اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

5280 نفر از خانواده های ایثارگر گلستانی تبدیل وضعیت شدند

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری گلستان گفت: از سال گذشته تا پایان شهریورماه امسال پنج هزارو ۲۸۰ نفر از خانواده ایثارگر گلستانی شاغل در ادارات تبدیل وضعیت شده و رسمی شدند.

5280 نفر از خانواده های ایثارگر گلستانی تبدیل وضعیت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، قربانعلی بابایی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس در محل فرمانداری اظهار کرد: برای نخستین بار قانون تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار گرفت و در راستای اجرای این قانون در سال گذشته تعداد پنج هزار نفر در مرحله نخست و امسال تا پایان شهریورماه تعداد ۲۸۰ نفر که جمعا پنج هزارو ۲۸۰ نفر هستند تبدیل وضعیت شده و رسمی شدند. خوشبختانه این طرح شامل دهیاران و رانندگان استیجاری خانواده های ایثارگر نیز شده و آنها نیز تبدیل وضعیت می شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سه موضوع پاره وقت بودن، بیمه پردازی و تمدید قرارداد جزو این قانون محسوب نشده و مشمول این افراد نمی شد.این سه موضوع طبق قانون ابطال شده و پیش بینی می شود تعداد زیادی از خانواده ایثارگران تبدیل وضعیت شوند.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی بیش از ۲۱۳ هزار شهید داریم که برای نظام جمهوری اسلامی خون خود را فدا کردند. در شهرستان گنبدکاووس تعداد ۵۱۵ شهید، یکهزارو ۵۶۴ جانباز و ۲۴۳ آزاده داریم که تمامی ازادگان ما جانباز هستند.

وی ادامه داد: طرح سپاس به منظور تکریم و رسیدگی به خانواده ایثارگران بوده تا بتوانیم به لحاظ مالی آنها را کمک کرده و از این خانواده ها سرکشی و بازدید کنیم.

بابایی گفت: در این طرح هر دستگاه اجرایی، موسسات و شرکت ها موضف هستند در طول ماه به پنج خانواده شهید و یا ایثارگر سرکشی کرده و از انها بازدید و دلجویی کنند. جانبازان، ایثارگران و ازادگان سرمایه های اجتماعی کشور بوده و برای نگهداری انها هزینه چندانی نشده است.متاسفانه گاها در برخی از دستگاه های اجرایی و شرکت ها بجای اینکه از اینها دلجویی و تکریم شود آنها را بخاطر حضور در جنگ تحمیلی و جانباز شده سرزنش می کنند.

وی بیان کرد: در استان گلستان شاهد فرزندان و خانواده های ایثارگر، شهید و جانبازانی هستیم که دارای تحصیلات عالیه بوده و بدون هیچ چشمداشتی پای نظام و ارمان های انقلاب اسلامی هستند اما به دلیل برخورد نامناسب برخی از مدیران دلسرد شدند.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری گلستان یاداور شد: براساس بخشنامه معاون رئیس جمهور در راستای اجرای ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری تمام دستگاه های اجرایی و فرمانداران موظف هستند مشاور امور ایثارگران داشته باشند.

تازمانی که پایبند به اصول نظام بوده و حول محور ولایت حرکت کنیم دشمن جرات نزدیک شدن نخواهد داشت

مهدی دهرویه نیز در جلسه شورای اداری در فرمانداری شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: ایران اسلامی اولین و تنها کشوری بوده که اصل نظام خود را براساس رفراندوم تشکیل داده است. اصل نظام و انقلاب ما برپایه خواسته های مردم بوده و این نظام دارای ریشه های عمیق ایدئولوژیک، آرمان های بزرگ و کشوری قوی و محکم است و به همین دلیل مورد کینه و دشمنی استکبار جهانی قرار‌گرفته است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که همه ما به اصل نظام پایبند بوده و در کنار هم حول محور ولایت حرکت کنیم دشمن هیچ اسیبی نمی تواند وارد کند و جرات نزدیک شدن نخواهد داشت.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ترفند دشمن در ایجاد تفرقه با موضوعاتی مانند حجاب خاطرنشان کرد: کشور ما ریشه های قوی داشته و تنها کشوری است که بر اساس شواهد تاریخی قبل از اسلام دارای عفاف و حجاب بوده و بعد از اسلام به تکامل رسیده است. بنابراین مسئله حجاب و عفاف مربوط به دوران انقلاب اسلامی نبوده و پیشینه تارخی زیادی دارد.

وی ادامه داد: اندیشه ما ولایت مداری بوده و در وهله اول تبعیت از رهبری و سپس با توجه به شرایط اداری و سیاست راهبردی تبعیت از رئیس جمهور و استاندار است.دولت رئیسی با تبعیت از اصول رهبردی رهبر معژم انقلاب و نگاه به درون امور کشور را به دست گرفته و استاندار گلستان نیز به دور از هرگونه سیاست زدگی تلاش دارد تا مسیر توسعه استان را هموار کند.

دهرویه گفت: اغتشاشات اخیر درس های زیادی بما داد و اینکه اشتباهات گذشته را تکرار نکرده و این درگیری ها ما را از مسیر اصلی مسئولیت خود دور نکند. برنامه هایی برای کاهش اسیب ها داشته و به خودمراقبتی درون اداره توجه ویژه داشته باشیم.اجازه ندهیم در این شرایط ارباب رجوع در ادارات بی‌مهری شوند. متاسفانه در ملاقات های عمومی مردم با بنده و مکاتبات انجام شده مردم رضایتمندی کامل و در خور توجه از مدیران ندارند.

فتنه‌های دشمن آشکار شدن نقاط ضعف و قوت ما است

امام جمعه گنبدکاووس گفت: فلسفه فتنه دشمنان برای ما این است که نقاط ضعف و قوت خود را شناخته و در نشست ها و این شرایط فرصتطلایی دست می دهد تا بتوانیم مسیر طولانی را کم کرده و با سرعت بیشتری این مسیر را طی کنیم.

حجت الاسلام محمود ترابی اظهار کرد: مراقب باشیم در این اتفاقات دچار خشونت و نامهربانی نشویم و اگر امروز پیروز هستیم بخاطر همین عدم خشونت ها و عدم نامهربانی ها در برابر خشونت دشمنان است.هیچ قدرتی به مانند توسل، معنویت، مظلومیت و اشک نمی تواند پاسخگوی حرکات خشونت امیز دشمن باشد.

وی با اشاره به سخنرانی های رهبر معظم انقلاب در اتفاقات اخیر تصریح کرد: گفتمان مقام معظم رهبری با گفتمان دشمن که موضوعات حجاب و محدودیت فضای مجازی را مطرح می کند فاصله داشته و رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به این نکته اشاره دارند که ایران توسعه یافته از مدیریت دشمن خارج شده و انها تلاش دارند تا با اغتشاشات و درگیری های اخیر نخست کشور را تضعیف کرده و سپس ان را تجزیه کنند.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: اگر از وجود بحران نترسیم در دل این تهدیدات فرصت های طلایی برای کشور و نظام پیش می اید که در زمان عادی هرگز چنین فرصت هایی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری تمامی این اغتشاشات بخاطر این است که قدرت جهانی در حال تغییر بوده و این قدرت از سمت غرب یعنی استکبار جهانی به سمت شرق یعنی ایران در حال مهاجرت بوده و استکبار‌جهانی از این تغییر هراس داشته و نمی داند‌چکار کند.

پنج شنبه بازارهای کتاب در‌ محوطه شهرداری گنبدکاووس برپا می‌شود

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان گنبدکاووس گفت: در گنبدکاووس پنج کتابخانه فعال بوده که از این تعداد‌چهار کتابخانه در حوزه شهری و یک کتابخانه مشارکتی در محل زندان شهرستان دایر است.

علیرضا مجاهدیه اظهار کرد: جدا از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشجویانی که در‌محل دانشگاه های خود عضو کتابخانه دانشگاه هستند تعداد ۶ هزارو ۷۵۴ عضو فعال داریم.زیربنای کل کتابخانه های عمومی شهرستان دو هزارو ۶۶۶ مترمربع بوده و در سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۹ هزار نسخه کتاب به اعضای کتابخانه ها امانت داده شده و در مجموع در شهرستان به عنوان منابع ۷۴ هزارو ۹۳ نسخه کتاب وجود دارد.

وی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۱ جلسه کتابخانه های عمومی برگزار شده و بیش از ۵۸ مصوبه صورت گرفته که مهمترین انها واگذاری زمین دو هزار مترمربعی شهرداری برای راه اندازی کتابخانه، پیگیری راه اندازی کتابخانه در فرهنگسرای گنبدکاووس و پیگیری راه اندازی سرای محله در مناطق اسیب پذیر سیداباد و چای بوئین است.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد:کتابخانه روستایی حاجی قوشان تکمیل شده و در حال رایزنی استقرار نیرو برای ان هستیم تا هرچه زودتر به بهره برداری برسد.در روستاهای بالای ۲هزارو ۵۰۰ نفر جمعیت اگر مکانی به مساحت ۱۰۰ مترمربع بمدت ۱۵ سال در اختیار کتابخانه گذاشته شود امادگی راه اندازی کتابخانه را داریم.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون شهرداری گنبدکاووس مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و شهرداری اینچه برون مبلغ ۱۰ میلیون تومان به عنوان سهم نیم درصدی خود به کتابخانه های عمومی شهرستان واریز نمودند.

مجاهدیه بازدید دانش اموزان و دانشجویان از کتابخانه های عمومی، عضویت رایگان، بخشودگی جرایم تاخیر تحویل کتاب های امانتی و گلریزان کتاب را از جمله برنامه های مهم هفته کتاب از ۲۱ الی ۲۷ ابانماه برشمرد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول