اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری پارلمانی محور رایزنی مقامات ازبکستان و لهستان

مقامات پارلمانی ازبکستان و لهستان در دیداری در شهر «تاشکند» چگونگی و چشم انداز گسترش همکاری‌های دوجانبه از جمله در زمینه روابط پارلمانی را بررسی کردند.

همکاری پارلمانی محور رایزنی مقامات ازبکستان و لهستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، در دیدار «روشن عالم‌اف» رئیس کمیته مجلس سنا در امور روابط بین الملل، اقتصادی، سرمایه گذاری‌های خارجی و گردشگری ازبکستان و «پاول بیدا» سرپرست هیئت نمایندگان پارلمان لهستان، چگونگی و چشم انداز گسترش همکاری‌های دوجانبه و روابط بین پارلمانی بررسی شد.

در این دیدار تاکید شد که لهستان شریک مهم ازبکستان است که با آن روابط دوستانه نزدیکی دارد.

طرفین علاقمندی خود را برای تشدید همکاری‌های متقابل نهادهای قانون‌گذار دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه ابراز کردند.

نمایندگان پارلمان لهستان حمایت خود را از روند مثبت و توافقات جدید در توسعه همکاری بین «اتحادیه اروپا و ازبکستان» و «اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی» اعلام کردند.

طرفین همچنین چشم انداز توسعه روابط تجاری و اقتصادی را بررسی و در مورد چشم انداز اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری با مشارکت شرکت‌های لهستانی در مناطق ازبکستان تبادل نظر کردند.

علاوه بر این، طرفین در مورد تشدید همکاری در زمینه مهاجرت کاری به توافق رسیدند.

بیدا نیز در این دیدار علاقه‌مندی خود را برای سازماندهی سفرهای متقابل هیئت‌‌های پارلمانی، تشدید تعامل بین اتاق‌های پارلمان‌های دو کشور در قالب گروه‌های دوستی و کمیته‌های تخصصی مبنی بر ارائه کمک همه جانبه برای اجرای عملی توافقات دوجانبه در سطوح مختلف، تبادل تجربیات در فعالیت قانون گذاری، توسعه روابط مستقیم بین مناطق دو کشور ابراز داشت.

طرفین همچنین گسترش همکاری‌ها در زمینه آموزش را نیز بررسی و اشاره کردند که بین دانشگاه‌های پیشرو ازبکستان و لهستان روابط بلندمدت برقرار شده است.

از جمله دانشگاه ملی ازبکستان با دانشگاه «ورشو»، دانشگاه دولتی کشاورزی «تاشکند» با دانشگاه کشاورزی «ورشو»، آکادمی پزشکی «تاشکند» با آکادمی پزشکی لهستان، آکادمی بانکداری و مالی با موسسه بانکداری «ورشو» و دیگر همکاری می‌کنند.

نمایندگان پارلمان لهستان برای گسترش بیش از پیش همکاری‌ها در این زمینه ابراز علاقه کردند.

لهستان استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 مارس سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول