اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نطق وکلای ملت/ آرزوی قلبی دشمنان ما کشته شدن ده‌ها دختر و پسر مثل خانم مهسا امینی است

دغدغه‌های تربیتی نسل جوان، لزوم وحدت در برابر استکبار و تاکید بر نقش آمریکا در حوادث اخیر کشور از مهم‌ترین محورهای نطق‌ میان‌دستور نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

نطق وکلای ملت/ آرزوی قلبی دشمنان ما کشته شدن ده‌ها دختر و پسر مثل خانم مهسا امینی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علیرضا پاک فطرت نماینده مدم شیراز در نشست علنی امروز سه شنبه 17 آبان مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود، با تسلیت حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: بار دیگر دست آهنین آمریکای جنایت‌کار از دستکش مخملی بیرون آمد و باعث شهادت و مجروحیت عده‌ای از مردم عزیز و شهید پرور شیراز شد شهادت سیزده نفر از بهترین انسان‌ها که در هنگام اذان مغرب در حرم شاه‌چراغ عبادت می‌کردند را به مردم شیراز و استان پهناور فارس تسلیت و تهنیت عرض می‌کنم.

شاهچراغپاک فطرت در ادامه تصریح کرد: مردم شیراز همیشه در خط مقدم دفاع از مرزهای کشور عزیزمان ایران بوده‌اند و این را در عمل بارها ثابت کرده‌اند. در هشت سال دفاع مقدس استان پهناور فارس 15 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد و در این راه یکی از استان‌های پیشرو بود آمریکا و ایادی‌اش بدانند. چنین جنایت هایی نمی‌تواند مردم ایران را در راه استقلال کشور متوقف کند.

وی افزود: استکبار جهانی وقتی به این نتیجه رسید که نمی‌تواند در مذاکرات هسته‌ای به خواسته‌های غیرمنطقی خود برسد، وقتی‌که دید تحریم‌های ناجوانمردانه نتوانست ایران را به زانو درآورد، کشورهای 5+1  و در رأس آن آمریکای جهان‌خوار وقتی‌که دید ملت ایران در مذاکرات قاطعانه ایستاده و حاضر نیست از منافع کشور کوتاه بیاید، از ترفند دروغ پراکنی و نفاق استفاده کرد و با هزینه‌های میلیون دلاری توسط امپراطوری رسانه‌ای ای تحت امر خود، شروع به ایجاد توطئه و اغتشاش در کشور کرد.

نماینده مردم شیراز، خطاب به آمریکای جنایتکار گفت:ای آمریکای رو به افول بدان که تیم مذاکره‌کننده ذره‌ای از عقیده خود در بحث هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد. مجلس انقلابی نیز این اجازه را نخواهد داد زیرا مردم اراده کرده‌اند که در انرژی هسته‌ای و تکنولوژی هسته‌ای خودکفا و مستقل باشند. دشمنان کوردل و در رأس آن آمریکای جنایت‌کار بداند کشوری که هشت سال توانست در جنگ ناجوانمردانه از آب خاک و میهن خود دفاع کند و 300 هزار شهید تقدیم انقلابش نماید، نخواهد گذاشت استقلال کشورش به خطر بیفتد.

وی افزود: امروز پیشرفت‌های علمی کشور در ابعاد مختلف بر کسی پوشیده نیست از جوانان ایران عزیز انتظار می‌رود که تحت تأثیر دروغین این رسانه‌های معاند قرار نگیرند و وحدت خود را حفظ کنند که پیروزی نزدیک است.

پاک فطرت در ادامه به ذکر چند توصیه به مسئولان کشور پرداخت و اظهار کرد: وزیر و مدیران آموزش‌ و پرورش باید توجه ویژه‌ای به تربیت و آگاه کردن دانش‌آموزان داشته باشند، لذا باید عرق ملی و عشق به میهن را در دانش‌آموزان بالا برد. چرا باید رسانه‌های معاند و دشمنان قسم خورده با تبلیغات دروغین بتوانند به‌راحتی با عواطف و احساسات دانش‌آموزان بازی کنند؟ در آموزش‌ و پرورش به‌جای این‌که روزبه‌روز محتوای آموزشی را برای دانش‌آموزان سنگین‌تر کنیم باید درس زندگی و تربیت تمدن غنی ایران و عرق ملی را به دانش‌آموزان بیاموزیم تا دشمن به‌راحتی نتواند با عواطف و احساسات این عزیزان بازی کند.

وی در ادامه تاکید کرد: به وزیر محترم علوم و تحقیقات توصیه می‌کنم اجازه ندهید کلاس‌های درس دانشجویان دست‌خوش یکسری بی‌نظمی‌ها قرار گیرد. کلاس‌های درس باید به‌موقع برگزار گردد. برای بحث‌های سیاسی و گفتگو در دانشگاه، مکان‌هایی را مشخص کنید که همه بتوانند حرف خود را بزنند. گفت‌وگوهای دو طرف باید خارج از ساعات کلاس درس باشد. به سازمان صدا و سیما توصیه می‌کنم از حالت خنثی بودن خارج شود و در تولید برنامه‌های هوشمندانه و مبتکرانه پویاتر عمل کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: به دولت‌مردان خصوصاً رئیس‌جمهور محترم توصیه می‌کنم به خواست مردم بیشتر توجه کنید مردم عزیز ما امروز از تبعیض‌ها ناراحت هستند خصوصاً تبعیض در پرداخت‌ها متأسفانه امروزه یک کارمند با یک سابقه و یک نوع کار در وزارت‌خانه‌های مختلف و سازمان‌های مختلف حقوق‌های متفاوتی دریافت می‌کند که بعضی مواقع این اختلاف پرداخت حقوق دو تا دو و نیم برابر با دیگری متفاوت است در پرداخت حقوق نه نباید اختلاف بین پرسنل رسمی پیمانی و قراردادی باشد باید به کار و خدمات کارمند حقوق داد نه به نوع استخدام افراد به معلمین خصوصاً معلمین مدارس غیرانتفاعی باید به اندازه‌ای معلمین مدارس دولتی حقوق پرداخت شود.

وی افزود: دولت محترم باید در استخدام‌ها عدالت را رعایت کند امروز جوانان با استعداد خوبی داریم که به دلیل نداشتن رابطه کم‌تر می‌توانند در ادارات دولتی استخدام شوند. به دولت محترم توصیه می‌کنم در معیشت مردم خصوصاً کارگران آن به افراد تحت پوشش و بازنشستگان توجه بیشتری داشته باشد و به وعده‌های خود عمل کند جناب رئیس‌جمهور محترم سیستم اداره کشور رها شده و در حالت بی‌نظمی به سر می‌برد سیستم اداری کشور را اصلاح کنید مملکت درست می می‌شود زیرا تولید فرهنگ و رضایتمندی در دستان سیستم اداری است.

علیرضا پاک فطرت در پایان گفت: جناب رئیس‌جمهور محترم شما به مردم قول دادید اگر ارز ترجیحی را حذف گردید مابهالتفاوت این ارز را در قالب کالابرگ الکترونیکی به مردم برگردانید. همچنین مابهالتفاوت قیمت دارو را از طریق بیمه‌ها به بیماران خاص برگردانید و اما نکته آخر توطئه بعدی استکبار ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در کشور است لذا همه باید مراقب باشید وحدت خود را حفظ کنید.

در ادامه سیدمرتضی حسینی نماینده مردم میانه در نطق میان دستور خود با بیان اینکه وزیر صمت هفته گذشته پس از شنیدن حرف ها و انتقادات استیضاح کنندگان در ابتدای سخنان خود گفت، ضعف ها و کاستی ها را می پذیرد و با کمک مجلس و نمایندگان آن را برطرف می کند، گفت: ما نیز از اینکه مجلس صلاح را بر این دید که ایشان همچنان سکاندار وزارت صمت باشد، ناخرسند نیستیم اما امیدواریم آقای وزیر این اعتماد دوباره مجلس را غنیمت شمرده و کاستی ها و نقایص موجود به ویژه در حوزه خودرو و فولاد را برطرف کند.

نماینده مردم میانه در مجلس  شورای اسلامی خطاب به فاطمی امین اظهار داشت: مدت ها است که به ما قول داده اید برای تکمیل فازهای 4 و 5 به شرکت فولاد آذربایجان به میانه سفر کنید و کمبودها و مشکلات فولاد میانه را از نزدیک ببینید. درخواست ما این است که این سفر را هرچه سریع تر صورت دهید.

وی افزود: سال گذشته ما نمایندگان میانه طی نامه ای به وزیر راه، درخواست ایجاد یک استراحتگاه و محلی برای پیاده شدن مسافران میانه ای در کنار اتوبان زنجان-تبریز را داشتیم که آقای وزیر دستور لازم را داد اما با گذشت یک سال متأسفانه اداره کل راهداری استان زنجان، هیچ همکاری و اقدامی نکرده است. حتی شخصا با مدیرکل و معاونان اداره راهداری زنجان جلسه ای برگزار کردم اما توضیح قانع کننده و قابل قبولی داده نشد؛ حرف هایشان بیشتر بوی تعارض منافع و سنگ اندازی می داد و در چارچوب قوانین و مقررات نبود.

حسینی در ادامه تصریح کرد: به معترضان و خصوصا دختران و پسران جوان عرض می کنم که اعتراض و انتقاد خود را در چارچوب قانون، منطق و به طور مسالمت آمیز بیان کنید و صف خود را از عوامل دشمن خارجی به خصوص آمریکای ترویست پرور و ناقض حقوق بشر، انگلیس حیله گر و اسرائیل کودک کش جدا کرده و بدانید آن اندازه که ما و سایر مسئولان کشور از فقدان خانم مهسا امینی متأثر شدیم، دشمنان ریاکار و دروغگو و عوامل آنها متأثر نشدند که خوشحال هم شدند.آرزوی قلبی دشمنان ما این است که ده ها دختر و پسر مثل خانم مهسا امینی کشته و ده ها قیصریه سوخته شود تا آنها مقاصد شوم خود را پیاده کنند.

وی خطاب به جوانان متذکر شد: به سفارش امام خمینی(ره) که محبوب ترین رهبر انقلاب در دنیا بودند و می گفتند که به من خدمتگزار بگویید بهتر از این است که رهبر بگویید را از یاد نبرید که فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت آسیب نبیند.

حسینی همچنین اظهار داشت: خط قرمز ما حفظ جان و مال مردم و امنیت جامعه است و تمام تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی در راستای مهار آشوب ها و بازدارندگی و مقابله با برهم زنندگان امنیت مردم است که البته ممکن است در این میان کسی هم ناخواسته آسیب دیده و یا فرد و گروهی کار اشتباه و خودسرانه انجام دهند.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی بر همین اساس تصریح کرد: جمهوری اسلامی در برابر داعش های نوین که علیه مردم و نیروهای حافظ امنیت جنایت کرده و با افتخار جنایت خود را رسانه ای می کنند، با اقتدار برخورد خواهد کرد و آنها را در هر ناکجاآباد پنهان شوند مانند عبدالمالک ریگی از اوج آسمان به زیر خواهد کشید و به دست عدالت خواهد سپرد.

وی اضافه کرد: به نیروهای انتظامی و امنیتی متذکر می‌شوم در برخورد با آن دسته از جوانان معترض که از روی هیجان و احساسات، رفتار خارج از قانون و هنجار نشان می‌دهند، از دایره رحمت و رأفت خارج نشوند که انقلاب اسلامی ما به تبع دین اسلام، رحمت للعالمین است اگرچه شهادت مظلومانه حافظان امنیت نشان می دهد که این مدارا انجام می پذیرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به رئیس سازمان صداوسیما تذکر می‌دهم که به رسانه ملی سروسامان بیشتری بدهد و شیوه خبررسانی خود را به روز کرده، برنامه‌ های بامحتوا و تأثیرگذار تهیه کرده و از تهیه سریال‌های بی محتوا و بدآموز خودداری شود. چرا باید در سریال‌های صداوسیما، پوشش اسلامی به خصوص چادر در نازل‌‌ترین سطح نشان داده شود و به طور غیرمستقیم تخریب شود. چرا آنقدر پیام بازرگانی که بعضا ضدفرهنگی و متعلق به باندهای کنکور و آموزشگاه‌ های کذایی است از رسانه ملی پخش می شود.

همچنین امیرقلی جعفری بروجنی نماینده مردم بروجن در نطق میان دستور خود با بیان اینکه مردم در 13 آبان امسال که رفراندوم دیگری را به نمایش گذاشتند و مشت محکمی به دهان آمریکا و ازنابش کوبیدند، گفت: امروز جوان ایرانی بیدار است و این بیداری ثمره انقلاب اسلامی است، تاریخ سراسر افتخار این سرزمین گواه این فرمایش مقام معظم رهبری است که جوان های ما بیدار و هوشیار هستند، قدرت فهم حوادث را دارند. دشمن می فهمد و ما هم می فهمیم که حواس جوان امروز ما جمع ، هوشمند و تحلیلگر است.

نماینده مردم بروجن در مجلس ادامه داد: بنده به همگان توصیه می کنم تاریخ رشادت های جوانان و نوجوانان ایران عزیز را مرور کنند، ببینید در انقلاب و بهمن 57، در دفاع مقدس، در دفاع از حرم اهل بیت، در دفاع از مرزها و حتی در حوادث اخیر طلایه داران شهادت و ایثار جوانان و نوجوانان هستند، میدان داران پیشرفت علمی کشور نیز اینان هستند و چه زیبا فرمود معمار کبیر انقلاب که جوانان ذخیره انقلاب هستند و منِ خدمتگزار نظیر این جوانان از اول تاریخ تا کنون ندیده ایم.

وی بیان کرد: اتفاقات اخیر گرچه خاطر هر ایرانی مومن و انقلابی را به درد آورد اما حامل پیام های مهمی برای همه مسئولان، دولتمردان، تاثیرگذاران حوزه افکار عمومی و اصحاب قلم، فرهنگ و تربیت بود که کدهای طلایی و حیاتبخش آن را می توان در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در چند روز اخیر و در سخنرانی های متعدد موضوع حیاتی جهاد تبیین برای نسل جوان را مکررا نگاه کرد، موضوعی که همگی از آن غفلت کردیم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: در نشست اخیر با دانش آموزان فرمودند موضوعی که مدام می گویم جهاد تبیین است، محتوا را شما درست کنید به مسئولین دارم می گویم، مسئولین رسانه ها، مسئولین امور ارتباطات قبل از اینکه دشمن محتوای غلط، انحرافی و دروغ را درست کند شما محتوای درست و حقیقت و صحیح را درست کنید، به جوانان انتقال دهید ، مراقب کسانی باشید که همصدایی می کنند، ارشادشان کنید، نمی گویم دعوا کنید، ارشاد کنید. دولتمردان وظایف سنگینی دارند و باید کوتاهی های گذشته تکرار نشود.

جعفری بروجنی افزود: بنده به عنوان یک معلم دانشگاه با سابقه 20 ساله در ارتباط با جوان و دغدغه های آنان، به عینه دیده ام که جوانان ما پاک، منطقی، کنشگر، حقیقت جو و عاشق میهن و انقلاب هستند اما دشمنان ایران عزیز تمام هم و غم خود را بر روی انحراف افکار و استحاله نسل جوان آینده ساز با یک جنگ ترکیبی و شناختی متمرکز کرده است.

وی افزود: حال صادقانه تحلیل کنیم که ما چه کرده ایم؟ نزدیک به 60 موسسه و نهاد مرتبط با تعلیم و تربیت و فرهنگ و دین در این کشور داریم که اگر در مسیر جهاد تبیین ریل گذاری کرده بودند اکنون لازم نبود به تحلیل و چاره اندیشی حوادث اخیر بنشینیم. عزیزان باید قبول کنیم جهاد تبیین در نهادهای متولی آن جدی گرفته نشد باید بپذیریم کم کاری کرده ایم، باید بپذیریم بود و نبود برخی دستگاه ها در کشور یکسان است.

این نماینده گفت: چرا باید پاسخگوی بدحجابی و بی حجابی ها فقط نیروی خدوم انتظامی و سپاه و بسیج غیور باشند؟ پس متولیان بیست و چندگانه طرح عفاف و حجاب کجا هستند؟ چرا امروز حرفی نمی زنند؟ مصرانه از سازمان بازرسی کل کشور می خواهم ترک فعل های انجام گرفته در این موضوع را با دقت بررسی و پیگیری کند، امروز باید به دنبال راهکار مدیریت افکار پاک جوانان و نوجوانان باشیم مگر نه اینکه در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را رقم زده ایم، خلاء ارتباطی با جوان و نوجوان امروز را چه کسی باید تکمیل کند؟ به غیر از  متولیان عرصه تعلیم و تربیت، رسانه ها و سایر نهادهای فرهنگی؟

جعفری بروجنی تاکید کرد: صدا و سیما در این مسیر چرا نتوانسته مخاطبان خود را حفظ کند، رسالت آموزش و پرورش، دانشگاه ها و وزارت ورزش و جوانان که متولی اصلی این قشر هستند برای تربیت دینی و تبیین اصول انقلاب برای نسل جوان چه شده؟ باید قبول کرد که نمی شود در آب رفت و خیس نشد. باید جوانان فهیم و نیک فطرتمان را دریابیم، برای آنها نا گفته ها را بازگو کنیم، به سراغ یکایک آنها برویم به حرفشان، نقدشان و نظرشان صمیمانه گوش دهیم، باید بپذیریم بین ما و آنان زبان مشترکی نیست.

وی افزود: جهاد تبیین را از سلاله نبوی بیاموزیم که در پاسداشت امام و مقتدای زمان خویش و برای روشنگری همراه با حسنین درب 40 خانه را شبانه کوبید او برای تبیین چنین می کرد. زمانه ما نیز شباهتی به آن زمان دارد اینک امام و مقتدای زمان جهاد تبیین را سرلوحه رسالت نخبگان و صاحبان اندیشه، دولتمردان و متولیان امر می داند جوانان میهن را فهیم و بیدار و هوشمند معرفی می کند و ارشاد بر مبنای عقلانیت و شبه زدایی از نسل جوان را راهکار برون رفت می داند. باید امروز چهره های سیاسی و نخبه، علما و حوزه های علمیه، فعالان فرهنگی و مسئولین نهادها زنجیره روشنگری و هم افزایی با نسل عزتمند جوان ایرانی را دنبال کنند.

محمد علی پور نماینده مردم ماکو نیز در نطق میان دستور خود گفت: أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ، با درود و سلام به ارواح طیبه شهدا به خصوص شهدای اغتشاشات اخیر که با نثار جان خود در مقابل توطئه‌گران ایستادند و از امنیت و آرامش جامعه پاسداری کردند.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تشکر از مردم فهیم و هوشیار استان آذربایجان غربی اعم از ترک و کرد به خصوص مردم شریف شهرهای ماکو، چالدران، شوط و پلدشت که با شناخت توطئه‌های دشمن و درک صحیح از شرایط کشور، دست رد به سینه تفرقه‌‎افکنان زده و امکان ابراز وجود و انجام توطئه‌گری به آنان ندادند.

وی تصریح کرد: دشمنی استکبار و ملت ایران یک دشمنی عمیق و دیرینه است، استکبار جهانی در این توطئه ترکیبی با دستاویز قرار دادن حمایت از آزادی و حقوق بشر به دروغ خود را حامی ملت ایران جا می‌زند، اگر آمریکا به راستی به آزادی اعتقاد دارد چرا ناجوانمردانه ملت ایران را از فروش نفت خود محروم کرده و با اعمال تحریم‌های ظالمانه موجب می‌شود ملت ایران در تنگنا قرار بگیرند، اگر آمریکا به راستی به حقوق بشر اعتقاد دارد چرا از ورود داروهای خاص برای بیماران ایران دریغ می‌نماید و مانع ورود دارو به  ایران می‌گردد، اگر آمریکا خیرخواه ملت ایران است چرا از فروش هواپیماهای مسافربری به ایران جلوگیری می‌نماید و ملت ایران را تحریم می‌کند. آمریکا،رژیم اشغالگر قدس و انگلیس دشمن اصلی ملت ایران هستند و ماهیت آنان برای ملت بزرگ ایران شناخته شده است و ملت هرگز به ندای شوم آنان لبیک نخواهند گفت.

علی پور با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش خطاب به رییس جمهور، خاطرنشان کرد: همانطور که بارها تذکر داده‌ام از محل اعتبارات تخصیصی مقام معظم رهبری برای مهار آب‌های مرزی و انجام آبیاری بارانی بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه سد کرم‌آباد برای آبیاری قریب 20 هزار هکتار زمین شهرستان پلدشت و شوط هزینه شده و پروژه پیشرفت بالای 90 درصدی دارد لیکن هنوز به بهره‌برداری نهایی نرسیده است، در سفر حضرتعالی نیز به استان آذربایجان غربی اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه فوق مصوب شده ولی سازمان برنامه و بودجه هنوز هیچ تخصیص نداشته است از جنابعالی می‌خواهم با دستور به سازمان برنامه و بودجه و معاونت اجرایی، پروژه فوق را هر چه زودتر به بهره‌برداری نهایی برساند.

وی در تذکر به وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه افزود: پاداش پایان خدمت 1400 فرهنگیان پرداخت نشده است، مطالبات فرهنگیان از صندوق ذخیره فرهنگیان، کمک هزینه ازدواج و سایردیون معلمان از سال 94 تابحال اقدامی نشده است.

علی پور اظهار کرد: عدم واریزی به موقع کسورات ماهانه بازنشستگان از مردادماه سال جاری با تاخیر 4 ماهه باعث اعمال دیرکرد چند ماهه در اقساط بازنشستگان و مسدودی حساب‌های تعاونی مصرف شده است.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: رای شماره 1553 دیوان در خصوص پرداخت حق‌الزحمه معلمان اعزام به خارج هر چه زودتر اقدام گردد.

علی پور در تذکر به وزیر راه و شهرسازی، عنوان کرد: بیش از یکسال از پیگیری آسفالت روکش جاده چالدران می‌گذرد متاسفانه وزارت راه و شهرسازی در این رابطه تعلل کرده و عاجز از انجام پروژه 8 کیلومتری است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: آقای رییس جمهور ضمن احترام به جناب آقای رستم قاسمی وزارت راه و شهرسازی با این شرایط راه به جایی نخواهد برد از حضرتعالی می‌خواهم هر چه زودتر در این رابطه تجدیدنظر فرمایید.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در پایان باید اعلام کنم آذربایجان غیور از اول انقلاب تا به امروز همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده است و با ندای رسا اعلام می‌کنم:

آذربایجان بیدار است 
به انقلاب تکیه کرده است
آذربایجان جان می‌دهد
از خامنه‌ای جدا نمی‌شود.

در پایان، سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات در نطق میان دستور خود، با سلام درود خدمت ملت شریف ایران گفت:  ملت شریف ایران، مفتخر هستم که به نمایندگی مردم عزیز قائنات و زیر کوه و از دیار شهید سرافراز ایران  شهیدکاوه، عشایر ایل بهلول و دلاکه و اهل تسنن  و اهل تشیع این شهرستان‌ها که رحمت خداوند بر آنها باد با شما سخن می‌گوییم.

 نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به گواه تاریخ دشمنان  اسلام  هر زمان مستاصل و درمانده می‌شدند فتنه را در دستور کار خود قرار می‌دادند و تزویر، سلاح ناجوانمردانه آنها می‌شد؛ مثلث تزویر یعنی آمریکا، انگلیس و اسرائیل با نوشیدن شیر نجس گاو شیرده منطقه در برابر ایمان قوی و ایستادگی ملت ایران نسبت به انقلاب اسلامی و و لایت درمانده شده است و با سلاح ناجوانمردانه فتنه بنیان و امنیت کشور  را در یک جنگ ترکیبی نشانه رفته است. جوانان  و نوجوانان فرهیخته ملت ایران با یک جستجوی مختصر که در فضای مجازی که تولید شده غرب و سلاح کشنده در دستان آنان است می‌بینند که بنیانگذار خشونت، بی بندوباری و وحشی‌گری در جامعه زنان هستند، امروز غلط اضافه کرده و برای بانوان ایرانی که در سطح جهان دارای جایگاه ویژه ای هستند تولید شعار می‌کنند؛ این یعنی تزویر از طرف انگلیس؛ آمریکا و اسرائیل و آل سعود؛ تزویر در قبال فتنه با شبه آفکنی، جوانی را فریب و او را به قتلگاه می‌برند و می‌کشند و بر جسم بی جان او برای تشویق و تحریک احساسات جوانان می‌تازند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تزویر با تحریم دارو و پانسمان بر جسم نحیف و پوست لطیف کودک پروانه‌ای من تازیانه می زند تا گوشت تنش در برابر چشمان پدر و مادرش آب شود و از ضجه او عرش خدا بلرزد؛ برای اینکه عاقبت اعتماد به غرب را به شما بگوییم؛ اشاره به دیالوگ تاریخی مختار می‌کنم؛ تزویر به شما امان می‌دهد تا مقاومتان را بشکند پس از غلبه شک نکنید که گردنتان را خواهد شکست؛ به گواه تاریخ 7 هزار یار او باور نکردند و پس از اعتماد به تزویر 7 هزار سر از تن جدا شد رحمت خداوند به خانواده‌های سپاه، بسیج، فراجا، ارتش و جامعه اطلاعاتی که از جان و خانواده‌های خود می‌گذرند تا ملتی در آتش ناامنی نسوزد؛ از ملت ایران می خواهم که در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و ارتباطات کشور که الگوی ارزشمندی و توجه به جهاد تببین و نور در تاریکی فتنه بود توجه داشته باشند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود:عده ای از جوانان ما بخصوص در دانشگاه‌ها به ناحق تحت تاثیر فضای غبارآلود فتنه قرار گرفته و زمان کوتاهی راه را گم کرده اند،از قوه قضائیه می‌خواهم،که با رافت اسلامی چراغ راه آنان باشد و با آنان که بر پیکر فرزندان این ملت ناجوانمردانه خنجر زدند،تاختند و به امنیت کشور و بنیان خانواده خدشه وارد نمودند، به هیچ وجه مماشات نکند.

وی در ادامه با هشدار به خواص تاکید کرد:به خواص از بازیگر و بازیکن تا روسای جمهور سابق اخطار می‌دهم ،اگر بخواهید با گفتار و کردارتان در آتش فتنه  که جان، مال و امنیت مردم را آتش زدند هیزم بریزید،ملت شما را درهمان آتش خواهند سوزاند،اکنون وقت آن است که قوای سه گانه بصورت مشهود ملموس اصلاحات حوزه های خود را آغاز و در معرض ارزیابی نخبگان کشور قرار دهند.

اسحاقی در ادامه تصریح کرد:اجرای برخی از قوانین برای تمام جغرافیای کشور غیر قابل قبول است، به عنوان مثال،قوانین منابع طبیعی برای مردم مشهود است،که بعضی از موارد این قوانین برای شمال کشور است،اما همان بند باعث شده که یک روستایی عزیزم در جنوبی‌ترین نقطه کشور برای ساخت یک خانه ۴۰ متری با مشکل مواجه شود.

نماینده مردم قائنات با اشاره به فرار مالیاتی سرمایه داران  یادآور شد:سالهاست سرمایه داران و صاحبان قدرت اقتصادی با تکیه براجتناب و فرار مالیاتی صدها هزار میلیارد تومان از آین ملت را به تاراج برده اند، این دو ابزار فساد را جمع کنیدتا عدالت در اصلاحات اقتصادی بیشتر برای مردم مشهود شود،به والله قسم مدیران ناکارآمد از گذشته تا امروز در اغتشاشات اخیر سهم و نقش دارند،باید آنها را نیز محاکمه و مجازات کنید.

وی  اظهار داشت:برای مردم سوال است،چرا تصمیم گیران، کارخانه داروساز را که با متوقف کردن تولید دارو،تن هزاران بیمار را لرزاند زنجیر بر گردنش نینداختیدو در شهر نچرخاندید،چرا یک بار مسئولان ،مدیران فلان کارخانه که محصولاتش را گران کرد،در وسط شهر شلاق نزدند و برکنار نکردند؟چرا یک بار آن فردی که باعث شد با سوءمدیریت هزاران تن نهاده های دامی و مواد اولیه ،دارو،غذا و برنج در انبارگمرک خراب شود و به دریا ریخته شود،در وسط میدان اعدامش نکردید؟به والله قسم این بحث مردم را آزار  می دهد که قاتلان عزیزانشان، مدیران خودرو ساز  راست راست در رفاه ، امنیت و آرامش در کشور نه تنها زندگی می کنند،بلکه هنوز ریاست هم می‌کنند، چرا یک بار نگفتید، مردم! انتقام بی کفایتی خودروسازان که داغ جوانانتان را به سینه شما گذاشته است، را ما می‌گیریم.

وی  در مورد کوتاهی و کم کاری خودروسازان   گفت: چند نفر را محاکمه  و مجازات کردیم،چند نفر را حبس ابد و شلاق یا برکنار کردیم، به خدا قسم این رویه غلط،داشتن خودرو آرزوی دست نیافتنی شده است،حق نداریم به نفع سرمایه داران خودروساز درکشور تصمیم بگیریم، باید واردات خودرودر این کشور آزاد باشد و حق ملتی که سالهاست خودروسازان داخلی آنان را عزادار نموده اند، این نیست. مردم در گرانی می سوزند، درعین حال به رییس جمهورشان اعتماددارند و به نتیجه اصلاحات  اقتصادی دولت امیدوارن هستند.

اسحاقی در پایان خطاب به رییس جمهور خاطر نشان کرد:.به دولت هشدار میدهم، مبادا تصمیماتی بگیرید که نه تنها وضعیت فعلی به سامان نرسد،بلکه گرانی ها سرمایه اجتماعی نظام را کاهش دهد،دکتر رئیسی عزیز،اجازه ندهید مصوبه هیئت دولت در خصوص راه آهن قائم_بیرجند که قول شرف حصرتعالی بود با نظر سلیقه ای مسببان وضعیت اسفبار اقتصادی کشور ،که هنوز در کسوت معاونت بودجه کشور. مانده اند،معطل بماند که والله قسم خسارتی جبران ناپذیر است،به ایمیدرو اخطار میدهم؛که مجتمع فولاد قائم به تعهدات اجتماعی خود عمل کند،عدم تحقق این امر عواقب وخیمی را برای شما خواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول