اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه همکاری‌های دوجانبه محور دیدار مقامات تاجیکستان و آلمان

رئیس جمهور تاجیکستان و صدراعظم فدرال آلمان ضمن دیدار و گفت و گو، بر علاقه مندی خود جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

توسعه همکاری‌های دوجانبه محور دیدار مقامات تاجیکستان و آلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «اولاف شولتس» صدراعظم فدرال آلمان در حاشیه بیست و هفتمین کنفرانس متعاهدین کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در شهر «شرم الشیخ» مصر دیدار و در خصوص وضعیت موجود و چشم انداز همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

طی این دیدار، رحمان از سطح موجود روابط دیپلماتیک بین دو کشور و حمایت‌های آلمان از تقویت استقلال تاجیکستان ابراز رضایت کرد.

تداوم گفت‌وگوهای بین دو کشور در زمینه همکاری برای توسعه، برگزاری نشست نمایندگان محافل اقتصادی تاجیکستان و آلمان و همچنین مشارکت تاجیکستان در نمایشگاه بین المللی «هفته سبز در برلین 2023» از دیگر موضوعات مورد توجه رحمان و شولتس بود.

همچنین دو طرف در مورد موضوعات روز، از جمله پیامدهای منفی تغییرات اقلیمی، خشکسالی و کمبود آب، ذوب شدن یخچال‌های طبیعی، وضعیت دشوار افغانستان، پیامدهای همه‌گیری، تحریم‌ها و تأثیر آن‌ها بر کشورها تبادل نظر کردند.

در پایان این دیدار، رحمان از صدراعظم آلمان دعوت کرد تا به تاجیکستان سفر رسمی انجام دهد.

شایان ذکر است که بین تاجیکستان و آلمان 40 سند همکاری به امضا رسیده و رئیس جمهور تاجیکستان در سال‌های 2003 و 2011 از آلمان بازدید رسمی داشته است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول