اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب یمنی: آمریکا برای جنگ در یمن آماده می‌شود

ائتلاف حزبی «اللقاء المشترک» با اشاره به اینکه آمریکا مخالف صلح در یمن است، تصریح کرد که این کشور برای جنگ در یمن آماده می‌شود.

حزب یمنی: آمریکا برای جنگ در یمن آماده می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  ائتلاف حزبی «اللقاء المشترک» یمن امروز با برگزاری نشستی، از نقش منفی و ضعیف سازمان ملل و فرستاده آن در این کشور انتقاد کرد.

پایگاه خبری انصارالله به نقل از این ائتلاف گزارش داد، سازمان ملل موفق نشده است هیچ پیشرفتی در پرونده انسانی یمن داشته باشد و مواضع توطئه‌آمیزی علیه این کشور اختیار کرده است.

بر اساس بیانیه این ائتلاف، اظهارات مسئولان آمریکا به ویژه فرستاده این کشور در یمن محکوم است؛ زیرا این فرد مطالبات به حق مردم یمن در پرداخت حقوق و بازگشایی بندرگاهها و فرودگاهها را شروط غیر قابل تحقق عنوان کرده بود.

در این نشست با اشاره به اینکه آمریکا مخالف صلح در یمن است، تصریح شد، آمریکا برای جنگ در یمن آماده می‌شود.

افراد حاضر در این نشست تأکید کردند، ارتش یمن و یگان موشکی و پهپادی آن نباید اجازه دهند هیچ پایگاه نظامی در جزایر یمن به ویژه جزیره «میون» احداث شود؛ جزیره‌ای که در ورودی تنگه راهبردی باب المندب قرار دارد.

در بیانیه این نشست با اشاره به حمایت از حفظ منابع نفتی و گازی یمن و جلوگیری از غارت آن، درباره اغتشاشات اخیر ایران تأکید شد: با دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران اعلام همبستگی کامل می‌کنیم و موفقیتهای امنیتی آن را تبریک می‌گوییم.

حاضران این نشست در پایان ضمن محکومیت حادثه تروریستی شیراز، عنوان کردند، این اقدام، یکی از توطئه‌های مستمر دشمنان است که امنیت جمهوری اسلامی را در راستای طرح صهیونیستی-آمریکایی علیه محور مقاومت هدف قرار می‌دهد.

مهدی المشاط  رئیس شورای عالی سیاسی یمن هم روز گذشته (دوشنبه) تأکید کرد که  نقش آمریکا در مسئله آتش‌بس پلید و خطرناک است؛ زیرا این کشور نمی‌خواهد که آتش‌بس تمدید شود.

این مقام یمنی خاطر نشان کرد: برخی از کشورهای متجاوز از این تجاوز منتفع هستند و در نتیجه به دنبال انفجار اوضاع سیاسی و نظامی هستند. رایزنیها درباره آتش‌بس هم به سطح یک توافق خوب رسیده بود، ولی فرستاده آمریکا به منطقه سفر کرد و این تلاشها را ناکام گذاشت.

المشاط در پایان تأکید کرد، فرستاده آمریکا در تلاش است در رسانه‌ها، خود را کبوتر صلح جلوه دهد، ولی تحرکاتش در منطقه نشان می‌دهد که یک جغد شوم است.

آتش‌بس دو‌ماهه یمن با میانجیگری فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور، پس از دو بار تمدید تا ۱۰ مهر به پایان رسید. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم پس از این پایان، در پیامی در توییتر به تمامی شرکت‌های نفتی در امارات و عربستان هشدار داد که به سرعت این کشورها را ترک کنند.

وی تصریح کرد که  این هشدار تا زمانی که کشورهای متجاوز آمریکایی - سعودی به آتش بسی پایبند نباشند که به ملت یمن حق بهره‌برداری از ثروت‌های نفتی خود برای پرداخت حقوق کارمندان دولت یمن نمی‌دهد، پابرجاست.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول