اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش میانگین سنی کشور، پیشرفت جامعه را با مشکل مواجه می‌کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افزایش میانگین سنی جمعیت و کاهش نسل جمعیت از مسائلی است که پیشرفت هر کشور را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا اکبری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی صبح امروز در همایش استانی «همت همگانی برای ایرانی جوان» اظهار کرد: مسئله جمعیتی از مباحث مهم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در هر جامعه است.

وی با اشاره به اینکه توان علمی، منابع مادی و غیرمادی بدون در نظر گرفتن جمعیت معنادار نیست، گفت: نکته قابل توجه این است که انسان ها برنامه ها را به ارزش افزوده تبدیل می کنند، بنابراین جمعیت در تمام بخش ها مدنظر و ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: افزایش میانگین سنی جمعیت و کاهش نسل جمعیت از مسائلی است که پیشرفت هر کشور را با مشکل مواجه می کند.

این مقام مسئول یادآور شد: هدف از برگزاری این همایش ها این است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، جهت تلاش برای افزایش نسل و نجات کشور از آینده نگران کننده پیری جمعیت و فرهنگ سازی در این جامعه گامی در این جهت برداریم.

اکبری اظهار داشت: بسترسازی مناسب جهت فرهنگ سازی عمومی توسط اصحاب رسانه از طریق تولید و انتشار، ایجاد هماهنگی توسط سازمان و دستگاه ها با موضوع جوانی جمعیت، جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد از جمله اقداماتی است که می‌توان در جهت توجه خانواده ها به فرزندآوری مدنظر قرار داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در همایش استانی همت همگانی برای ایرانی جوان، ۳۹ اثر با همین محتوا از اصحاب رسانه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: بعد از داوری آثار ۳۵ اثر به عنوان برتر انتخاب شدند.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول