اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کم‌کاری متولیان فرهنگی خسارت بار است/ جزیره‌ای عمل کردن در مسائل فرهنگی نتیجه ای نخواهد داشت

فرماندار شهرستان آبیک گفت: در اغتشاشات اخیر شاهد حضور نوجوانان و جوانان در کف خیابان‌ها بودیم که بیانگر این است دستگاه‌های متولی فرهنگی به نقش و وظایف خود، خوب عمل نکرده اند.

کم‌کاری متولیان فرهنگی خسارت بار است/ جزیره‌ای عمل کردن در مسائل فرهنگی نتیجه ای نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حامد فتوحی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک که ظهر امروز در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مقوله فرهنگ که موضوع مهمی است در این روزها در مسائلی که در شهرستان آبیک به وقوع پیوسته و یا در حال وقوع است، بیشتر به چشم می‌آید و در اغتشاش اخیر شاهد حضور نوجوانان و جوانان در کف خیابان‌ها بودیم بیانگر این است که دستگاه‌های متولی فرهنگ نتوانسته‌اند نقش خود در انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله به نحو احسن ایفا کنند که کاملا مشهود است.

وی افزود: وقتی با نوجوانان دهه هشتاد و نودی که در اغتشاش شرکت کرده بودند صحبت می‌کردیم متوجه می‌شدیم که ذهن، فکر، آموزش و فرهنگ آنها موجب شده به سمت دیگری سوق یابند و مسائل و مواردی را ایجاد کنند که از دست دستگاه‌های متولی فرهنگی خارج است.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: وقتی فراخوانی در شهرستان اعلام و یا موضوع کذبی مطرح می‌شود نوجوانان و جوانان بدون اینکه از صحت موضوع و یا تاثیر انتشار آن اطلاعی داشته باشند که متوجه می‌شویم تحت تاثیر فضای مجازی و حقیقی قرار گرفته و وارد گعده‌های اغتشاشگران و انتشار موضوعات کذب شده‌اند.

فتوحی اضافه کرد: در زمینه مسائل فرهنگی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبیک اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و بودجه فرهنگی ۲.۵ برابر شده و همه دستگاه‌های فرهنگی از آموزش و پرورش گرفته تا تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه‌ها باید در زمینه ارتقای فرهنگ این شهرستان گام بردارند و دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی دیگر هم باید مساعدت لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه اخیر دستگاه‌هایی در شهرستان آبیک بوده‌اند که فعالیت و خروجی فرهنگی در شهرستان نداشته‌اند که صفر کردن اعتبار آنها مد نظر قرار دارد و دستگاه‌هایی که عمقی و ریشه‌ای بخواهند کار فرهنگی انجام دهند، اعتبارات فرهنگی تخصیص می‌یابد.

این مسئول اذعان کرد: شهرداری‌های شهرستان آبیک باید برای سال آینده ردیف بودجه فرهنگی مشخص تعریف کنند که با نظارت فرمانداری، هزینه‌کرد این بودجه صورت خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: از مسئولان آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک درخواست می‌شود در صورت داشتن طرح و ایده فرهنگی اعلام کنند تا شهرداری‌ها بتوانند مساعدت لازم را برای اجرای آن داشته باشند. از سویی مسئولان ادارات باید برای جلسه آینده برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی خود را ارائه دهند.

فتوحی بزنگاه ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک تاکید و ادامه داد: این اداره با یک کارمند اداره می‌شود در حالی که تا مدتی پیش دو نیرو داشت و به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرده بودم که نیروهای اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تقویت شود که نه تنها تقویت نشد بلکه این دو نیرو نیز از شهرستان گرفته شد.

وی با بیان اینکه نیازمند مرکز مشاوره دینی و انقلابی در شهرستان آبیک هستیم و تحقق این موضوع در حال پیگیری است، اضافه کرد: برابر گزارشات واصله، برخی مشاوران مراکز مشاوره آدرس اشتباه به خانواده‌ها داده و آنان را در مسیر مشکلات قرار می‌دهند و خانواده‌ها را با چالش مواجه می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از ناکارآمدی‌ها مربوط به بودجه نیست بلکه مربوط به مدیریت و نظارت است.

زهرا فرقانی مشاور فرماندار شهرستان در امور بانوان و خانواده در این جلسه با بیان اینکه گروه‌های جهادی فعال در عرصه‌های مختلف جدی گرفته نمی‌شوند و باید با کار و عمل جهادی امور فرهنگی را به پیش ببریم، گفت:  ضعف فرهنگی در خانواده‌ها نشات گرفته از ضعف اعتقادی شدید و رواج سبک زندگی غربی در برخی خانواده‌ها است.

وی افزود: زمانی که مقام معظم رهبری مقوله تهاجم فرهنگی را مطرح کردند توجه نکردیم و امروز با مشکلات فرهنگی متعددی مواجه شده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: لازم است کلاس‌های تخصصی با حضور اساتید برجسته برای مشاوران امین مدارس برگزار شود تا بتوانند در رفع مشکلات دانش‌آموزان نقش بسزایی ایفا کنند.

مشاور فرماندار شهرستان آبیک در امور بانوان و خانواده اضافه کرد: جزیره‌ای عمل کردن در مسائل فرهنگی کاری از پیش نمی‌برد و همه باید مانند یک واحده در خصوص مسائل فرهنگی شهرستان گام برداریم تا نمود بیرونی داشته باشد.

سید محسن موسوی‌پور بخشدار بشاریات هم اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت در موضوعات فرهنگی را ضروری دانست و تصری کرد: حجم کار فرهنگی بالا و موضوع بسیار پیچیده‌ای است و برای موفقیت در این عرصه باید گام‌های موثری برداریم.

وی با اشاره به حضور در 10 مدرسه و تبیین موضوعات مختلف برای دانش‌آموزان و برگزاری اردوهای بصیرتی در بخش بشاریات با همکاری شهرداری خاکعلی افزود: شور و شوق و نشاط و استقبال دانش‌آموزان از انجام این مهم، کاملا محسوس و مثبت بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول