اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دومین جشنواره شکرستان برگزار می‌شود/ثبت جشنواره در تقویم ملی

برای دومین سال پیاپی جشنواره شکرستان(برداشت نیشکر) با هدف توانمندسازی جوامع محلی پیرامون نیشکر، نگاهی ویژه به مسئوولیت‌های اجتماعی، و... برگزار می‌شود

دومین جشنواره شکرستان برگزار می‌شود/ثبت جشنواره در تقویم ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عصر امروز در حاشیه رونمایی از دومین پوستر جشنواره شکرستان، تحت عنوان «شکرستان 1401» که با حضور مدیر عامل نیشکر برگزار شد، ولید آلبوناصر مدیر روابط عمومی شرکت کشت و صنعت نیشکر، اظهار کرد: سال گذشته اولین جشنواره در شرق کارون و در  شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی و امسال دومین جشنواره شکرستان(جشنواره برداشت نیشکر) در غرب کارون و به میزبانی شرکت کشت و صنعت نیشکر امیر کبیر برگزار می‌شود.

ثبت جشنواره شکرستان در تقویم ملی

وی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار در سال گذشته در تقویم ملی ثبت شد، افزود: یکی از اهداف این جشنواره حمایت از بخش گردشگری روستاهای پیرامون  شرکت‌های نیشکر و توانمند سازی آن‌ها در جهت تقویت محیط گردشگری همچنین حمایت از صنایع دستی این روستاها است.

مدیر روابط عمومی شرکت کشت و صنعت نیشکر ایجاد فرصت‌های فرصت فرهنگی در روستاهای پیراموان، افزایش مشارکت مردمی، تقویت گردشگری کشاورزی در منطقه را از دیگر اهداف جشنواره برداشت  نیشکر برشمرد، و گفت: با توجه به اینکه 23 آبان سی و دومین سالگرد تاسیس شرکت توسعه نیشکر است آغاز برگزاری جشنواره را در همین روز انتخاب کردیم.

آلبوناصر با اشاره به بخش نمایشگاهی و جنبی جشنواره، بیان کرد: بخش شهد رسانه و قاب سبز  به ترتیب  مختص تولیدات رسانه‌ای و عکاسی است و در این زمنیه اردوها و کارگاه‌های عکاسی برگزار و از عکاسان دعوت شد تا در این راستا نیز تولید محتوا کنند.

وی عنوان کرد: حدود 150 اثر رسانه‌ای در زمینه تیتر، گزارش، یادداشت به دبیرخانه جشنواره رسید که در حال داوری است و نتایج آن در اختتامیه جشنواره با  اعلام  نفرات برتر و تقدیر از آن‌ها اعلام خواهد شد

لزوم برگزاری جشنواره در سطح فراملی

در ادامه این نشست محمد حسین ارسطوزاده مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه گردشگری در حوزه نیشکر به طوری که تورها و آژانس‌های گردشگری ما  بر مبنای آن برنامه‌ریزی کنند، اظهار کرد: در کنار همه جاذبه های گردشگری در حوزه تاریخی، مذهبی، دفاع مقدس، عتبات، و...گردشگری روستایی مقوله بسیار نشاط آور و پر اهمیت برای جامعه شهری و روستایی است.

وی با بیان اینکه گردشگری کشاورزی به دلیل اینکه شور و نشاط اجتماعی را به دنبال دارد بسیار مفید است، افزود: وضعیت روستاهایی که در جغرافیای شرکت‌های  نیشکر قرار دارند باید مطالعه و توانمندی‌های آنها بررسی شود تا بر اساس این توانمندی‌ها بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به وسعت صنعت نیشکر در استان، گفت: انتظار می‌رود پس از چند مرتبه برگزاری این جشنواره در استان به فکر برگزاری آن درسطح فراملی و معرفی آن به کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس باشیم.

ارسطوزاده با بیان اینکه برگزاری این جشنواره فرصتی است تا واسطه آن  برای همدلی و همروایی در استان تلاش کنیم، بیان کرد:  با  توجه به سکونت اقوام مختلف در روستاهای پیرامون صنعت نیشکر، برگزاری این جشنواره و اهتام به اداب و رسوم جامعه محلی سبب ایجاد  اعتمادی بین جامعه محلی و صنعت شد و  در بازدهی تولید و عملکرد صنعت نقش مهمی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، دومین جشنواره شکرستان(برداشت نیشکر) از 23 آبان آغاز و به مدت سه روز(25 آبان) ادامه خواهد داشت پس از آن برنامه‌های جنبی جشنواره آغاز می‌شود و 5 آذرماه با تقدیر از تفرات برتر جشنواره به پایان می‌رسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول