اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

فقط یک‌ونیم درصد از اراضی ملی خراسا‌ن‌شمالی سنددار نیستند

دادستان بجنورد گفت: خراسان شمالی در خصوص اجرای طرح کاداستر عملکرد قابل توجهی داشته و اکنون تنها یک ونیم درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسا‌ن‌شمالی، سید جواد، ایلالی دادستان بجنورد در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: قانون حدنگار (ظضکاداستر) در سال ۱۳۹۳ مصوب شده است که به موجب آن طی ۵ سال کلیه اراضی ملی و کشاورزی باید سند دار شوند.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در خصوص اجرای طرح کاداستر عملکرد قابل توجهی داشته است، گفت: تنها یک ونیم درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی باقی مانده که در تلاشیم هر چه زودتر اتمام برسد.

دادستان بجنورد افزود: متاسفانه در خصوص اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی تا حدی عقب هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی را دارای سند می‌کند و اختلافات ملکی را از بین میبرد از کشاورزان خواست در اجرای این طرح همکاری کنند.

ایلالی در ادامه به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره و عنوان کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ویلاسازی در این اراضی تخلف است و دستگاه قضا و نهادهای ذی‌ربط با نظارت بیشتر، از ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری خواهند کرد.

وی گفت: اگر با هر شرایطی ساخت‌وسازی به‌صورت غیرمجاز انجام شود، حتی در صورت مسقف شدن با دستور مقام قضایی علاوه بر قلع و قم، جرمی هم صورت گرفته که مطابق قانون برخورد می‌شود.

دادستان بجنورد در پایان به موضوع اغتشاشات اخیر اشاره و عنوان کرد: در حوادث اخیر اموال عمومی و خصوصی مورد تعرض اغتشاشگران قرار گرفت و خسارات زیادی هم وارد شد.

وی بیان داشت:در این میان شکایت‌های بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی هم رسیده؛ افرادی دستگیر و تعدادی هم شناسایی شده‌اند که در فرآیند کیفری باید پاسخگوی اعمال مجرمانه خود باشند.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول