اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مسیر ملی‌پوش جدید تیم فوتبال بانوان سپاهان؛ از آمریکا تا ایران

بازیکن تیم فوتبال بانوان سپاهان گفت: سپاهان ساختار و پایه‌های قوی‌ای دارد و با تمام باشگاه‌‌های ایران تفاوت دارد؛ در سپاهان همه چیز به شکل ‌حرفه‌ای تری دنبال می‌شود.

مسیر ملی‌پوش جدید تیم فوتبال بانوان سپاهان؛ از آمریکا تا ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم فوتبال بانوان سپاهان پس از گذشت ۳ هفته از مسابقات لیگ‌‌برتر با کسب ۶ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد؛ طلایی‌پوشان اصفهانی پس از شکست هفته اول مقابل شهرداری سیرجان، تیم‌های پالایش‌گاز ایلام و زارع باتری سنندج را از پیش رو برداشتند تا با روحیه‌ای خوب به استقبال تعطیلات لیگ و اردوی تیم‌ ملی بروند.

ملیکا محمدی یکی از ۳ بازیکن سپاهان است که برای دو دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل تیم بلاروس به اردوی تیم ملی فراخوانده شده است، گفت‌و‌گوی خبرنگار فارس با ملی‌پوش جدید سپاهان را در ادامه می‌خوانید.

 

فارس: فعالیت ورزشی شما از چه زمانی و چگونه آغاز شد؟

محمدی: من متولد ۹ فروردین ۱۳۷۹ در شیراز هستم، از سن ۷،۸ سالگی فوتبال را شروع کردم، قبل از آن به‌صورت تفریحی بازی می‌کردم، ولی بعد از آن به شکل حرفه‌ای این ورزش را دنبال کردم، یکی از اقوام ما مشوق اصلی من در این زمینه بود.

فارس: قبل از سپاهان در چه تیم‌هایی حضور داشتید؟

محمدی: برای تحصیل به کشور آمریکا مهاجرت کردم و در زمان تحصیل در خارج از کشور در لیگ دانشگاهی و یک تیم باشگاهی حضور داشتم؛ خاتون بم اولین تیم باشگاهی ایرانی بود که در آن حضور داشتم؛ فصل گذشته از هر دو تیم خاتون بم و سپاهان پیشنهاد داشتم و به دلایلی خاتون را انتخاب کردم.

فارس: چه شد که به سپاهان پیوستید؟

محمدی: سپاهان جز معدود باشگاه‌هایی است که می‌توان به معنای واقعی کلمه آن را باشگاه نامید، ساختار و پایه‌های قوی‌ای دارد و با تمام باشگاه‌‌های ایران تفاوت دارد؛ در سپاهان همه چیز به شکل ‌حرفه‌ای تری دنبال می‌شود، نکته مثبت دیگر این است که باشگاه سپاهان در هر دو بخش آقایان و بانوان در لیگ برتر فوتبال تیم‌‌داری می‌کند.

*از یازده سالگی در تیم‌ملی حضور داشتم

فارس: حضور مریم ایراندوست روی نیمکت سپاهان در تصمیم شما تاثیرگذار بود؟

محمدی: قطعاً همینطور است؛ وقتی بازیکنی تصمیم می‌گیرد به تیمی بپیوندد، تمام جوانب را زیر نظر دارد و حضور مریم ایراندوست نیز یکی از فاکتور‌های مهم برای پیوستن من به سپاهان بود.

فارس: از سوابق ملی خود بگویید.

محمدی: از یازده سالگی در تیم‌ملی حضور داشتم، از رده ۱۳ سال تا رده بزرگسالان در خدمت تیم‌ملی هستم، در مسابقات قهرمانی جنوب غرب آسیا با تیم‌ ملی ۱۳ سال، جام‌ ملت‌های آسیا در رده ۱۶ سال، تورنمنت سوچی روسیه، جام‌ ملت‌های آسیا زیر ۱۹ سال حضور داشتم، در رده بزرگسالان در تیم ملی ایران که برای نخستین بار به مسابقات جام ملت های آسیا راه یافت، حضور داشتم اما در مسابقات کافا ۲۰۲۲ به دلیل شرکت در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به همراه خاتون بم غایب بودم.

 

*در ادامه لیگ حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهیم داشت

فارس: وضعیت سپاهان پس از گذشت ۳ هفته از لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

محمدی: شرایط ما هفته به هفته بهتر می‌شود، با توجه به شناختی که از کادرفنی و بازیکنان دارم، در ادامه لیگ حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهیم داشت، روند رو به رشدی داشتیم، هفته نخست بازی سختی را پشت سر گذاشتیم اما پس از آن بهتر شدیم.

فارس: به نظر می‌رسد دیدار هفته نخست مطابق انتظار پیش‌ نرفت؟

محمدی: ماه‌های زیادی از مسابقات به دور بودیم، کادر‌فنی تیم جدید است، ترکیب تیم دچار تغییراتی شده و خیلی از بازیکنان برای اولین بار کنار یکدیگر حضور داشتند، عدم هماهنگی باعث شد که مقابل شهرداری سیرجان نتیجه دلخواه را کسب نکنیم، هدف ما قهرمانی است و امیدوارم سپاهان امسال اولین قهرمانی خود در لیگ‌برتر بانوان را کسب کند.

فارس: برنامه شما برای آینده ورزشی؟

محمدی: مثل بقیه فوتبالیست‌ها آرزو دارم که روزی لژیونر شوم، با سپاهان قرارداد یک ساله دارم اما اگر شرایط به خوبی پیش برود امکان تمدید وجود دارد.

فارس: و سخن پایانی؟

محمدی: تشکر می‌کنم از باشگاه سپاهان که تا این لحظه حمایت‌های بسیار خوبی را داشته و امکانات خوبی در اختیار ما قرار داده است، امیدوارم این حمایت‌ها ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ع/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول