اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بدهی 17 دوره‌ای یکی از صنایع به شرکت گاززنجان/۲۶۰ میلیارد تومان مطالبات شرکت گاز از صنعت روی است

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۶۰ میلیارد تومان مطالبات شرکت گاز از صنعت روی وجود دارد، گفت: یکی از صنایع ۱۷ دوره بدهی به شرکت گاز دارد.

بدهی 17 دوره‌ای یکی از صنایع به شرکت گاززنجان/۲۶۰ میلیارد تومان مطالبات شرکت گاز از صنعت روی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور اعضای کار گروه ستاد و با چندین دستور جلسه برگزار شد.

 دستور اول جلسه در رابطه با شرکت کانی کیمیای زنگان بود که این شرکت درخواست احداث واحد فرآوری را داشت، اما برای تامین آب آن از پایین دست به دلیل  مسایل اجتماعی و پیرامونی، فرمانداری طارم مخالفت کرده است.

واحد بعدی مورد بررسی شرکت لوله نورد پارسیان بود که به دلیل مشکلات  و مطالبات امور مالیاتی در اختیار اداره ورشکستگی است، بنا شد اگر این شرکت نسبت به تقسیط دراز مدت بدهی‌های مالیاتی خود اقدام کند، کارگروه مصوبه را به اداره ورشکستگی منتقل کند.

واحد بعدی شرکت آب‌رسان بود که به گفته رییس اداره صمت استان این واحد جزء واحدهای تعطیل بود اما در حال حاضر به چرخه تولید برگشته است، اما در حال حاضر مشکل این واحد این است که متقاضی به دلیل مشکلات بانکی به جای چک، سفته بدهد که  این مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین مجموعه مورد بررسی بعدی شرکت انا کیمیا منگنز بود که این شرکت برای مدیریت پسماند، یک زمین یک هکتاری در اختیار داشت و در حال حاضر با توجه به اجرای طرح توسعه در خواست افزایش یک قطعه زمین دو هکتاری را کرده‌اند که امور اراضی مخالفت کرده است.

واحد بعدی شرکت تولید ظروف مسی است که این واحد ادعا داشت طبق مدارک و مستنداتی که  در اختیار دارد تغییر کاربری در محل اتفاق افتاده است این در حالی است که  امور اراضی اذعان داشت، این مدارک در این مرکز وجود ندارد.

از یک سو هم این شرکت به دلیل اختلاف بین امور اراضی و متقاضی بابت مدارک ارایه شده از جمله تغییر کاربری امکان تامین گاز را ندارد این در حالی است که طبق اذعان شرکت گاز این واحد از لحاظ تامین گاز مشکلی ندارد.

 

پسماند همه صنایع باید به سردهات منتقل شود

در این جلسه محمد‌رضا یافتیان، مدیر کل محیط زیست استان زنجان در رابطه با اذعان یکی از واحدها مبنی بر اینکه پسماند شرکت مورد نظر ویژه نیست، اظهار کرد: طبق آنالیزهای انجام شده، پسماند شرکت مورد نظر، ویژه به حساب می‌آید و باید در محل سردهات منتقل بشود.

یافتیان با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم برای دفع پسماندهای شرکت های صنعتی یک لندفیل جداگانه ایجاد کنیم و عملا این کار درست نیست، تصریح کرد: منطقی نیست که واحدهای تولیدی به هر نحوی قطعه زمینی را از امور اراضی خریدار کرده و پسماند خود را به آنجا منتقل کنند، اگر بدین شکل باشد مردم حق دارند برای ما ایراد بگیرند.

وی همچنین در خصوص انتقال پسماند یکی از واحدها ابراز کرد: دو ماه به این واحد فرصت داده شده است که محل را پاکسازی و تخلیه کنند.

 

 ۲۶۰ میلیارد تومان مطالبات شرکت گاز در صنعت روی است

همچنین در این جلسه  رحیم سلیمانی، نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه واحد‌های که به شرکت گاز بدهی دارند به دلیل بدهی، گاز این واحد ها را قطع نکرده‌ایم، اظهار داشت:  یکی از صنایع ۱۷ دوره بدهی به شرکت گاز دارد.

سلیمانی نژاد با بیان اینکه اگر مطالبات شرکت گاز وصول نشود با مشکل مواجه خواهد شد، گفت: ما در سال گذشته نتوانسته‌ایم، ۷۵ درصد از مطالباتمان را وصول کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان  با اشاره به اینکه ۲۶۰ میلیارد تومان مطالبات شرکت گاز در صنعت روی وجود دارد، گفت: در این رابطه بدهی یک سری از واحد‌ها را تقسیط کرده‌ایم که می‌توان گفت که برخی صنایع همکاری خوبی داشتند.

وی در خصوص مشکل یکی از واحد ها عنوان کرد: قانون تاکید دارد که پروانه بهره برداری ملاک تولید و فروش است،  ولی این واحد ادعا دارد که  از طریق اداره صمت نامه بزند و اصلاح بشود و این خلاف قانون است و شرکت گاز این اقدام را انجام نمی‌دهد.

وی در پایان گفت:  هیچ برنامه‌ای برای قطعی گاز در صنایع وجود ندارد.

انتهای پیام/73021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول