اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

دستگیری ۶۰۰ سارق، زورگیر و موبایل‌قاپ در «رعد» پلیس تهران

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۶۰۴ سارق، زورگیر و موبایل قاپ خبر داد.

دستگیری ۶۰۰ سارق، زورگیر و موبایل‌قاپ در «رعد» پلیس تهران

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای طرح رعد ۶۰ پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خلازیر با توجه به التهابات جامعه برخی سودجویان زمین‌ها را تصرف و ساخت و ساز غیرقانونی کرده اند که این ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف عدوانی محسوب می‌شود که در این چند روز توسط شهرداری تخریب شد.

سردار رحیمی افزود: ۸۰ هکتار از زمین‌های جنوب تهران در خلازیر تصرف عدوانی شده بود و در آن زمین‌ها مغازه، خانه و... درست کرده‌اند. ما ۱۵۰ واحد تصرف شده را تخریب کردیم. زمین هایی که متعلق به دولت و شهرداری و موقوفه در منطقه وجود دارد اگر تصرف عدوانی و ساخت و ساز شود جرم است و برخورد قانونی می‌شود.

سردار رحیمی ادامه داد: افراد متخلف در این تصرفات غیرقانونی دستگیر شده و در این رابطه تعداد دیگری شناسایی و دستگیر خواهند شد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: شصتمین مرحله طرح رعد با وقفه یک و ماه و نیمه به مرحله اجرا در آمد؛ دغدغه و دلنگرانی ما این بود که سارقین، جانیان و کسانی که مخل نظم و امنیت هستند فعالیت خود را بیشتر کرده و از التهابات سواستفاده کردند؛ بنابراین در اولین فرصت طرح رعد را به اجرا گذاشتیم و با تلاش بی وقفه کلانتری ها، ۶۰۴ سارق به عنف، منزل، مغازه، سارق موبایل، دوچرخه ، زورگیر، موبایل‌ قاپ و... را دستگیر کردیم.

وی با بیان اینکه در شصتمین مرحله از طرح رعد ۱۴ باند سارقین منهدم شد اعلام کرد:در این مرحله ۱۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری و همچنین ۲۳۸ دستگاه خودرو و موتور سیکلت سرقت شده کشف شد و در مجموع به ۹۰۷ پرونده رسیدگی و ۲۰۹۰ مورد از اموال سرقتی مردم کشف شد که ارزش اموال مسروقه مکشوفه ۲۹ میلیارد تومان است.

سردار رحیمی افزود: ۷۷ سلاح سرد در این مرحله کشف شد و ۳۳ پاتوق سارقین، ۱۳ پاتوق مالخرها، ۳ محل تجمع ارازل و اوباش، ۵۴ محل و پاتوق فروشندگان مواد مخدر کشف و منهدم شد؛ همچنین در این طرح ، ۲۶ درصد سارق قطعات و لوازم و تجهیزات وسایل نقلیه، ۲۰ درصد سارق اماکن خصوصی و شرکت ها،  ۱۹ درصد سارق معابر _که غالبا در حین سرقت دستگیرشدند _و ۷ درصد قاپ زن، ۴ درصد سارق ویلا و آپارتمان، ۲۴ جیب بر و... بودند.

فرمانده انتظامی پایتخت از کشف یازده هزار قرص اعتیادآور متادون خبر داد.

سردار رحیمی افزود: در بین دستگیرشدگان ۴۵ درصد سابقه دار بوده  و ۵۵ درصد برای اولین بار سرقت کرده‌ بودند.

وی گفت: برخورد با اخلالگران بازار ارز نیز با توجه به فعالیت ویژه سوداگران بازار ارز دنبال می شود و سه مرحله طرح در بیش از یک هفته اجرا شد و ۱۷ نفر سوداگر بازار ارز معاملات فردایی و سایر اخلالگران دستگیر شدند؛ همچنین ۵۴۴ هزار و ۵۷۶ واحد ارز را از آنها کشف کردیم که ارزش آن ۱۸ میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: معاملات فردایی براساس‌ قانون ممنوع است و پلیس با جدیت با آن برخورد می کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول