می‌دهد، برخی مواقع تنظیمات قطعه به هم خورده و آب وارد خیابان می‌شود که باید کارگر آن را دوباره تنظیم کند.

کارزانی ادامه داد: این هانتر طوری تعبیه شده که باید زاویه 180 درجه را پوشش دهد وگرنه ممکن است برخی قسمتهای فضای سبز خشک شوند.

وی یادآور شد: برخی مواقع وزش باد باعث تغییرات جزئی در مسیر آبیاری می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ایلام تصریح کرد: برخی تانکرهای آبیاری فاقد آبپاش هستند که قطعا برای سال آینده نسبت به تجهیز تانکر با آبپاش اقدام می شود.

کارزانی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فصل زمستان و پایان آبیاری فضای سبز ان شاءالله برای سال آینده این مسائل برطرف می شود.

با توجه به کمبود منابع آبی امیدواریم نسبت به رعایت آبیاری فضای سبز به صورت اصولی اقدامات لازم صورت گیرد.


تعمیر و بازسازی شیرآلات آب فضای سبز، آموزش کارگران آبیاری فضای سبز و نظارت بر کار کارگران (پس از آموزش، پرداختی به کارگران بر اساس کیفیت انجام آبیاری و عدم ورود آب به خیابان باشد) مشکلات تا حدی مرتفع می‌شود.

انتهای پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول