اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

امیر فولادی: دشمنان سعی می‌کنند یاد و خاطره شهدا فراموش شود

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: دشمنان سعی می‌کنند در کنار به فراموشی سپرده شدن یاد و خاطره دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا نیز به بوته فراموشی سپرده شود.

امیر فولادی: دشمنان سعی می‌کنند یاد و خاطره شهدا فراموش شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیر محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش عصر امروز (دوشنبه، 16 آبان) در اجلاسیه 565 شهید ارتش قم گفت: یکی از الطاف بزرگ الهی بر ملت شریف ایران در دوران انقلاب و به ویژه در سالیان طلایی دوران دفاع مقدس، فتح باب جهاد و شهادت بود.

وی افزود: جهاد و شهادت نقطه اوج تکامل و رشد انسان مومن مجاهد انقلابی است. خداوند با نعمت بزرگ جهاد و شهادت عزت انسان‌های در مسیر تکامل و رشد را تضمین می‌کند.

امیر فولادی با اشاره به فضیلت‌های شهدا، گفت: در تحت‌الشعاع نترسیدن از مرگ و به استقبال شهادت رفتن برای ماندگاری دین خدا، لباس ذلت از تن انسان‌های کرامت پیشه به درآمده و خلعت زیبای عزت و شکست ناپذیری آراسته وجود می‌شود.

وی ادامه داد: امروز بلاشک اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدای پاک باخته و از جان گذشته است و اقتدا به رفتار و منش آن‌ها شاید تنها راه برون‌رفت از مشکلات و معضلات اخلاقی و رفتاری امروز و روزهای آینده باشد. به همین دلیل، دشمنان سعی و تلاش می‌کنند که در کنار فراموشی سپرده شدن یاد و خاطره دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا نیز به بوته فراموشی سپرده شود. 

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، تصریح کرد: در مقابله با این ترفند، وظیفه آحاد ملت و مسئولان است که در بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عزیز همت گمارند تا به برکت خون آن عزیزان، با رقه‌هایی از فرهنگ شهیدان همچون سال‌های گذشته بارش رحمت خاصه الهی بر این کوی و برزن ببارد و همگان را از مکر دشمنان مصون سازد.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره و اجلاس‌های بزرگداشت شهدا خود یک حسنه و یک اقدام مهم و راهکاری بسیار متعالی برای بازخوانی و تبیین هرچه بیشتر ابعاد زندگی شهدا تلقی می‌شود. 

امیر فولادی ضمن تأکید بر بازخوانی زندگی‌نامه شهدا تصریح کرد: از این رهگذر، نقاط برجسته زندگی شهدا و چگونگی مشکلات رفتاری آن‌ها در رسیدن به اوج کمال طاعت و بندگی بازخوانی و همچون پرده‌های برجسته مقابل دیدگان همه قرار می‌گیرد تا با شناخت قدر و منزلت شهدای عزیز، هم قدردان آن‌ها باشیم و هم با اقتدا به آن‌ها راه و رسم زندگی تعالی‌بخش را بیابیم.

وی با اشاره به برگزاری پنج کنگره بزرگداشت شهدا در قم، بیان کرد: امروز شاهد برگزاری ششمین آیین گرامیداشت و اجلاس ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم هستیم و از این بابت، خداوند بزرگ را شکرگذار هستیم. نخستین کنگره شهدا در قم ۲۳ اردیبهشت سال جاری با محوریت ستاد ارتش، دومین یادواره شهدای ارتش در قم در تاریخ ۲۶ خرداد سال جاری با محوریت نیروی هوایی ارتش و سومین یادواره شهدای ارتش در قم نیز در تاریخ ۲۹ تیرماه سال جاری را با محوریت نیروی زمینی محوری ارتش برگزار کردیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با اشاره به برگزاری کنگره‌های چهارم و پنجم گرامیداشت شهدا در قم، گفت: چهارمین یادواره شهدای ارتش در قم روز سوم شهریورماه با محوریت نیروی پدافند هوایی ارتش و پنجمین کنگره نیز ۱۲ مهرماه را با محوریت نیروی دریایی راهبردی ارتش برگزار کردیم. 

وی با بیان اینکه از سرکشی و دیدار با خانواده معظم شهیدان روحیه گرفتیم، افزود: ما اقداماتی همچون اجرای مراسم غبارروبی، عطرافشانی و نثار گل به مزار شهیدان، دیدار با خانواده معظم شهدا، آذین و نامگذاری بسیاری از معابر گذرگاه‌ها، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به نام شهدا، نصب تمثال شهیدان بر سر کوچه‌ها و خیابان، انجام تاریخ شفاهی و ثبت و ضبط خاطرات والدین، همسران و منسوبین شهیدان، مطالعه بر روی وصیت‌نامه و خاطرات همرزمان و تبیین کار بزرگ شهدا با روایتگری همرزمان شهدا در مدارس قم برای آشنایی با سبک زندگی شهدا جزو فعالیت‌های مهم برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش در قم است. 

امیر فولادی تبیین سبک زندگی شهدا را یک امر ضروری برای آشنایی نسل جدید با ویژگی‌های شخصیتی شهدا دانست و تأکید کرد: اخلاص و ایمان، توکل و توسل، تقوا و قدرت معنوی، ایثار، فداکاری از خودگذشتگی، عزم استوار و پولادین، دین فهمی و دین‌داری، بصیرت و عقلانیت، شناخت نیاز لحظه و اقدام به موقع و گمنامی و بی ادعایی جزو ویژگی‌های شاخص شهدا هستند که به فرموده امام خمینی (ره) هر کدام از شهدا فتح‌الفتوحی برای انقلاب اسلامی بودند، الگو گرفتیم و به خودمان بالیدیم. 

وی افزود: بردن نام شهدا و تکرار یاد آن‌ها افتخار است و ادامه راه آن‌ها نیز موجب افتخار ما است، البته با همه این اوصاف اعتراف می‌کنیم که شرمنده شهدا هستیم چون آن طور که باید و شاید آن ها را نشناختیم، حق آن‌ها را ادا نکردیم و درس‌ها و پیام‌های شهدا را به خوبی فرا نگرفتیم و در ورطه عمل  به خوبی به کار نبستیم. 

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش تصریح کرد: ما در تبیین زندگی و مشی و مرام شهدا، تصویرسازی از زندگی، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، هوشمندی و موقع‌شناسی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، جهادمحوری، تکلیف‌گرایی، تحول‌خواهی، مخاطره‌پذیری، شهادت‌طلبی و بسیاری خصوصیات شهدا عقب مانده‌ایم.

وی ادامه داد: از آنجا که باور داریم، شهدا همان طور که در زمان حیات با جسم خود از ارزش‌ها و آرمان‌ها دفاع کردند، اکنون می‌توانند با روح و معنویت خود مایه رونق حیات معنوی ما شوند. امیدواریم با برگزاری این اجلاسیه‌ها و کنگره‌ها فرصت پیدا کنیم تا با آرمان‌های شهدا، امام شهدا، رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کنیم. 

امیر فولادی در پایان تأکید کرد: باید قدر مقاومت مظلومانه شهدا و خانواده آن‌ها را بیشتر بدانیم و هرگز یاد و پیام آن‌ها را فراموش نکنیم. باید در جهت حفظ آثار و نشر ارزش‌های آن‌ها بتوانیم گامی مؤثر برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت و ادامه راه آن‌ها جانانه بکوشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول