اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین سامانه‌های پدافند هوایی جدید از شرکای غربی دریافت کرد

در پی تشدید حملات هوایی روسیه، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد دو سامانه پدافند هوایی جدید از شرکای غربی خود دریافت کرده است.

اوکراین سامانه‌های پدافند هوایی جدید از شرکای غربی دریافت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولکسی رِزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی جدیدی را از شرکای غربی دریافت کرده است.

رزنیکوف در پیامی توئیتری نوشت: «سامانه‌های پدافند هوایی ناسامز و اسپاید وارد اوکراین شدند! این تسلیحات، ارتش اوکراین را به طور چشمگیری تقویت و آسمان ما را ایمن‌تر می‌کنند».

وزیر دفاع اوکراین افزود: «ما به ساقط کردن اهداف دشمن که به ما حمله می‌کنند ادامه خواهیم داد. از شرکای خود متشکریم: نروژ، اسپانیا و ایالات متحده».


تصویر منتشر شده از سامانه‌های جدید پدافندی اوکراین در توئیت رزنیکوف

 

یک اندیشکده انگلیسی روز دوشنبه در مطلبی نوشت که اوکراین در خطر تمام شدن تسلیحات پدافند هوایی است و برای دفاع از خود به کمک فوری غرب نیاز دارد.

اندیشکده «روسی» روز دوشنبه نوشت، روسیه طی هفته‌های اخیر اوکراین را با موجی از حملات پهپادی بمباران و زیرساخت‌های انرژی این کشور را تخریب می‌کند. تحلیلگران این اندیشکده بر این باورند که اگر مهمات سامانه‌های سطح به هوای اوکراین تامین نشوند، نیروهای هوافضای روسیه توانایی ایجاد یک تهدید بزرگ را دوباره به دست خواهند آورد.

به گفته تحلیلگران، روسیه صدها پهپاد مسلح برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی اوکراین مستقر و صدها هزار نفر را از آب و برق محروم کرده است. تصاویر نشان می‌دهد که پلیس کی‌یف در حال تلاش برای سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین در جریان حملات اخیر به تاسیسات انرژی اوکراین است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول