اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: دروغهای آمریکا و غرب، مانع از مبارزه با تروریسم نخواهد شد

وزارت امور خارجه سوریه ضمن انتقاد از حمایت آمریکا و غرب از تروریستها، تأکید کرد که مبارزه با این عناصر ادامه خواهد داشت.

دمشق: دروغهای آمریکا و غرب، مانع از مبارزه با تروریسم نخواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه سوریه بعد از ظهر امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که به مبارزه با گروههای تروریستی داعش و القاعده در این کشور ادامه خواهد داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، هدف قرار دادن تروریستها در شمال غرب و جنوب سوریه، حق و وظیفه حکومت است تا از جان شهروندان خود حمایت کرده و امنیت و تمامیت ارضی آن را تضمین کند.

دمشق تأکید کرد که نبرد مبارزه با تروریسم تا پاکسازی سراسر خاک سوریه از وجود آخرین تروریسم و بازگشت امنیت و ثبات به سراسر این کشور ادامه خواهد داشت.

وزارت خارجه سوریه در پایان خاطر نشان کرد: هیچ گونه دروغ یا ادعایی که توسط حامیان و مدافعان تروریسم در آمریکا و غرب یا از مزدورانی مطرح می‌شود که تحت پوشش سازمانهای بین‌المللی فعالیت می‌کنند، نخواهد توانست ما را از این جنگ منصرف کند.

این در حالی است که یک منبع امنیتی در درعا واقع در جنوب سوریه، مرداد ماه گذشته از عملیات امنیتی نیروهای این کشور در شهر «طفس» علیه گروه تروریستی داعش خبر داد.

این منبع گفت که در جریان عملیات نیروهای امنیتی سوریه، «محمود احمد الحلاق» از سرکرده‌های ارشد داعش در جنوب این کشور کشته شده است.

به گفته این منبع، الحلاق قبلا فرمانده بخش نظامی داعش در «حوض الیرموک» بود و در حال حاضر هم مسئول اردوگاههای آموزشی این گروه تروریستی بوده است.

این منبع تأکید کرد، این تروریست با تروریستی که اخیرا کشته شد به نام ابوسالم العراقی و عنصر دیگری به نام عبد الرحمن العراقی، همکاری داشته است. این همکاری با هماهنگی سرویسهای اطلاعاتی یک کشور عربی صورت می‌گرفت.

با وجود آزادسازی شهرهای الرقه در سوریه و موصل در عراق و پایان خلافت ادعایی گروهک تکفیری داعش، اما اعضای این گروهک در قالب هسته‌های کوچک چند نفره هر از گاهی به نظامیان و غیرنظامیان یورش برده و تلفات انسانی و مالی به جا می‌گذارند.

نا گفته پیداست که آمریکا و غرب از داعش به عنوان ابزاری برای اجرای توطئه‌های خود علیه دولت سوریه استفاده کرده و می‌کنند؛ به نحوی که کشورهای غربی در کنار حمایتهای گسترده مالی و تسلیحاتی و لجستیکی، حتی برای عناصر داعش، دست به قاچاق دختران هم می‌زدند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول